Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 mei 2010, 16:24   #1
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard legalisatie hard- en softdrugs

[FONT=Arial]
Citaat:
[FONT=Arial]'Legaliseer alle drugs' [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]AMSTERDAM - Het verbod op soft- en harddrugs moet volgens oud-minister Frits Bolkestein "onder voorwaarden? worden afgeschaft. [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Bolkestein schrijft dat samen met Els Borst-Eilers en enkele hoogleraren, juristen en drugsdeskundigen dinsdag in NRC Handelsblad. Volgens de schrijvers van het stuk 'Red het land, sta drugs toe' kost het verbod op drugs miljarden. Volgens de oud-bewindslieden is bovendien meer dan de helft van de criminaliteit het gevolg van het verbod op drugs. Kosten van die misdaad zouden volgens de auteurs jaarlijks neerkomen op 15,75 miljard. [/FONT]
[FONT=Arial]Bovendien zijn ?de gevaren van drugs v??l kleiner dan die van alcohol en tabak". Het reguleren van de productie en verkoop van drugs zou volgens de oud-bewindslieden ?een weldadige opluchting? zijn[/FONT]
Zo op het eerste oog zou ik het hier wel mee eens zijn, zeker als de kosten van bijv de drugsmisdaad inderdaad zo'n 16 miljard zijn. Dan zijn we misschien nu zover dat we dat geld wel beter kunnen besteden. Ik weet alleen niet of het Europees haalbaar is. En gaan we dan nog meer drugstoeristen krijgen? Hoeveel mensen gaan niet aan de drugs omdat het verboden is? En wat zijn die "voorwaarden"? Maar al met al, toch wel een interessant iets, en zeker het onderzoeken waard lijkt me.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 16:54   #2
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
[FONT=Verdana]
Zo op het eerste oog zou ik het hier wel mee eens zijn, zeker als de kosten van bijv de drugsmisdaad inderdaad zo'n 16 miljard zijn. Dan zijn we misschien nu zover dat we dat geld wel beter kunnen besteden. Ik weet alleen niet of het Europees haalbaar is. En gaan we dan nog meer drugstoeristen krijgen? Hoeveel mensen gaan niet aan de drugs omdat het verboden is? En wat zijn die "voorwaarden"? Maar al met al, toch wel een interessant iets, en zeker het onderzoeken waard lijkt me.[/FONT]
Het zou eerder om de ondervonden ellende van de verslaving moeten gaan dan om het uitgespaarde geld. Er zou voorlichting en begeleiding nodig zijn en dat kost juist weer meer geld, maar dat kan dan met legalisering weer worden gewonnen op de bestrijding van criminaliteit.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 18:45   #3
Danique
Mandataris

Standaard

Ai... ik weet het niet.

Staat legaliseren gelijk aan goedkeuren?
En bestaat met 'goedkeuren' het probleem dan niet meer?

Komt bij mij hetzelfde binnen als de definitie van een werkloze veranderen en hoppa er zijn opeens veel minder werklozen.
Met alle gevolgen van dien voor de daadwerkelijke werklozen, die opeens geen werklozen meer zijn maar niets in hun situatie veranderd zien.
Hun situatie zou zelfs kunnen verergeren, want daar waar hun situatie niet anders is... krijgen ze vanwege de veranderde definitie wel geen uitkering meer.
Niet zichtbaar meer op papier... betekent nog niet dat het niet meer is.

Kom er verder bij uit, dat ik een verbod wel handig vind in de uitleg naar mijn kind toe.
In de zin van: 'Dat mag niet' en me gesteund voelen door de wet.
Ja ik weet het... ergens grote onzin... en het legt wellicht mijn onzekerheid/angst voor... opvoeden bloot.
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 21:32   #4
Nada
Kasuaris

Nada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Ai... ik weet het niet.

Staat legaliseren gelijk aan goedkeuren?
En bestaat met 'goedkeuren' het probleem dan niet meer?
Legaliseren staat niet gelijk aan goedkeuren.
Als er sprake is van goedkeuring, is er nimmer een probleem.
Nada is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 22:21   #5
Danique
Mandataris

Standaard

Legaal betekent toch dat het wettelijk geoorloofd is?
Als iets wettelijk geoorloofd is.. dan is het toch zogezegd 'goedgekeurd'?
Als iets gelegaliseerd wordt.. dan wordt het dus toch goedgekeurd?
In ieder geval niet afgekeurd of gedoogd?
Zo bezien bestaat een probleem toch opeens niet meer, zodra een probleem (of hetgeen het probleem veroorzaakt) gelegaliseerd wordt?

Hmm... of zit het 'm daarin?
Hetgeen het probleem veroorzaakt wordt gelegaliseerd... wat nog niet betekent dat het probleem er niet meer is. HuH
Oud 21 mei 2010, 09:26   #6
Nada
Kasuaris

Nada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Legaal betekent toch dat het wettelijk geoorloofd is?
Als iets wettelijk geoorloofd is.. dan is het toch zogezegd 'goedgekeurd'?
Als iets gelegaliseerd wordt.. dan wordt het dus toch goedgekeurd?
In ieder geval niet afgekeurd of gedoogd?
Zo bezien bestaat een probleem toch opeens niet meer, zodra een probleem (of hetgeen het probleem veroorzaakt) gelegaliseerd wordt?

Hmm... of zit het 'm daarin?
Hetgeen het probleem veroorzaakt wordt gelegaliseerd... wat nog niet betekent dat het probleem er niet meer is. HuH
Het goedkeuren of afkeuren van iets zit in de mens. Niet in de wet. Of in de regels. Hoewel ik een voorstander ben van het legaliseren van drugs, denk ik niet dat de problemen daarmee zijn opgelost. Alcohol is een legale drug en zie tot welke problemen overmatig drankgebruik kan leiden. Om maar 's iets te noemen. Het probleem zit in de mens(heid), niet in het middel , noch in de wet.
Nada is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 17:55   #7
Danique
Mandataris

Standaard

Ah ja.. dat ben ik helemaal met je eens.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon