Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Gezondheid

Gezondheid Heling van de imperfectie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 december 2020, 18:38   #461
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard Is Sam uit het geboorte kanaal of niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Ja, meerdere rebirthing sessies gehad en geheeld herboren.... Na veel pijn, maar goddank geen duiveluitdrijver tegengekomen. Mijn duiveltje koester ik in mijn schaduw ;)
Jij moet een oude ziel zijn Sam. Al honderden of duizenden levens achter de rug.
Citaat:
Smeuïge, treurige verhalen? Sadisme, mishandeling, moord, zelfdoding, kanker, incest? Verlies, verdriet? Wat wil je weten?
Ik wil nog wel weten of je enige herinnering hebt aan in welke levens je al je pijnlijke ervaringen hebt meegemaakt.

Citaat:
Alle ervaringen zijn overal. No way out....
Hoezo no way out?
Je bent geheeld herboren na zo veel pijn schrijf je. Dan ben je toch uit het geboortekanaal!
Je krijgt van Laurens vast je eigen stekkie zoals Vagebond er één heeft waarin je alle verhalen kwijt kan.
Vagebond zal het alvast heel helend vinden jouw verhalen over je vele pijn en transformatie naar geheeld zijn te lezen.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2020, 20:17   #462
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Jij moet een oude ziel zijn Sam. Al honderden of duizenden levens achter de rug.

Ik wil nog wel weten of je enige herinnering hebt aan in welke levens je al je pijnlijke ervaringen hebt meegemaakt.

Hoezo no way out?
Je bent geheeld herboren na zo veel pijn schrijf je. Dan ben je toch uit het geboortekanaal!
Je krijgt van Laurens vast je eigen stekkie zoals Vagebond er één heeft waarin je alle verhalen kwijt kan.
Vagebond zal het alvast heel helend vinden jouw verhalen over je vele pijn en transformatie naar geheeld zijn te lezen.
Inademen-uitademen. D’r in en d’r uit....
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2020, 20:20   #463
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inademen-uitademen. D’r in en d’r uit....
Jij hebt duidelijk te weinig zuurstof gekregen bij je geboorte!
Hoekje af...
Oud 29 december 2020, 20:22   #464
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk te weinig zuurstof gekregen bij je geboorte!
Hoekje af...
Als ik jouw onzin lees, krijg ik voortdurend ademnood. Van het lachen! Gelukkig is lachen gezond! :D
Oud 9 januari 2021, 15:34   #465
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het intrigeert me wat dat 'spul' vermag te doen.
Weliswaar eerder in genezend en psychologisch opzicht dan met het oog op realisatie. Hoewel mij lijkt dat een reset van neuronen in de hersenen mogelijk ook een shift in bewustzijn kan veroorzaken. Van Boeddha onder een bodiboom gezeten zegt men dat deze verlichting zou hebben bereikt omdat hij zaden van de boom had gegeten en daardoor hallucinerende verschijnselen zou hebben gehad.
Dit is wat Wikipedia vermeldt: Ficus religiosa (de Bodhiboom) is used in traditional medicine for about fifty types of disorders including asthma, diabetes, diarrhea, epilepsy, gastric problems, inflammatory disorders, infectious and sexual disorders.[14] Over een hallucinerende werking na consumptie van de zaden van deze boom is mij niets bekend en ook Wikipedia laat dit onvermeldt.

Interessant is de traditie van onder een boom mediterende lieden. De reeds vermeldde Boeddha en bijvoorbeeld ook U.G. Krishamurti vond Verlichting (op een bankje) onder een boom.
Bomen vormen tesamen met het ondergrondse Mycelium-netwerk een World Wide Web een informatienetwerk. Dit Mycellium, het ondergrondse schimmeldradennetwerk wordt aan de opppervlakte zichtbaar in de vorm van vruchtlichamen; paddestoelen. Mensen maar ook dieren kunnen via psilocybine- of Muscaria bevattende paddenstoelen toegang krijgen tot dit WWW of door diepe meditatie in de nabijheid van deze netwerken misschien wel één mee worden.

my 50 cts
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2021, 23:11   #466
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Dit is wat Wikipedia vermeldt: Ficus religiosa (de Bodhiboom) is used in traditional medicine for about fifty types of disorders including asthma, diabetes, diarrhea, epilepsy, gastric problems, inflammatory disorders, infectious and sexual disorders.[14] Over een hallucinerende werking na consumptie van de zaden van deze boom is mij niets bekend en ook Wikipedia laat dit onvermeldt.

Interessant is de traditie van onder een boom mediterende lieden. De reeds vermeldde Boeddha en bijvoorbeeld ook U.G. Krishamurti vond Verlichting (op een bankje) onder een boom.
Bomen vormen tesamen met het ondergrondse Mycelium-netwerk een World Wide Web een informatienetwerk. Dit Mycellium, het ondergrondse schimmeldradennetwerk wordt aan de opppervlakte zichtbaar in de vorm van vruchtlichamen; paddestoelen. Mensen maar ook dieren kunnen via psilocybine- of Muscaria bevattende paddenstoelen toegang krijgen tot dit WWW of door diepe meditatie in de nabijheid van deze netwerken misschien wel één mee worden.

my 50 cts
My 50 cts....
Meditatie voelt als daadwerkelijk willen weten wat je bent....
..... psychedelica houden meer risico in om psychische problemen te versterken en ‘verder van huis’ te raken. Een short-cut kan makkelijk lijken, maar ook voor een giga-omweg zorgen......
Oud 20 januari 2021, 19:12   #467
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard Verhuisd naar waar het past

Ik kom steeds tegen, verwijzingen naar pshychadelica, gemaakt door spirituele leiders.
Ik luisterde van de week een interview over J.Krishnsmurti, en iemand die hem close stond maakte daar gebruik van.
Laatst luisterde ik op Facebook naar iemand die over een 'spirituele thema' had, en daar werd dat ook weer genoemd.
Het is een beetje vertekent over gekomen, door het enthousiasme, en soms een beetje op een baldadige wijze, waarmee geest verruimende middelen gepresenteerd werden op het forum.

Het is zo oud als de mensheid, en men dient eerst grondig over te lezen voordat er een mening gevormd wordt, en men een oordeel velt.

Als ik dat zou gebruiken trouwens, en ik de resultaten zou hebben die jij duidelijk waarneemt Kabu, zal mij echt niet schelen wat een user op een forum er van vindt.

Mooie woord, User, want wij zijn allen ergens op gefocust ( er aan verslaafd?).

🌙🌒🌙

Ga verder Kabu, kijk wat volgt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 21:40   #468
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als ik dat zou gebruiken trouwens, en ik de resultaten zou hebben die jij duidelijk waarneemt Kabu, ...
Wat houd je tegen Mihaela?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 22:20   #469
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat houd je tegen Mihaela?
Niets houdt me tegen, er is geen wens om die weg te bewandelen.
Ik heb voor een ander weg gekozen, maar het betekent niet dat dat de enige weg is..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2021, 22:48   #470
kabu
Donataris

kabu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
psychedelica...

Het is zo oud als de mensheid, en men dient eerst grondig over te lezen voordat er een mening gevormd wordt, en men een oordeel velt.
Inderdaad!
Lees erover, bekijk degelijke video's. Ik heb al meerdere keren geciteerd uit Michael Pollan Bestseller 'verruim je geest'. Met zijn boek wil hij niet aanzetten om psychedelica te gaan gebruiken!
Hij is trouwens een ervaren voordrachtgever en ruim te vinden op YouTube zodat men hem zelf kan horen vertellen over zijn ervaringen ermee die hij nodig had om zijn boek te kunnen schrijven.

Een andere top info-bron is de 'ground-breaking' 14 delige gratis te bekijken, alsook te downloaden, video reeks waar ik al eerder naar gelinkt heb. Hier nog is > Psychedelica.

