![]() |
|
Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 2 januari 2021
|
![]() Citaat:
Het voordeel van een diagnose is dat ik nu weet wat er speelt waardoor ik gericht aan de slag kan met mijn binnenwereld van emoties/gevoelens. De uitdrukking 'aan de slag gaan' klinkt wat zwaar, wat het in feite niet hoeft te zijn als gevoelens worden toegelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jubilaris
|
![]()
Volgens mij zit ik op dit forum nog in gedeeltelijke lockdown. Ik dacht bovenstaande forumpost in 'eigenbeheer' te plaatsen maar het duikt nu hier in het voorsteltopic op.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jubilaris
|
![]()
De psychedelische ervaring is bijna niet onder woorden te brengen. Het is een beeldtaal met een bijzonder krachtige uitwerking. Dat laatste, de intensiteit heeft te maken met dosering. Zowel de Heroic Dose als de Micro Dose hebben me het illusionaire gehalte van onze realiteit laten zien, wat Eenheid en Liefde is. De psychedelische ervaring deed me denken aan het onderricht van Krishna aan Arjuna zoals beschreven in de Bhagavat Gita.
Maar ja, het is een gebeurtenis die weer overgaat. De ervaring lost weer op. Het heeft wel een onuitwisbare indruk achtergelaten die op de een of andere manier toch richting geeft. De intuïtie is meer dan voorheen ontwikkeld en de bullshitdetector staat wat scherper afgesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Zo gek is dat ook niet. Er zijn sterke aanwijzingen dat de religies die in het oude India opbloeiden werden geëntameerd door psychedelica: Soma. Oftewel religie is een Amanita Muscaria. ![]() In mijn tweede Ayahuasca-sessie vroeg ik me te laten zien wie ik ben. Deze vraag zette kwaad bloed want het heerschap heeft me alle hoeken van de kamer laten zien alsof ik in een dollemansrit op een achtbaan van indrukken zat. Heerschap? Ja Heerschap. Ik smeekte op mijn blote knietjes om genade met mij te hebben en ik hoorde me hard op zeggen: Oh Heer! Nooit gedacht dat ik dit ooit van mijn leven over mijn lippen zou krijgen. Ik snapte ook niet waar deze benaming op dat moment vandaan kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||
Donataris
![]() Geregistreerd: 31 augustus 2020
|
![]() Citaat:
![]() Onbeschrijfbaar en elk woord kinkt oppervlakkig en banaal. Citaat:
Citaat:
Je hebt het hier over ayahuasca waarschijnlijk. Zie in dit LOS BERICHT wat mijn voorheem kanker-terminale vriend erover vertelde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarom begrijp ik maar al te goed onderstaande wat je HIER aan forumlid Rob schreef.. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Je kanker terminale vriend geeft heel treffend de werking van Ayahuasca aan: Citaat:
Bedank Jan voor die mooie en treffende beschrijving. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jubilaris
|
![]()
Deze Coronatijd legt subliem diepgewortelde angsten bloot. De angst om te sterven bijvoorbeeld. Maar nog heftiger dan die angst voor de dood is de angst voor de massa, de massa die zich tegen me keert als ik niet doe wat door of via de massa wordt geëist.
Het lijkt alsof heel het land zich massaal voorbereidt op de vaccinatie en dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Mijn neus staat in ieder geval in een andere richting. Het moment supreme is er nog niet maar de angst is reeds voelbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 30 augustus 2020
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |