![]() |
|
Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#51 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 2 januari 2021
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Donataris
![]() Geregistreerd: 31 augustus 2020
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je had even goed bij je kerkgenootschap aangesloten kunnen blijven Rob. Net zoals Anna met haar barmhartigheid... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
![]() Om jou te lezen blijf ik nog wat hangen Peer! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Jubilaris
|
![]()
Dat is nou ook toevallig zeg, datzelfde heb ik bij jou
![]() Alleen merk ik dat deelname hier wel erg veel tijd opslurpt en ik ook lekker in stilte tegen de verwarming aan kan zitten om Stoicijns in me zelf te schouwen. Want de autistische forumbaas deelde zojuist weer een tik uit die ik nu nog steeds moet zien te verwerken/doorschouwen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Donataris
|
![]() Citaat:
Door jou blijf ik hier op het forum hangen! ![]() ![]() Citaat:
Zie onderaan mijn post, maar sindsdien is er wel wat verandert. Een update va de korte beschrijving van forumleden is intussen nog niet gedaan. We moeten het intussen enkel weer doen met Laurens' en Rob's herkennen van waarheid bij anderen. Laurens zegt dan dat Waarheid waarheid herkent. Zo is het volgens Laurens helemaal niet vreemd dat soms meerdere forumleden het herkennen van Waarheid simultaan ervaren. Dat was ooit het geval met forumlid Ulla die hier al lange tijd niet meer schrijft en nog steeds schrijvend forumlid Anna, die nog niet zo lang geleden Iona was. Zo is het ook al gebeurd dat Lauren Waarheid in iemand herkende, maar daar later op terug kwam. In dit los bericht van 18 feb. 2018 door mij nog als katerie geschreven zie je dat Laurens schrijft over het herkennen van Waarheid door Iona en Ulla, en zijn Waarheid herkennen in toenmalig forumlid Theo weer intrekt. Laurens en Rob zijn naast het herkennen van Waarheid in anderen ook de autoriteiten wat betreft het inschatten van ego gehalte bij anderen vanwege hun, volgens eigen zeggen, afronding van gedegen zelfonderzoek gedaan en dus wezenlijke realisatie bereikt hebbende. Wat betreft het herkennen van Waarheid in iemand door Laurens en daarna weer op terugkomen is er ook het voorbeeld van recentelijk forumlid Guido, die hier sinds het begin van het forum 10 jaar geleden ook al schreef onder de namen sagnaar-caine-Keen en Ben. Zo schreef Guido als Ben op 1 maart 2017 is een korte beschrijving van forumleden die hier met enige regelmaat hun zegje posten. Zie LOS BERICHT. In die tijd werdt Ben door Laurens beschouwd als Waarheid gevonden te hebben. Laurens herkende toen Waarheid in Ben. Intussen echter is die Ben als Guido schrijvend vorig jaar in ongenade gevallen bij Laurens en is hij ingedeeld bij "Groepslid Niet forum gerelateerd"! ![]() Dus ja, een vergelijking van dit forum met de film 'the Cuckoo's nest' zoals ik HIER deed is nooit ver weg. Een nooit eindigende drama-komische soap serie is er ook makkelijk in te herkennen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
Begin eens een keer met naar jezelf te kijken. Of zoals dat wel genoemd wordt zelf - onderzoek ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Drommedaris
![]() Geregistreerd: 29 maart 2010
|
![]()
Niet ‘hoort’ maar laat zien.
![]() |
#59 | |
Drommedaris
![]() Geregistreerd: 29 maart 2010
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Dignitaris
|
![]() Citaat:
Het valt binnen zelfkennis te weten dat het zelfbedachte zelfbeeld werkt als een aantrekkingsveld. Het is het zelfbedachte zelfbeeld zelf wat voortdurend voeding zoekt. Kabu is op dit forum om 'massa' op te doen zoals een planetesimaal dat doet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Planetesimaal Het is het Kabu-zelfbeeld wat hier op dit forum materiaal naar zich toetrekt. Met het verzamelen van massa groeit het zelfbeeld en krijgt het Kabu-zelfbeeld nog meer honger enz enz . (Jij zou dat 'ego' noemen.) Mijn taalgebruik is zo her en der ook afgeleid van de stoffelijke wereld, omdat de innerlijke principes voorafgaand zijn aan de uiterlijke principes. De stoffelijke wereld begrijpt iedereen, Kabu valt te zien als een 'lichaam' (beeld) wat op innerlijk niveau massa verzamelt. Dat is de betekenis van zo binnen, zo buiten. Daarom verheugt het mij dat Kabu heeft besloten te blijven, ik vind hem een interessante user omdat zijn zelfbeeld zo prominent aanwezig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|