Citaat:
Als ik dat zou gebruiken trouwens, en ik de resultaten zou hebben die jij duidelijk waarneemt Kabu, zal mij echt niet schelen wat een user op een forum er van vindt.
Kan mij ook niet schelen wat een 'user' op een forum er van vind Miha.
Ik ken de gedachtengang van de anti-drugs denker maar al te goed wat ik dacht tot vlak voor mijn 59ste jaar exact hetzelfde.
Ten eerste is het als zoals forum lid Peer op 4 jan. schreef...
Citaat:
Psychedelica onder de noemer drugs scharen is een soort van vals spelen.

Peer
Dat deed ik ook.
Ten 2de is er onze op consumptie gerichte maatschappij, dewelke ziekmakend is zoals de door mij erg gewaardeerde Gabor Maté verteld in video's al deze > How Materialistic Society Makes Us (FULL).

Diezelfde Gabor Maté verteld ook in YouTube video's op YouTube dat één nacht ayahuasca hetzelfde effect dan 10 jaar therapie kan hebben.
Veel mensen denken dat bv. ayahuasca een drug in de negatieve zin is.
Gabor Maté legt in deze video uit dat dit een mis-conceptie is... > IS AYAHUASCA A DRUG? - Gabor Maté | London Real

Citaat:
Mooie woord, User, want wij zijn allen ergens op gefocust ( er aan verslaafd?).

🌙🌒🌙
Ja, vond ik ook meteen wel een grappige in Bassie's schrijven. Maar hij gebruikt dat woord niet toevallig want in zijn eerste posts beschrijft hij zichzelf terecht als een dwangmatig denker, dus hij is zelf een user.

Citaat:
Ga verder Kabu, kijk wat volgt.
Als je bedoelt verder gaan in schrijven en discussiëren is dat niet wat ik verder ga doen. Dit was maar even een reageren op Bassie's schrijven van...
Citaat:
...of zoals ik Kabu's onderzoek bekijk. (Psychedelica is niet de weg.)

Bassie
Verder ga ik niet discussëren met Bassie want ik vind hem al van in het begin een typetje Dorje.
Een man met een hoop aanname's wat ook Laurens nog typeert en zal blijven typeren. Daarom mag Laurens Bassie ook zo graag, hij hoort zichzelf spreken.
Hij dacht zelfs dat Bassie ASS had zoals hij, zo'n overeenkomst meende hij te zien!
Hier heb ik mijn constatering samengevat van de zielsverwantschap.

Waar ik verder in ga heb ik op 20 sept. vorig jaar al aan Vagebond geschreven zoals hier te lezen.
Ik citeer er nog is uit wat me op 10 juli vorig jaar door een topmedium waar ik bij terecht kwam, out of the blue, verteld werd zonder dat ik iets gezegd had...
Citaat:
...In samenvoeging met gelijkgezinden kan het onderzoek verder doorgezet worden. Dat is een goede beweging en voldoet niet enkel aan nieuwsgierigheid, maar geeft ook een optimaliserende beweging op spiritueel vlak, zodat die gedeeld kan worden verder.
Het is een delicate lijn, maar hanteerbaar wanneer de wisselwerkende controle goed aangehouden wordt.
Juist vanuit de neutralisatie van te beklijvende emoties is deze lijn nu mogelijk. Voorheen was dit enkel verwarrend en storend in de functie. Nu, in een beter evenwicht kan dit benut.

Maar er moet goed onthouden worden dat gebruik van psychedelica een delicate beweging blijft. En het is belangrijk het spirituele ervaringsveld in deze verruiming goed door te trekken in de bewustzijnsstructuur hier en nu. Te integreren als het ware in het dagdagelijkse bestaan. Dit bevordert nog de innerlijke vrijheid en maakt duidelijk hoe de illusies te doorbreken.
In dit kader is een goede gronding vereist. Dus dagdagelijks goed de grofstoffelijk zintuiglijke mogelijkheden benutten.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon