![]() |
|
Liefde is meer dan woorden. Liefde toont zich in vele gezichten. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]()
Inspirerende documentaire, prachtig mens die Quong.... Hij straalt uit wat hij zegt...
En omgekeerd: prachtige documentaire, inspirerend mens. Alles wat wordt gezegd straalt er af.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staffunctionaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 2 januari 2021
|
![]() Citaat:
Nu weet ik weer waarom dit programma niet mijn genre is. Existentiële angsten worden vakkundig glad gestreken waarna deze slechts een kleine rimpeling in het water lijkt te zijn. Dankzij antidepressiva en de troost die Ellen Deckwitz put uit poëzie lijkt het dat ze toch nog haar plaatsje in de maatschappij heeft verworven. En dat laatste is een voorwaarde om aan tafel te zitten bij Annemiek Schrijver van de KRO-NCRV. Het zal natuurlijk aan mij liggen. Maar ik zie hier een dame die zich presenteert op een wijze die mij doet vermoeden dat ze in het autismespectrum thuishoort. Het ontbreekt haar aan een handleiding hoe te leven en ik meen haar te horen zeggen dat indrukken haar soms teveel worden. Overigens, zijn dit ook ingrediënten om neerslachtig van te worden. Bij vrouwen kan autisme moeilijk te herkennen zijn omdat vrouwen eerder dan mannen geneigd zijn zich de sociale vaardigheden eigen te maken waardoor de beperkingen minder zichtbaar zijn. #Rob, Wat vond jij van het gesprek. En wat is de reden dat je het hier plaatst. Liefde is meer dan woorden. Liefde toont zich in vele gezichten. Waarin precies herken je de liefde in dit filmpje? Wijziging aangebracht door Peer op 1 februari 2021 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
Wat ik in dit gesprek mooi vindt is sowieso haar poëzie. En haar verhaal vind ik mooi, in die zin hoe ze over haar depressie vertelt en de insteek die ze hanteert dat het niet opgelost hoeft te worden. Er zijn overeenkomsten met gedrag op dit forum. Ik heb vaak de indruk dat men op zoek is om 'geluk' te vinden en dat mensen bereid zijn omdat heel ver in te gaan. Maar de zoektocht naar waarheidsvinding gaat daar niet over. Het gaat er, bij wijze van spreken, om waarheid te vinden, ook al zal men daarna een leven lang ongelukkig zijn. Niet dat dat het resultaat zal zijn, maar in hoeverre is het verlangen er om de waarheid te ontdekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 2 januari 2021
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]() Citaat:
Respect voor hoe Ellen “het uit de kist komen” onder woorden brengt.... Hoe ze depressie toestaat en voor anderen de moed heeft om door te leven. Haar geraaktheid gaandeweg de uitzending over zelfdoding... kippenvel, zo eerlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|