Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 januari 2012, 11:29   #11
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik denk dat als de troost van al die mensen wordt afgenomen, dat inderdaad een grote deceptie zal zijn. Ik denk dat je daarmee verwoord wat me het meeste dwarszit, namelijk dat al die mensen nu iets ontnomen is, en waarom?
Ik probeer (alleen op dit forum trouwens) eveneens mensen iets te ontnemen, met een bedoeling, namelijk dat ze te weten komen 'wat' ze zijn. Het gaat kennelijk alleen die mensen aan die dat ook werkelijk willen weten er zijn ook mensen die gelukkig zijn in hun geloof in wat ze zijn.

Ik doe dat tegen wil en dank en dat moet maar eens worden heroverwogen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 11:43   #12
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi, dit verhaal. Ik vind het "bedrog" van de moeder hier geen issue eerlijk gezegd, het meisje was gelukkig, daar gaat het om.
Ik vind het ook geen punt. Het is meer van het niveau waarop we het geloof in het bestaan in Sinterklaas voor kinderen in stand houden. Hoewel, als dat niet waar blijkt te zijn kan dat ook een behoorlijke kerf in de nog tere kinderziel achterlaten. Waarom hebben we geloof (in sinterklaas b.v.) nodig om een feestje te kunnen vieren met kadootjes en surprises? Later blijkt het ook prima zonder te kunnen ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 11:48   #13
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat als de troost van al die mensen wordt afgenomen, dat inderdaad een grote deceptie zal zijn. Ik denk dat je daarmee verwoord wat me het meeste dwarszit, namelijk dat al die mensen nu iets ontnomen is, en waarom? Omdat er iemand iemand anders te kijk wil zetten, wil scoren met een programma. Ik zou het anders ervaren hebben als hij zelf iets had bekend of zo, dan was de deceptie er ook geweest natuurlijk maar voor mij gevoelsmatig t?ch anders. Er zit nu een aspect van "verraden" bij. Ach ik weet het niet, ik zeg al, kwa argumentatie niet sluitend, het is meer een gevoelsding, ondanks alles gaat mijn sympathie meer uit naar Ogilvy dan naar de journaliste van RTL.
Mijn sympathie voor Ogilvy hangt vooral af
van de manier waarop hij met de situatie om zal gaan.
Ik ben benieuwd.
Oud 7 januari 2012, 11:49   #14
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och.... als het goed schuift
O, ben je dr zo eentje ...
Oud 7 januari 2012, 12:17   #15
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik probeer (alleen op dit forum trouwens) eveneens mensen iets te ontnemen, met een bedoeling, namelijk dat ze te weten komen 'wat' ze zijn. Het gaat kennelijk alleen die mensen aan die dat ook werkelijk willen weten er zijn ook mensen die gelukkig zijn in hun geloof in wat ze zijn.

Ik denk dat het wel zo werkt dat mensen die het "willen" weten zich er vanzelf wel in herkennen. En voor degenen die dat niet willen en gelukkig zijn in hun geloof, laat ze idd. Doen en proberen de mensen iets te laten zien is een weg, dat allemaal niet meer doen en gewoon beschikbaar zijn, is een andere.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 12:23   #16
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik vind het ook geen punt. Het is meer van het niveau waarop we het geloof in het bestaan in Sinterklaas voor kinderen in stand houden. Hoewel, als dat niet waar blijkt te zijn kan dat ook een behoorlijke kerf in de nog tere kinderziel achterlaten. Waarom hebben we geloof (in sinterklaas b.v.) nodig om een feestje te kunnen vieren met kadootjes en surprises? Later blijkt het ook prima zonder te kunnen ...
Ja, dat is wel zo. Maar in de mensheid leeft dat nou kennelijk zo. Ik heb zelf geen geloof in een kerkelijke God, maar als mijn buurman dat wel heeft en daar gelukkig mee is, heb ik niet de behoefte om dat af te pakken.

Ik las (ik meen in Swaab) dat elk mens een stukje "religiositeit/spiritualiteit" in de hersenen heeft. Dat is aangeboren en aanwijsbaar. De invulling daarvan verschilt per individu en is afhankelijk van opvoeding en omgeving. Maar de basis ervan is dus aangeboren.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 13:08   #17
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik helemaal met je eens. Of dat voor Derek ook geldt (dat-ie zich er niet van bewust was) weet ik niet. Maar zelf geloof ik helemaal niet in al die paranormale dingen, hoogstens dat er mensen zijn die beter waarnemen dan anderen, en dus ook een betere intu?tie hebben.

Sommige dingen ervaar ik zelf zelf en de rest laat ik voor wat het is. Ik zie het ook niet als paranormaal dat je instinctief gevaar of andere dingen kunt aanvoelen. Ik sluit ook niet bij voorbaat van alles uit en dat van alles mogelijk is maar erken dat ik het gewoon niet weet.(paranormale) waarheden kloppen voor mijn gevoel wat bij de gratie van wat iemand zelf als een soort waarheid schept. Het is wel degelijk mogelijk door de kracht van je wensen/gedachten je leven vorm te geven en bepaalde zaken energetisch aan te trekken, maar of ik dat nou als paranormaal moet zien? Nee. Voor mij voelt dat gewoon een soort logica, met welk soort energie je leven voed. En hoe graag je iets werkelijk wilt, dat dit ook zo krachtig werkt. Want uiteindelijk is alles energie, wat elkaar be?nvloedt en in beweging is.

Op welk forum je ook komt, er zijn altijd mensen met hun persoonlijke (paranormale) waarheden die soms min of meer zelfs na te trekken zijn. Wat me raakt, dat onderzoek ik wat mij niet raakt, tegenwoordig ook. Ergens raakt het mij dan toch of ik ben nieuwsgierig en wil niet alles zomaar afkappen. Maar ik geloof niet meer, omdat ik niet de zoveelste theorie aan wil hangen, hoe dicht die ook in de buurt mag komen. Ik geloof in geen enkele theorie meer, omdat die straks toch gewoon oplost. Ze is waar voor diegene zolang ze dienst doet en niet langer. Het blijft een manier om te komen tot. Die ander maakt er dan weer een eigen verhaaltje van, hoe ik die het niet volgt dwaalt volgens zijn/haar beleving. Dat mag allemaal, prima, en is mag waar zijn maar alleen maar tot een bepaalde hoogte ik heb er niets aan. Zolang ik kan besluiten er wel of niet wat aan te hebben, kan het beide zijn binnen de dualiteit. Waar en niet waar. En je hebt er wat aan om de ander te begrijpen in zijn beleving binnen een bepaald kader. En soms kun je daarin samen komen en soms ook helemaal niet en beide is uiteindelijk afgescheidenheid. En niet heel. Voor de heelheid doet dat allemaal niet ter zake en verdwijnt in het niets en heb je ook dat samenkomen binnen een bepaald kader eigenlijk ook niet meer nodig. Maar goed ik spreek voor mezelf en wil zelf ook niemand zijn kaders afpakken, dat is net zo goed een kader zou ik dat wel willen. Zoals jij het voorbeeld van je buurman noemt.

Wat Derek en al die doorgevingen betreft, zou ik ergens mee zitten wat betreft een overledene,; ik heb diegene zelf gekend en weet zelf ook wel wat hij of zij gezegd zou hebben en wat voor een boodschap hij/zij voor mij zou kunnen hebben. En alle drempels die iemand hinderen, mij iets goeds te wensen hebben uiteindelijk toch meer met diegene zelf te maken. En als mij dat zou hinderen ook met mijn angst daar afhankelijk van te kunnen zijn of zoiets. Voor mij is de mens in wezen goed, dus dat zou betekenen, dat als alle maskers zijn gevallen, niemand het meer slecht voor kan hebben. Ook niet een overledene bv. die misschien nog met zijn/haar eigen maskers zat. Op de een of andere manier doet het er niet meer toe, omdat de duale beleving op zijn minst voor diegene is weggevallen. Maar weten kan ik dat dus ook weer niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 13:41   #18
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb vaak zo mijn twijfels bij een medium. Alleen hoe zit het met al die mensen, die zich wel bevestigd voelen in de verhalen die ze via Derek te horen hebben gekregen? Veel is logisch verklaarbaar via logische gevolgtrekkingen, maar toch niet alles.
Ik heb zelf geen twijfels bij mediumschap, omdat ik zelf regelmatig waarnemingen heb tijdens Tarot leggingen, of als ik bewust een gesprek met iemand aan ga gericht op soortgelijke methodes.
Ik doe het niet zo vaak meer, omdat ik van mening ben dat zelfkennis zeer belangrijk is in het oprecht afstemmen op zulke gaven. Heb er handen vol aan op dit moment, aan mijn prachtige zelf kennen.
Waar ik mijn twijfels bij heb is de kwaliteit van een medium, of vooral aan hoe veel de ego van de persoon een rol speelt in dat wat werkelijk een gave is.

Dirkje komt me begaafd over, ik heb nooit zo veel aandacht aan gegeven eigenlijk. Hij heeft een sympathieke snoet.
Zijn shows hebben mijn belangstelling niet gewekt tot nu toe.

Ushi (van Dijk) heeft hem ook twee keer in een grappig daglicht gezet.

Nu ben ik benieuwd hoe hij hier mee omgaat.

Ben nog steeds van mening: Fouten maken is menselijk!

.. en wat een prachtige gelegenheid voor de arme man om ietwat aan zijn ego te sleutelen. noodgedwongen, maar ach, .. Ik wens hem sterkte!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 13:54   #19
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Waar ik mijn twijfels bij heb is de kwaliteit van een medium, of vooral aan hoe veel de ego van de persoon een rol speelt in dat wat werkelijk een gave is.
(Florentina)

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook zo, al zou ik het geen ego noemen, maar gewoon het jezelf laten misleiden door je eigen gevoel van dit graag willen kunnen en/of aan verwachtingen van anderen willen voldoen. Ik vind hem ook sympathiek en kan mij moeilijk voorstellen dat hij expres mensen om de tuin leid. Maar als je jezelf wel om de tuin leid, hoe aardig en lief ook mag zijn, dan is het wel logisch dat je je anderen mee om de tuin leid.. Waarmee ik niet zeg dat hij dat doet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 17:14   #20
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Wat zeg je hier eigenlijk?
Dat je voor jezelf gaat heroverwegen of je dit wilt doen tegen wil en dank of dat lezers van jouw reacties (op hen) dienen te heroverwegen nadat jij ze ergens op hebt gewezen?
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon