![]() |
![]() |
#1 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Plenipotentiaris
![]() Geregistreerd: 9 juli 2011
|
![]()
Ik het verleden heb ik vele jaren dat gedaan.
Mijn partner is dat blijven doen, ik was daarmee gestopt. Bijzonder hoe dst 'ongemerkt' gebeurt. Vorige week hoorde mijn partner mij gillen, en moet hij zo lachen. Al was hij wel blij dat er geen ongeluk gebeurd was. Inmiddels horen de buren mij niet meer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het idee dat het me helpt om beter met koude om te gaan en dat het helpt om me fitter gevoelen. Het schijnt wel de bedoeling te zijn om tijdens het koud afdouchen vooral goed door te gaan met diep ademhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Groepslid Niet forum gerelateerd
![]() Geregistreerd: 15 april 2016
|
![]() Citaat:
Probeer anders ook eens met een bad, als je dat zou hebben in huis. Als jij of je partner eens een bad heeft genomen, laat het dan eens staan, voor later of de volgende dag. Na een paar uur is het afgekoeld tot kamertemperatuur. Lijkt niet koud. Maar ga er maar eens in liggen. Is moeilijker dan de koude douche. Ik doe het voor het slapen gaan, mijn kinesist verklaart mij voor zot, want dat wekt toch op... Ja, het wekt het lichaam op, maar mijn lichaam heeft nooit last om in slaap te vallen, mijn geest wel, en door dat koude bad wordt mijn aandacht vooral in het lichaam getrokken uit mijn geest en val ik dus juist wel goed in slaap. Voor mij werkt het. En na spierpijn van te heftig sporten of lange wandelingen helpt het fenomenaal goed, maar wel alleen maar als ik in dat bad ga liggen zonder mijn spieren op te spannen, echt alsof het een warm bad zou zijn, niet lang, minuutje of twee (in de zomer langer). Dat heeft een zeer goede werking op de bloeddoorsrtroming en dus op het herstel van allerlei spierpijnen en andere kwaaltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dignitaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]()
Sauna is ook heerlijk, met koude douche of dompelbad 😁
Optimale ontspanning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dignitaris
![]() Geregistreerd: 8 september 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Drommedaris
![]() Geregistreerd: 29 maart 2010
|
![]()
brbrbrbr
![]() |
#9 |
Dignitaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dignitaris
![]() Geregistreerd: 2 januari 2021
|
![]()
Vroeger deed ik dat wel koude douche of koud dompelbad.
Gewoon voor de lichamelijke kick die je er van krijgt. Tegenwoordig werkt dat niet meer bij me. |
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|