Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Boeken, gedichten, muziek en filmpjes > Boek in beeld

Boek in beeld Boeken gelezen die je wilt aanprijzen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 januari 2021, 14:23   #91
Laurens
Drommedaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Als dat inwendig kompas werkzaam bij je is kabu waarom gedraag je je daar dan niet naar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Daar gaan we niet meer over discussiëren, net zoals je aan Mihaela HIER op 19 sept. '21 schreef ook niet meer over ego in discussie te gaan met haar.
Ik vind dat een legitieme vraag kabu die je afdoet met het vergelijken van appels en peren. Met Mihaela wilde ik het om de toen geldende reden op dat moment niet verder meer over ego hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu
Wel, je schrijft er met éne zonder ego!
Maar zijn gedrag beantwoord niet voor jou aan hoe jij denkt dat een egoloze zich zou moeten gedragen.
Dus daar geraken we nooit uit.
Weer twee verschillen, je gedraagd je niet naar het hebben van een innerlijk kompas en je laat veel ego zien. Ik wees je daar herhaaldelijk al op.

Citaat:
Ik heb gisteren vier(!) uur een skype video gesprek met de weduwe van François gehad.
Ze vertelde nog dat François acht jaar geleden zei: "Met Boni gaat het gebeuren, absoluut zeker, wanneer weet ik niet, misschien ga ik het niet meer meemaken, maar gebeuren zal het".
We kregen alle-twee een rilling bij het besef dat hij misschien onbewust sprak over het weten van zijn eigen dood. Hij is gestorven in maart 2018, ik ben gestorven in mijn ego in augustus 2018.
Wie zegt je dat het al zo ver is want hij zegt er niet bij wat er met je gaat gebeuren. Evengoed kon hij bedoelen dat je ooit wel eens onder de trein zou komen. 'Misschien' zegt niet dat er hier sprake was van een vooruitziende blik. Je 'hecht' (te) veel waarde aan zulke gebeurtenissen/uitspraken.

Citaat:
Zijn vrouw en ik hebben al meerdere gezegd dat hij misschien eerst moest sterven vooraleer 'het' (het belichamen van bewustzijn) in mij kon gebeuren. Maar dat is maar gissen natuurlijk.
Ik kreeg na ons gesprek wel de ingeving op zoek te gaan naar een seance waarbij een medium probeert te communiceren met de geesten van de doden, om het hem zo zelf te vragen.
Ik heb wel zo mijn connecties.
Het kan dat er iemand anders moet sterven vooraleer je tot bewustwording kan komen maar dat heeft niets met het sterven van die persoon zelf te maken als zou deze ruimte moeten maken voor jouw proces. Bewustwording is wat velen ondergaan maar dat is nog geen realisatie.
Oud 11 januari 2021, 14:34   #92
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren vier(!) uur een skype video gesprek met de weduwe van François gehad.
Ze vertelde nog dat François acht jaar geleden zei: "Met Boni gaat het gebeuren, absoluut zeker, wanneer weet ik niet, misschien ga ik het niet meer meemaken, maar gebeuren zal het".
We kregen alle-twee een rilling bij het besef dat hij misschien onbewust sprak over het weten van zijn eigen dood. Hij is gestorven in maart 2018, ik ben gestorven in mijn ego in augustus 2018.

Zijn vrouw en ik hebben al meerdere gezegd dat hij misschien eerst moest sterven vooraleer 'het' (het belichamen van bewustzijn) in mij kon gebeuren. Maar dat is maar gissen natuurlijk.
Ik kreeg na ons gesprek wel de ingeving op zoek te gaan naar een seance waarbij een medium probeert te communiceren met de geesten van de doden, om het hem zo zelf te vragen.
Ik heb wel zo mijn connecties.
Doe geen moeite, kabu, ik heb net even met Francois gesproken.

En hij zei: als het zo is dat kabu via een medium aan mij moet gaan vragen of 'het' gebeurd is, dan kunnen we er zeker van zijn dat 'het' nog niet gebeurd is.

'Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen', zei hij nog ....
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 14:34   #93
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:

Ik begrijp dat Francois voor jou iemand is die het zijnde gerealiseerd is.
Mocht dat werkelijk zo zijn (Ik ken de man uiteraard niet) waarom spreekt Francois dan over iets wat nog moet worden?

Er zijn meerdere mogelijkheden:

-de weduwe verzint maar wat om jou te plezieren.
-Francois is nooit het zijnde gerealiseerd.

Wie zijnde is, spreekt nooit onbewust over zijn (fysieke) dood.
Die doet dan in het geheel niet meer terzake.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 14:37   #94
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

En hij zei: als het zo is dat kabu via een medium aan mij moet gaan vragen of 'het' gebeurd is, dan kunnen we er zeker van zijn dat 'het' nog niet gebeurd is.

Ik zie dat we gelijktijdig ongeveer dezelfde uitspraak bezigen.

Als dat geen bewijs is dat Francois middels ons twee heeft gesproken dan weet ik het ook niet meer!

Hetgeen tevens bewijst dat er maar één bewustzijn is: die van jou, mij en Francois is dezelfde!
Oud 11 januari 2021, 14:42   #95
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Zijn vrouw en ik hebben al meerdere gezegd dat hij misschien eerst moest sterven vooraleer 'het' (het belichamen van bewustzijn) in mij kon gebeuren.
Belichamen van bewustzijn? Ben je bij Nowee in de leer geweest?
Oud 11 januari 2021, 15:20   #96
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

joe are missing the point Rob, as usual.
Ik zou via een seance niet gaan vragen of het gebeurd is, daar is geen twijfel meer over, wel of François er eerst moest voor sterven, en of hij zonder te weten sprak over het tijdstip van zijn dood, dat is wat ik en zijn weduwe ons soms afvragen.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 15:22   #97
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
@kabu: Belichamen van bewustzijn? Ben je bij Nowee in de leer geweest?
Nee, absoluut niet, mogelijk heeft Nowee dat woord van mij opgepikt in mijn schrijven over François dewelke het gebruikte en waarvan ik in mijn verschrikkelijk / Goddelijke bijna-dood ervaring ervaren heb waarover hij het had.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 15:25   #98
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
joe are missing the point Rob, as usual.
Ik zou via een seance niet gaan vragen of het gebeurd is, daar is geen twijfel meer over, wel of François er eerst moest voor sterven, en of hij zonder te weten sprak over het tijdstip van zijn dood, dat is wat ik en zijn weduwe ons soms afvragen.
Je maakt het alleen maar erger kabu, als dat (werkelijk?) de vraag is ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2021, 17:02   #99
Bassie
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Nee, absoluut niet, mogelijk heeft Nowee dat woord van mij opgepikt in mijn schrijven over François dewelke het gebruikte en waarvan ik in mijn verschrikkelijk / Goddelijke bijna-dood ervaring ervaren heb waarover hij het had.
Nu is dus de vraag of jij bij Nowee in de leer bent of Nowee bij jou.
Oud 11 januari 2021, 17:15   #100
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Nu is dus de vraag of jij bij Nowee in de leer bent of Nowee bij jou.
Bassie, blijf uit de verleiding van het ego, en het ego-gestoei.

Het forum rekent op je..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon