Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Lekker babbelen

Lekker babbelen Datgene wat je hier wilt delen aan persoonlijke ervaringen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 augustus 2011, 22:44   #1
Madelief
Voormalig lid

Standaard Remonforum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ja, ik weet dat jij dit zo ervaren hebt. Dat feilloos aanvoelen is zo feilloos niet, want mij voel je echt niet aan. Dat hoeft ook niet.

Ik zie jou elke mogelijke reactie die iemand geeft aangrijpen om over tekeer te gaan. Als ik voor mezelf besluit dat reageren op jou op een bepaald moment zinloos is omdat je in mijn ogen alleen maar onenigheid zoekt, dan is zelfs het niet geven van een reactie iets wat je aangrijpt om over tekeer te gaan. Zoals bovenstaande quote.
Maria je mag wel denken dat je vanuit die zgn zuiverheid handelde, maar dat deed je niet. Het feit dat anderen jou bevestigden in jou idiote idee veranderd daar verder niks aan.

Jij handelde vanuit oneigenlijke grond, puur en alleen omdat jij bij mij oneigenlijkheid ten opzichte van jou leraar meende waar te nemen en je daarmee het recht verworf ene Marijke, onder luid applaus, nu eens te nailen.

Jij mag zien dat ik onenigheid zoek Maria ik denk daar echter totaal anders over. Ik zie mezelf jou met de neus op de feiten drukken die jij voor jezelf niet erkent.

Met andere woorden als de er bij mij shit omhoog komt mbt onze onfortuinlijke contacten in het forum-verleden, deel ik dat o.a. jou dat mede omdat ik meen dat jij je het recht verworven hebt daar van op de hoogte gesteld te worden.

Niet zo aardig of leuk misschien en het kan misschien zelfs wat stalkerig op je overkomen. Maar dan is het jou angst die jou regeert lijkt mij.

Zo ik heb het wel weer met je gehad voorlopig, veel plezier verder op het forum.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2011, 22:52   #2
Renoir
Forumbaas

Renoir's schermafbeelding

Standaard Het grote ongenoegen.

Dit draadje geheel en al ten behoeve van oud zeer dat onoverkomelijk lijkt.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 00:05   #3
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArryG Bekijk bericht
Dit draadje geheel en al ten behoeve van oud zeer dat onoverkomelijk lijkt.
Niet voor mij
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 00:46   #4
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Met andere woorden als de er bij mij shit omhoog komt mbt onze onfortuinlijke contacten in het forum-verleden, deel ik dat o.a. jou dat mede omdat ik meen dat jij je het recht verworven hebt daar van op de hoogte gesteld te worden.
Nou, dan doe ik bij deze afstand van het recht op de hoogte gesteld te worden van jouw shit.

Ik had en heb geen behoefte aan dit soort berichten. Ik kom op dit forum voor mijn lol en niet om jouw negatieve energie over me uitgestort te krijgen. Het neemt inderdaad stalking-actige vormen aan en het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Ik laat jou met rust en val je niet aan, en hetzelfde verwacht ik van jou.
Oud 13 augustus 2011, 09:53   #5
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nou, dan doe ik bij deze afstand van het recht op de hoogte gesteld te worden van jouw shit.

Ik had en heb geen behoefte aan dit soort berichten. Ik kom op dit forum voor mijn lol en niet om jouw negatieve energie over me uitgestort te krijgen. Het neemt inderdaad stalking-actige vormen aan en het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Ik laat jou met rust en val je niet aan, en hetzelfde verwacht ik van jou.
Maria, ik begrijp geloof ik wel wat je bedoelt maar ik kan uit ervaring zeggen dat niets voor niets is m.a.w. zoals in dit voorbeeld; doordat er in jou nog iets zit aan bewustzijnsproces word je geconfronteerd met wat er plaatsvind.

M.i. ben je er niet klaar mee door te zeggen; laat me met rust.

Madelief valt je namelijk niet aan, ze triggert hooguit iets wat zich aangevallen voelt, toch?

Als er in jou iets niet meer speelt dan komt dat in die buitenwereld niet tot uiting.

Let op, krijg ik 24 stalkers aan mijn bibs, lijkt me heerlijk.

Sorry, mij hoor je niet meer.

Ps, Madelief kan dingen haarfijn aanvoelen, wat niet altijd zegt dat het door nog eigenstukjes vertroebelt kan worden.

Aad, ho nou, je trekt de aandacht nou wel heel erg naar jezelf toe.

Ach man, niet zo serieus joh, tis allemaal maar onderdeel van het bewustzijnsspel, toch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 11:10   #6
Naadje
Voormalig lid

Naadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Klaar of niet klaar. Wat begrijpt iemand niet aan: laat me met rust? Als ik een sticker op mijn voordeur plak dat ik geen reclamefolders wens te ontvangen, dan mag ik er toch van uitgaan dat men stopt mij deze te bezorgen? Of als ik me laat registreren bij: bel me niet, dan wens ik niet gestoord te worden door Jan Kleppel en Kloot die me allemaal hun koopwaar aan willen smeren. Als ik me ergens op wil abbonneren dan kies ik daar zelf wel het moment voor uit.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 11:18   #7
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Jawel hoor.
Oud 13 augustus 2011, 11:32   #8
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Klaar of niet klaar. Wat begrijpt iemand niet aan: laat me met rust? Als ik een sticker op mijn voordeur plak dat ik geen reclamefolders wens te ontvangen, dan mag ik er toch van uitgaan dat men stopt mij deze te bezorgen? Of als ik me laat registreren bij: bel me niet, dan wens ik niet gestoord te worden door Jan Kleppel en Kloot die me allemaal hun koopwaar aan willen smeren. Als ik me ergens op wil abbonneren dan kies ik daar zelf wel het moment voor uit.
Nog altijd even vredelievend zie ik Nada.

Ik zal je even uitleggen hoe het komt dat iemand die een sticker op de deur geplakt dat hij/zij zekere post niet meer wenst te ontvangen niet helpt.

Die persoon slaapwandeld namelijk en gooit s'nachts zelf de ongewenste post in de bus en wordt vervolgens, wanneer die s'morgens na het ontwaken en zijn/haar kopje koffie/ontbijt, naar de brievenbus loopt boos omdat die verrekte postbode toch weer ongewenste post in de bus geworpen heeft, zich niet herinnerend, hij/zij slaapwandelde immers, dat hij/zij zelf de boosdoener is.

Ik ga voor de lol Anja maar eens navolgen: Wat zit je dwars Nada?

O nee je er zit je niks dwars had je gezegd, alles prima de luxe in orde.

Goed ik laat de shit nog maar even over me heen komen dan. Nog een geluk dat ik gek ben op strontbaden, ze schijnen goed te zijn voor je huid heb ik vernomen.

Ja love you to.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 11:42   #9
Naadje
Voormalig lid

Naadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Nog altijd even vredelievend zie ik Nada.

Ik zal je even uitleggen hoe het komt dat iemand die een sticker op de deur geplakt dat hij/zij zekere post niet meer wenst te ontvangen niet helpt.

Die persoon slaapwandeld namelijk en gooit s'nachts zelf de ongewenste post in de bus en wordt vervolgens, wanneer die s'morgens na het ontwaken en zijn/haar kopje koffie/ontbijt, naar de brievenbus loopt boos omdat die verrekte postbode toch weer ongewenste post in de bus geworpen heeft, zich niet herinnerend, hij/zij slaapwandelde immers, dat hij/zij zelf de boosdoener is.

Ik ga voor de lol Anja maar eens navolgen: Wat zit je dwars Nada?

O nee je er zit je niks dwars had je gezegd, alles prima de luxe in orde.

Goed ik laat de shit nog maar even over me heen komen dan. Nog een geluk dat ik gek ben op strontbaden, ze schijnen goed te zijn voor je huid heb ik vernomen.

Ja love you to.
Marijke, ik hou ook van jou. En natuurlijk klopt het wat je zegt. Maar soms zijn er simpelweg andere zaken die mijn aandacht vragen.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2011, 13:17   #10
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Naadje, liefje van me, honneponnetje, levensadem van me, dit is toch een zelfkennisforum en hier biedt het leven ons de kant onze triggers te laten zien/ontdekken, toch.

Het gaat niet om wat de ander doet maar hoe je er op reageert, toch.

Uit eigen geslotenheid/vernauwing werpen we een grens op en dat heeft zijn gevolgen, toch.

Uit openheid zal het je toch .. zijn wat de ander doet of blijft doen, dat (wat de ander doet) dooft vanzelf wel uit als het niet gevoed wordt of niet er niets meer is wat getriggerd wordt, lijkt mij, toch.

Poeeeeeehhh dat is er weer uit.

ps, er is maar 1 moment toch en dat is wat anders dan zelf het moment kiezen, TOCH.

Ohhhh lieve Heer/Dame laat me nu ter plekke blind worden, neen ik bedoel letterlijk aan de ogen dat andere ben ik al, ik word toch zo ja dat is niet te benoemen (ach even in stijl blijven) van mezelf.
Aart is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon