Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 januari 2021, 19:34   #51
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Jij, Rob en Anna beweren alle drie te weten 'wat' ze zijn.
'Wat' je bent kan niet gekwetst worden toeter jij hier al jaren.
Toch hebben jullie beelden en ideeën over gewenst en ongewenst gedrag, beschaafd versus onbeschoft gedrag.
Sterker nog, ik vermoed dat sommigen denken dat bij Verlichting een bepaald gedrag hoort.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 20:13   #52
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard Het doen van het goede & barmhartigheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Sterker nog, ik vermoed dat sommigen denken dat bij Verlichting een bepaald gedrag hoort.
Inderdaad Peer, zo belijden de ouden van dagen op dit forum de zoveelste new-age stroming onder de hippe Oosterse naam 'Advaita-vedanta' en hebben ze zogezegd ont-dekt 'wat' ze zijn, en hopen ze dat dit opgemerkt wordt door de wereld als...
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

... een intrinsiek kompas voor het doen van het goede...
Mooi!

Rob
jaja, het doen van het 'goede'.
Je had even goed bij je kerkgenootschap aangesloten kunnen blijven Rob. Net zoals Anna met haar barmhartigheid...
Citaat:
barmhartigheid.nl

Anna
Terecht dat de kerkinstanties hun hoofd schudden met al die afvalligen die ultra spiritueel (funny video) gaan doen..
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 20:39   #53
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@kabu: Zijn manifesteert gewoon wat het manifesteert. Ik voel in mijzelf ook af en toe wat opborrelen als ik je onaangepast gedrag zie ten opzichte van anderen maar ik ben Rob niet en hier wordt dan niet zoveel geraakt behalve dan wat lichte oprispingen over wat hoort en wat niet hoort waarvan ik weet dat daar dogma's aan ten grondslag liggen.

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat Rob bedoelt met extra gevoeligheid voor vilein gedrag.
Een paar dagen geleden werd ik nog geconfronteerd met vilein gedrag, althans gedrag wat ik het stempel vilein gaf. Deze vileine opmerkingen deden me pijn en deden me boos worden. Ik werd geconfronteerd met mijn eigen innerlijke weerstanden waarop alles afketste richting buitenwereld. Ik hoorde me tegen de dame in kwestie zeggen "Wat een valse opmerking zeg", en tegelijkertijd besefte ik me dat ik die uitspraak deed om mijn eigen gecreëerde spook buiten de deur te zetten, het gevoel, de pijn niet toe te laten zodat uiteindelijk toch de wil van het ego werd uitgevoerd.

Om jou te lezen blijf ik nog wat hangen Peer!
Oud 9 januari 2021, 21:06   #54
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:

Om jou te lezen blijf ik nog wat hangen Peer!
Dat is nou ook toevallig zeg, datzelfde heb ik bij jou

Alleen merk ik dat deelname hier wel erg veel tijd opslurpt en ik ook lekker in stilte tegen de verwarming aan kan zitten om Stoicijns in me zelf te schouwen.
Want de autistische forumbaas deelde zojuist weer een tik uit die ik nu nog steeds moet zien te verwerken/doorschouwen

Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 23:03   #55
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nou ook toevallig zeg, datzelfde heb ik bij jou

Alleen merk ik dat deelname hier wel erg veel tijd opslurpt en ik ook lekker in stilte tegen de verwarming aan kan zitten om Stoicijns in me zelf te schouwen.
Want de autistische forumbaas deelde zojuist weer een tik uit die ik nu nog steeds moet zien te verwerken/doorschouwen

Kabu’tje toch.... kusje op de plaats van de tik? ;)
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2021, 03:09   #56
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard data verzameld over de deelnemers?

Citaat:
@kabu...Aan mij heeft nooit iemand iets. Ik ben tot niet tot meer in staat dan wat autistische masturbatiewerkzaamheden als ik hier verschijn.
Wel Peer, ik heb veel aan jou, jij bent mijn rots in de branding zoals Rob de rots in de branding voor Laurens is.
Door jou blijf ik hier op het forum hangen!
Citaat:
Is hier trouwens al data verzameld over de deelnemers en is het percentage geslaagden die het Verlichtingsdiploma uitgereikt hebben gekregen bekend?
Door forumlid Guido, voorheen Ben, is er wel is data verzameld in 2017.
Zie onderaan mijn post, maar sindsdien is er wel wat verandert. Een update va de korte beschrijving van forumleden is intussen nog niet gedaan.

We moeten het intussen enkel weer doen met Laurens' en Rob's herkennen van waarheid bij anderen.
Laurens zegt dan dat Waarheid waarheid herkent.
Zo is het volgens Laurens helemaal niet vreemd dat soms meerdere forumleden het herkennen van Waarheid simultaan ervaren.
Dat was ooit het geval met forumlid Ulla die hier al lange tijd niet meer schrijft en nog steeds schrijvend forumlid Anna, die nog niet zo lang geleden Iona was.
Zo is het ook al gebeurd dat Lauren Waarheid in iemand herkende, maar daar later op terug kwam.
In dit los bericht van 18 feb. 2018 door mij nog als katerie geschreven zie je dat Laurens schrijft over het herkennen van Waarheid door Iona en Ulla, en zijn Waarheid herkennen in toenmalig forumlid Theo weer intrekt.

Laurens en Rob zijn naast het herkennen van Waarheid in anderen ook de autoriteiten wat betreft het inschatten van ego gehalte bij anderen vanwege hun, volgens eigen zeggen, afronding van gedegen zelfonderzoek gedaan en dus wezenlijke realisatie bereikt hebbende.

Wat betreft het herkennen van Waarheid in iemand door Laurens en daarna weer op terugkomen is er ook het voorbeeld van recentelijk forumlid Guido, die hier sinds het begin van het forum 10 jaar geleden ook al schreef onder de namen sagnaar-caine-Keen en Ben.
Zo schreef Guido als Ben op 1 maart 2017 is een korte beschrijving van forumleden die hier met enige regelmaat hun zegje posten. Zie LOS BERICHT.
In die tijd werdt Ben door Laurens beschouwd als Waarheid gevonden te hebben. Laurens herkende toen Waarheid in Ben.
Intussen echter is die Ben als Guido schrijvend vorig jaar in ongenade gevallen bij Laurens en is hij ingedeeld bij "Groepslid Niet forum gerelateerd"!

Dus ja, een vergelijking van dit forum met de film 'the Cuckoo's nest' zoals ik HIER deed is nooit ver weg.
Een nooit eindigende drama-komische soap serie is er ook makkelijk in te herkennen.
Oud 10 januari 2021, 05:48   #57
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De forumbaas Laurens was het er mee eens dat mijn gedrag niet door de beugel kon en gaf me een time-out van 7 dagen ...
Klopt. Je hebt een tikje op je vingers gekregen en het lukt je maar niet om daar overheen te komen. En dus moeten degenen die ooit 'de Grote Kabu' een strobreed in de weg hebben gelegd tot in den treure achtervolgt worden met zijn ongenoegen.

Begin eens een keer met naar jezelf te kijken. Of zoals dat wel genoemd wordt zelf - onderzoek ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2021, 06:42   #58
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ‘hoort’ maar laat zien.
Oud 10 januari 2021, 06:45   #59
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Peer, ik heb veel aan jou, jij bent mijn rots in de branding zoals Rob de rots in de branding voor Laurens is.
Door jou blijf ik hier op het forum hangen!

Door forumlid Guido, voorheen Ben, is er wel is data verzameld in 2017.
Zie onderaan mijn post, maar sindsdien is er wel wat verandert. Een update va de korte beschrijving van forumleden is intussen nog niet gedaan.

We moeten het intussen enkel weer doen met Laurens' en Rob's herkennen van waarheid bij anderen.
Laurens zegt dan dat Waarheid waarheid herkent.
Zo is het volgens Laurens helemaal niet vreemd dat soms meerdere forumleden het herkennen van Waarheid simultaan ervaren.
Dat was ooit het geval met forumlid Ulla die hier al lange tijd niet meer schrijft en nog steeds schrijvend forumlid Anna, die nog niet zo lang geleden Iona was.
Zo is het ook al gebeurd dat Lauren Waarheid in iemand herkende, maar daar later op terug kwam.
In dit los bericht van 18 feb. 2018 door mij nog als katerie geschreven zie je dat Laurens schrijft over het herkennen van Waarheid door Iona en Ulla, en zijn Waarheid herkennen in toenmalig forumlid Theo weer intrekt.

Laurens en Rob zijn naast het herkennen van Waarheid in anderen ook de autoriteiten wat betreft het inschatten van ego gehalte bij anderen vanwege hun, volgens eigen zeggen, afronding van gedegen zelfonderzoek gedaan en dus wezenlijke realisatie bereikt hebbende.

Wat betreft het herkennen van Waarheid in iemand door Laurens en daarna weer op terugkomen is er ook het voorbeeld van recentelijk forumlid Guido, die hier sinds het begin van het forum 10 jaar geleden ook al schreef onder de namen sagnaar-caine-Keen en Ben.
Zo schreef Guido als Ben op 1 maart 2017 is een korte beschrijving van forumleden die hier met enige regelmaat hun zegje posten. Zie LOS BERICHT.
In die tijd werdt Ben door Laurens beschouwd als Waarheid gevonden te hebben. Laurens herkende toen Waarheid in Ben.
Intussen echter is die Ben als Guido schrijvend vorig jaar in ongenade gevallen bij Laurens en is hij ingedeeld bij "Groepslid Niet forum gerelateerd"!

Dus ja, een vergelijking van dit forum met de film 'the Cuckoo's nest' zoals ik HIER deed is nooit ver weg.
Een nooit eindigende drama-komische soap serie is er ook makkelijk in te herkennen.
Hoewel ik tot de conclusie ben gekomen dat ik dit gedoe beter niet meer kan voeden, weet jij toch uitspraken uit het verleden dusdanig controversieel neer te zetten dat het zichzelf wel blijft voeden.
Oud 10 januari 2021, 09:47   #60
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoewel ik tot de conclusie ben gekomen dat ik dit gedoe beter niet meer kan voeden, weet jij toch uitspraken uit het verleden dusdanig controversieel neer te zetten dat het zichzelf wel blijft voeden.
Daar ben ik het niet mee eens. Kabu heeft overduidelijk nog een zelfbedacht zelfbeeld en die kunnen jij en ik als buitenstaanders niet voeden.

Het valt binnen zelfkennis te weten dat het zelfbedachte zelfbeeld werkt als een aantrekkingsveld. Het is het zelfbedachte zelfbeeld zelf wat voortdurend voeding zoekt. Kabu is op dit forum om 'massa' op te doen zoals een planetesimaal dat doet:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Planetesimaal

Het is het Kabu-zelfbeeld wat hier op dit forum materiaal naar zich toetrekt. Met het verzamelen van massa groeit het zelfbeeld en krijgt het Kabu-zelfbeeld nog meer honger enz enz . (Jij zou dat 'ego' noemen.)

Mijn taalgebruik is zo her en der ook afgeleid van de stoffelijke wereld, omdat de innerlijke principes voorafgaand zijn aan de uiterlijke principes. De stoffelijke wereld begrijpt iedereen, Kabu valt te zien als een 'lichaam' (beeld) wat op innerlijk niveau massa verzamelt.

Dat is de betekenis van zo binnen, zo buiten. Daarom verheugt het mij dat Kabu heeft besloten te blijven, ik vind hem een interessante user omdat zijn zelfbeeld zo prominent aanwezig is.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon