Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 januari 2021, 12:57   #121
kabu
IP banned user

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Zou Kabu willen kijken naar het filmpje vanaf eventueel minuut 14 en laten weten of er iets resoneert?
Heel mooi Peer, heb hem opgezet nu van 14 tot 20:25u, resoneert.
'k ga de video vanavond helemaal zien.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 13:09   #122
kabu
IP banned user

Standaard er is niets aan de hand dat niet in uw..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob,
Hoe voel jij je bij als Kabu en Peer steeds over jou schrijven?

Ij heb het niet allemaal zo goed gevolgd, want het lijkt me een beetje van hetzelfde, maar vroeg me zomaar af..
Irritant. Vooral omdat dingen uit hun verband worden getrokken, eindeloos worden herhaald en voor eigen belang worden ingezet.
Heel goed Rob, probeer je irritatie te voelen en bezin op...
Citaat:
Diepgaand onderzoek naar het bestaan van 'ik'.

Wat 'ik' via zelfonderzoek ont'dekt heb is dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat, dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen realiteitswaarde heeft. De 'ik' staat tussen aanhalingstekens omdat de 'ik' evenmin bestaat. Wat we met z'n allen doen is 'geloven' dat het 'ik' bestaat, het heeft een leven in onze hersenen als gedachte en vervolgens bevestigen we elkaar in het bestaan er van. Als je hebt doorzien sla je steil achterover over de absurditeit. Bij Buddha voltrok zich dat in een enorme lachbui.

bron
Alles wat je leest op dit forum van éne Peer en kabu heeft geen realiteitswaarde, het zijn verhalen.
Ga in de ervaring, niet in je koppie van de theoretische waakhond, er is niets aan de hand dat niet in jouw voordeel is...

Oud 11 januari 2021, 13:29   #123
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ga jij voor jezelf daar mee om?
Daar is niet zo veel bijzonders over te zeggen. Het komt op, wordt opgemerkt en verdwijnt weer. Dat alles in korte tijd, max. enkele minuten (en dat is al lang).
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 13:37   #124
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Daar is niet zo veel bijzonders over te zeggen. Het komt op, wordt opgemerkt en verdwijnt weer. Dat alles in korte tijd, max. enkele minuten (en dat al lang).
Ik vraag me in deze gewoon af wat ‘goed’ is.
Het is een forum van zelfkennis (zelfonderzoek) dus daardoor een beetje afwijkend dan hoe we in ‘real live’ zouden reageren, uiterlijk dan, want innerlijk is het volgens mij een ‘standaard‘ situatie dat gaande is.

Voor mezelf:
Gewoon me af vragen wat het met mij doet, toetsen wat de situatie met jou doet, en dan weer kijken wat voor mij een leerpunt kan zijn..
(Ik vergader nu met mijn vele ‘ikken’)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 13:41   #125
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wat 'ik' via zelfonderzoek ont'dekt heb is dat de werkelijkheid zoals 'ik' die ken als zodanig niet bestaat, dat alles wat ik zie en rondom mij gebeurt geen realiteitswaarde heeft. De 'ik' staat tussen aanhalingstekens omdat de 'ik' evenmin bestaat. Wat we met z'n allen doen is 'geloven' dat het 'ik' bestaat, het heeft een leven in onze hersenen als gedachte en vervolgens bevestigen we elkaar in het bestaan er van. Als je hebt doorzien sla je steil achterover over de absurditeit. Bij Buddha voltrok zich dat in een enorme lachbui.
Je ge(mis)bruikt tekst op een wijze zoals die niet bedoeld is. De bedoeling is aan te zetten tot gedegen zelfonderzoek, tot zelf'ontdekking, niet om anderen daarmee om de oren te slaan.
Oud 11 januari 2021, 13:50   #126
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Daar is niet zo veel bijzonders over te zeggen. Het komt op, wordt opgemerkt en verdwijnt weer. Dat alles in korte tijd, max. enkele minuten (en dat is al lang).
Volgens mij is Rob geslaagd. Het zit helemaal goed met Rob.

Het komt op ... het wordt opgemerkt ... en het verdwijnt weer.

Ik vind dat Rob een advaitia-diploma verdient.

Rob gaat een boek over rouw schrijven.

Rouw:

mooi man

@Nou Kabuutje, ik trek me langzaam terug uit dit spiegelpaleis, trek het aanrechtblok uit de grond en gooi het door het gepantserde raam en ga op weg naar de vrijheid in Canada ... eh me zelf.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 14:58   #127
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me in deze gewoon af wat ‘goed’ is.
Het is een forum van zelfkennis (zelfonderzoek) dus daardoor een beetje afwijkend dan hoe we in ‘real live’ zouden reageren, uiterlijk dan, want innerlijk is het volgens mij een ‘standaard‘ situatie dat gaande is.

Voor mezelf:
Gewoon me af vragen wat het met mij doet, toetsen wat de situatie met jou doet, en dan weer kijken wat voor mij een leerpunt kan zijn..
(Ik vergader nu met mijn vele ‘ikken’)
Dat is een vraag van belang, wat 'goed' is. Ik krijg meteen de neiging om daar van alles over te schrijven, maar laat ik dat nou niet doen. Ik ga straks weg en ben vandaag en morgen niet op het forum. Maar ik lees graag wat je bevindingen zijn.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 16:23   #128
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard Geraaktheid.

Citaat:
Dat is een vraag van belang, wat 'goed' is. Ik krijg meteen de neiging om daar van alles over te schrijven, maar laat ik dat nou niet doen. Ik ga straks weg en ben vandaag en morgen niet op het forum. Maar ik lees graag wat je bevindingen zijn.
Uiteindelijk gaat het volgens mij (op het forum dan) alleen maar om mezelf.
Wat vind ik goed en wat vind slecht(?).
Ik heb me een aantal jaar geleden ‘voorgenomen/ besloten ’ om dat wat mij dichterbij het ‘ontwaken’ brengt als goed te zien, en dat wat mij in de weg staat, als slecht te zien.

Het is voor mij overduidelijk dat Kabu en Peer zich misdragen. Met Kabu heeft het weinig zin om nu dat te bespreken, want hij weigert dat in te zien. Hij is niet bereid om er naar te kijken.
Ik lees ook alles maar half merk ik, want ´stoeien/´spelen ten koste van een ander´ trekt me nu niet zo, want ik sta daar niet meer achter.
Ik heb nu wel de conversatie gelezen om antwoord te kunnen geven.

Maar...
Wat houdt ´misdragen‘ in?
Wij hebben bepaalde afspraken onderling gemaakt, en wij hebben geschreven en ongeschreven regels.
Wij hebben ons ook voorgenomen om bepaalde dingen te accepteren, en anderen niet. Sommige dingen vinden wij te ver gaan, anderen weer niet.
In het kader van ´sociaal gedrag´ vind ik Kabu en Peer nu, zich asociaal gedragen, en het is echt kinderlijk om steeds tegen iets aan te schoppen, wat in hun beeld jou zou kunnen kwetsen. Het kan zeker irritant zijn, en het komt niet uit een staat van verlichting, verre van...
Daarnaast, ook al verhult hun gedrag een onvolwassen stuk in hun eigen persoon, kan dat voor jou, omdat het niet anders kan op dit moment, omdat ze simpelweg hier op het forum schrijven, een gelegenheid zijn om naar jouw eigen ´beelden´ te kijken.
Waarom vind jij iets kunnen en iets anders weer niet?
Wat is volgens jou goed en slecht? Wat mag en wat mag niet?
Is er ook geen sprake van een ´eigen geraaktheid/ trigger´ dat toch ook een kans is voor jou, om er anders naar te kijken?
Laurens gaf laatst ook een ingang, over iets als hun shit over je heen storten te ervaren of niet..

Bassie geeft bv. ook steeds zijn mening over de staat van de users, Kabu en Peer ook. De ene blijft binnen het kader van dat wat ´aanvaardbaar´ beschouwd wordt, en de andere twee gaan net over de streep. Is de streep niet een gelegenheid tot zelfonderzoek?

Ik vond laatst jouw antwoord interessant, het ging over:iets over de wereld veranderen door bij jezelf te kijken. Ik weet het niet meer wat je precies zei, maar in de context was dat interessant. Het leek voor mij een opening wat betreft iets wat ik meende dat bij jou daarvoor niet was. De bereidheid om ´er anders naar te kijken´.
Ik heb bij jou altijd een vraagteken wat betreft je bereidheid om naar jezelf te kijken als iets dieper onder ogen gezien zou kunnen worden, en dat betreft het onderwerp:´over een grens gaan/trigger/irritatie´.
Geraaktheid!

Fijne dagen Rob..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 20:00   #129
kabu
IP banned user

Standaard Dat 'wat' je bent is niet te kwetsen

Citaat:
Volgens mij is Rob geslaagd. Het zit helemaal goed met Rob.

Ik vind dat Rob een advaitia-diploma verdient.
Vind ik ook.
Rob heeft middels het doen en afronden van zijn gedegen zelfonderzoek ontdekt 'wat' hij in essentie is.
En zoals Laurens hier op 31 maart '17 schreef...
Citaat:
@Mihaela:...Dat 'wat' je bent is niet te kwetsen en dat laat Looro zien maar dat egostadium ben jij nog niet voorbij,...
...is Rob net als Looro (nu Nowee) dat egostadium voorbij!

Citaat:
@Nou Kabuutje, ik trek me langzaam terug uit dit spiegelpaleis, trek het aanrechtblok uit de grond en gooi het door het gepantserde raam en ga op weg naar de vrijheid in Canada ... eh me zelf.
Let maar op, want je misdraagt je, je vertoond ongewenst gedrag en je doet niet het goede op dit forum. Een berisping, time-out of ban hangt je boven het hoofd!
Oud 11 januari 2021, 20:56   #130
kabu
IP banned user

Standaard Geestelijk belichamen

Citaat:
Het is voor mij overduidelijk dat Kabu en Peer zich misdragen. Met Kabu heeft het weinig zin om nu dat te bespreken, want hij weigert dat in te zien. Hij is niet bereid om er naar te kijken.
Ik ben verlicht Miha, 'het', is gebeurd zoals François voorspeld had en waar hij absoluut zeker van was dat het ging gebeuren, maar 8 jaar geleden niet wist of hij het nog zou meemaken. Ik hoef nergens meer naar te kijken en Peer heeft spirituele lijnen merk ik, dus hij is ook op weg om dat bewustzijn geestelijk te belichamen.

Voor Peer onderstaande gesprek met François 11 jaar geleden als voorbeeld zodat hij dat 'geestelijk belichamen' kan plaatsen voor zover hij dat nog niet zou kunnen.
Het gesprek ging toen over 'Lotte' een 23 jaar jongere vrouw dan ik die verliefd was op mij.
'Lotte' had een sekstalent en was heel intelligent volgen François. Dyslextie (woordblindheid) had ze ook.
François gebruikt drie keer het woord 'belichamen' in het gesprek.

Aantrekking & extremen tussen kabu & Lotte (de zoeloe danseres en oermoeder).pdf
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon