Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Liefde is meer dan woorden.

Liefde is meer dan woorden. Liefde toont zich in vele gezichten.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 januari 2021, 11:22   #1
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard De Verwondering

https://kro-ncrv.nl/bijzondere-woord...-lu-weer-vrede

https://www.npostart.nl/de-verwonder...021/KN_1725061
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2021, 23:10   #2
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Inspirerende documentaire, prachtig mens die Quong.... Hij straalt uit wat hij zegt...
En omgekeerd: prachtige documentaire, inspirerend mens. Alles wat wordt gezegd straalt er af....
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2021, 10:09   #3
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard De verwondering: Ellen Deckwitz

https://www.npostart.nl/de-verwonder...021/KN_1725065
Oud 1 februari 2021, 12:57   #4
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Nu weet ik weer waarom dit programma niet mijn genre is. Existentiële angsten worden vakkundig glad gestreken waarna deze slechts een kleine rimpeling in het water lijkt te zijn. Dankzij antidepressiva en de troost die Ellen Deckwitz put uit poëzie lijkt het dat ze toch nog haar plaatsje in de maatschappij heeft verworven. En dat laatste is een voorwaarde om aan tafel te zitten bij Annemiek Schrijver van de KRO-NCRV.

Het zal natuurlijk aan mij liggen. Maar ik zie hier een dame die zich presenteert op een wijze die mij doet vermoeden dat ze in het autismespectrum thuishoort. Het ontbreekt haar aan een handleiding hoe te leven en ik meen haar te horen zeggen dat indrukken haar soms teveel worden.
Overigens, zijn dit ook ingrediënten om neerslachtig van te worden.

Bij vrouwen kan autisme moeilijk te herkennen zijn omdat vrouwen eerder dan mannen geneigd zijn zich de sociale vaardigheden eigen te maken waardoor de beperkingen minder zichtbaar zijn.

#Rob, Wat vond jij van het gesprek. En wat is de reden dat je het hier plaatst.

Liefde is meer dan woorden. Liefde toont zich in vele gezichten. Waarin precies herken je de liefde in dit filmpje?

Wijziging aangebracht door Peer op 1 februari 2021 om 13:23.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2021, 13:55   #5
Rob
Staffunctionaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
#Rob, Wat vond jij van het gesprek. En wat is de reden dat je het hier plaatst.
In zijn algemeenheid vind ik dit programma bijzonder gesprekken oplevert. Ik kijk amper (meer) tv, maar dit soort programma's kan mij boeien.

Wat ik in dit gesprek mooi vindt is sowieso haar poëzie. En haar verhaal vind ik mooi, in die zin hoe ze over haar depressie vertelt en de insteek die ze hanteert dat het niet opgelost hoeft te worden.

Er zijn overeenkomsten met gedrag op dit forum. Ik heb vaak de indruk dat men op zoek is om 'geluk' te vinden en dat mensen bereid zijn omdat heel ver in te gaan.

Maar de zoektocht naar waarheidsvinding gaat daar niet over. Het gaat er, bij wijze van spreken, om waarheid te vinden, ook al zal men daarna een leven lang ongelukkig zijn. Niet dat dat het resultaat zal zijn, maar in hoeverre is het verlangen er om de waarheid te ontdekken?
Oud 1 februari 2021, 14:44   #6
Peer
Jubilaris

Standaard

Citaat:

Wat ik in dit gesprek mooi vindt is sowieso haar poëzie. En haar verhaal vind ik mooi, in die zin hoe ze over haar depressie vertelt en de insteek die ze hanteert dat het niet opgelost hoeft te worden.
Ik denk niet dat wij naar dezelfde film hebben gekeken. Ik hoor haar amper over haar depressie vertellen; de ellende, het doodsverlangen, de pijn en de eenzaamheid. Ook is het niet haar insteek dat het niet opgelost hoeft te worden want ze neemt antidepressiva om haar negatieve gevoelens niet te hoeven voelen.

Citaat:
Er zijn overeenkomsten met gedrag op dit forum. Ik heb vaak de indruk dat men op zoek is om 'geluk' te vinden en dat mensen bereid zijn omdat heel ver in te gaan.
Ellen Deckwitz is op zoek naar geluk, naar troost die mensen, taal en medicatie haar schenken.

Citaat:
Maar de zoektocht naar waarheidsvinding gaat daar niet over. Het gaat er, bij wijze van spreken, om waarheid te vinden, ook al zal men daarna een leven lang ongelukkig zijn. Niet dat dat het resultaat zal zijn, maar in hoeverre is het verlangen er om de waarheid te ontdekken?
Waar gaat het nou om Rob. Gaat het om waarheid te vinden, of gaat het erom bij wijze van spreken waarheid te vinden? En als waarheid is gevonden, heb je dan waarheid of ben je dan waarheid? To be or not to be.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2021, 20:30   #7
Sam
Kasuaris

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw een bijzondere aflevering.

Respect voor hoe Ellen “het uit de kist komen” onder woorden brengt....
Hoe ze depressie toestaat en voor anderen de moed heeft om door te leven.

Haar geraaktheid gaandeweg de uitzending over zelfdoding... kippenvel, zo eerlijk...
Sam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon