Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 december 2012, 13:15   #11
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Eerst je eigen kruik te water laten en dan de ark van anderen bekritiseren, wat is datgene wat zich druk maakt over 'goedgelovigheid' ?
'Mijn' wereld is al lang geleden vergaan. Dat weerhoud mij er overigens niet van om van betekenis te zijn voor degenen die leiden in 'hun' wereld. Waarbij het grootste geluk bestaat uit de teloorgang van wat je 'ieders' wereld zou kunnen noemen.

En het weerhoud me er ook niet van om a.s. zondag met mijn kinderen naar het Grote Kerstcircus in Den Haag te gaan. In deze wereld, de wereld waar jij en ik samen een kop koffie kunnen drinken, daarin verbaas ik me soms en soms verbaas ik me nergens meer over, verwonder ik me en ben ik soms verbijsterd, ben ik teleurgesteld soms en blij verrast de volgende keer. Dat dat niet is wat ik ben, doet aan mijn menselijkheid niets af of toe.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 13:49   #12
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer z??? typisch voor leden hier om lacherig te doen.

Kenmerkend voor de arrogantie van de mens en de voornaamste reden dat de wereld van dag tot dag meer naar de kloten aan het gaan is.

Bedankt dames en heren voor deze bedroevende reacties zijnde het kenmerkende voorbeeld van de alom aanwezige onbenulligheid.

Hier op dit forum kun je optima forma kennis nemen van afwezigheid van bewustzijn en de afwezigheid van de wens om bewust te worden.

Het zou een zegen kunnen zijn dat deze martelgang wordt bespoedigd.
Mensen beseffen steeds meer dat het zo niet meer verder gaat en weten zich er geen "raad" mee. De een doet er lacherig over, de ander neemt het letterlijk. Zeker ook uitdrukking om waar het niet om gaat. En waar het werkelijk om gaat dat moet dan nog wel beseft worden en blijft nog een beetje vaag voor velen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 13:51   #13
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
'Mijn' wereld is al lang geleden vergaan. Dat weerhoud mij er overigens niet van om van betekenis te zijn voor degenen die leiden in 'hun' wereld. Waarbij het grootste geluk bestaat uit de teloorgang van wat je 'ieders' wereld zou kunnen noemen.

En het weerhoud me er ook niet van om a.s. zondag met mijn kinderen naar het Grote Kerstcircus in Den Haag te gaan. In deze wereld, de wereld waar jij en ik samen een kop koffie kunnen drinken, daarin verbaas ik me soms en soms verbaas ik me nergens meer over, verwonder ik me en ben ik soms verbijsterd, ben ik teleurgesteld soms en blij verrast de volgende keer. Dat dat niet is wat ik ben, doet aan mijn menselijkheid niets af of toe.
Is het leiden van de mensen een Freudiaanse verspreking ?

Mooi, in de ark is alles op orde maar heb je het antwoord op de vraag waarom goedgelovigheid je stoort, dat is hetgeen wat in de kruik zit, ook onderzocht ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 13:59   #14
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Mensen beseffen steeds meer dat het zo niet meer verder gaat en weten zich er geen "raad" mee. De een doet er lacherig over, de ander neemt het letterlijk. Zeker ook uitdrukking om waar het niet om gaat. En waar het werkelijk om gaat dat moet dan nog wel beseft worden en blijft nog een beetje vaag voor velen.
Ik vraag me dat af Ulla, het egocentrisme viert hoogtij, je bent zelf de graadmeter van dat alles niet, dus geen reden tot generaliseren wanneer het bij jou toevallig wel goed zit.

Ik stel het bagatelliseren aan de orde, het versimpelen van de problematiek als zouden de sluitingstijden van AH het ergste zijn wat je kan overkomen. Het niets gelegen laten zijn aan familie aan saamhorigheid aan warme gevoelens naar elkaar toe die we ons zelf alleen in de kersttijd mogen toestaan.

Gelukkig maar dat dat ene moment er dan nog is, niet ?
Oud 21 december 2012, 17:12   #15
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dat af Ulla, het egocentrisme viert hoogtij, je bent zelf de graadmeter van dat alles niet, dus geen reden tot generaliseren wanneer het bij jou toevallig wel goed zit.

Ik stel het bagatelliseren aan de orde, het versimpelen van de problematiek als zouden de sluitingstijden van AH het ergste zijn wat je kan overkomen. Het niets gelegen laten zijn aan familie aan saamhorigheid aan warme gevoelens naar elkaar toe die we ons zelf alleen in de kersttijd mogen toestaan.

Gelukkig maar dat dat ene moment er dan nog is, niet ?
Ja, diezelfde dingen vraag ik mij net zo goed af. Het egocentrisme viert hoogtij en daarnaast zijn toch nog steeds al die mensen die wel bereid zijn om in te leveren en helemaal niet alleen maar aan zichzelf denken. Ik kan je verzekeren als iemand nu komt en bedenkt dat wij allemaal hetzelfde krijgen, een goede basis om te leven en de rest van wat er is wordt eerlijk verdeeld, ben ik de eerste die dat zou willen. En ik ben niet de enige die zo voelt en denkt. Een dak over je hoofd, (gezond) eten en drinken, kleren aan je lijf. Zelf wordt ik al gek van te moeten kiezen in de supermarkt en dan valt het in Nederland nog mee.....als het niet hoeft kom daar kom ik ook niet vaak.

Bij jou zit het vast ook wel goed en jij kunt mij niet vertellen dat jij de enige bent. Je kunt toch alleen maar bij jezelf beginnen ook al lijkt het een druppel op de hete plaat. Het kan zo toch niet doorgaan? Ik ken toch veel meer mensen met die momenten die er niet alleen maar met kerst zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 17:23   #16
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het leiden van de mensen een Freudiaanse verspreking ?
Dat zal. Ik heb nu twee weken kerstreces.
In die periode ben ik uit mijn leiden verlost ...

Citaat:
Mooi, in de ark is alles op orde maar heb je het antwoord op de vraag waarom goedgelovigheid je stoort, dat is hetgeen wat in de kruik zit, ook onderzocht ?
Zodra het me stoort is dat aan de orde.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 18:02   #17
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, diezelfde dingen vraag ik mij net zo goed af. Het egocentrisme viert hoogtij en daarnaast zijn toch nog steeds al die mensen die wel bereid zijn om in te leveren en helemaal niet alleen maar aan zichzelf denken. Ik kan je verzekeren als iemand nu komt en bedenkt dat wij allemaal hetzelfde krijgen, een goede basis om te leven en de rest van wat er is wordt eerlijk verdeeld, ben ik de eerste die dat zou willen. En ik ben niet de enige die zo voelt en denkt. Een dak over je hoofd, (gezond) eten en drinken, kleren aan je lijf. Zelf wordt ik al gek van te moeten kiezen in de supermarkt en dan valt het in Nederland nog mee.....als het niet hoeft kom daar kom ik ook niet vaak.

Bij jou zit het vast ook wel goed en jij kunt mij niet vertellen dat jij de enige bent. Je kunt toch alleen maar bij jezelf beginnen ook al lijkt het een druppel op de hete plaat. Het kan zo toch niet doorgaan? Ik ken toch veel meer mensen met die momenten die er niet alleen maar met kerst zijn.
Ik zou het niet kunnen waarnemen ware ik behept met egocentrisme, ergo het is noodzaak dat wij elkaar daar op wijzen Ulla. Vervolgens is er het handicap dat ego, ego ziet en het inzichtmoment noodzakelijkerwijs knalt als de pot de ketel op evenredige wijze spiegelt.

Die mensen die zich daarvan bevrijd hebben zullen zich het 'verwijt' niet aantrekken, ze 'weten' immers wel beter, dus die laten we ongemoeid.

Of iets eerlijk is daar ga ik niet over, daar had ik het ook niet over. Kijk waar je te veel hebt en zie dat een ander dat tekort komt. Zoniet dan is er niets te zien. Makkelijk toch ?
Oud 21 december 2012, 18:05   #18
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat zal. Ik heb nu twee weken kerstreces.
In die periode ben ik uit mijn leiden verlost ...

Zodra het me stoort is dat aan de orde.
Veel plezier in je kerstreces.

We willen het lot nog wel eens een handje helpen.
Oud 21 december 2012, 20:07   #19
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst je eigen kruik te water laten en dan de ark van anderen bekritiseren,
Citaat:
...wat is datgene wat zich druk maakt over 'goedgelovigheid' ?
Dezelfde druktemaker die zich druk maakt omdat ie vindt dat je eerst je eigen kruik te water moet laten en dan pas de ark van anderen mag bekritiseren.

Mijn eerste bezoek hier sinds mijn afscheid en ik kan het alweer niet laten. Het is droevig met me gesteld, ik weet het. Ik ben weer weg.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2012, 20:08   #20
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Om over de moeite die ik me moet getroosten om niet op pipa pijpen te reageren, nog maar te zwijgen.......

Jullie halen ook wel alles uit de kast he? Ja, ja......
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon