Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Lang leve de lol

Lang leve de lol Tijdelijk forum voor degenen die niet aan zelfonderzoek wensen te doen. Dit onderdeel kan worden verwijderd.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 januari 2012, 08:34   #21
sagnaar
Mandataris

sagnaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er is geloven en geloven. Sommige zaken zijn verifieerbaar en het ene is aannemelijker dan het andere. Als jij zegt dat je een bootje hebt gekocht dan is dat redelijk aannemelijk. Als je zegt dat je een boeing 747 zou hebben gekocht dan heb ik al meer twijfel. Beide zou kunnen, maar het ene is aannemelijker dan het andere.

Wat maakt het aannemelijk dat iemand beweert met overledenen te kunnen praten? Misschien de wens dat het mogelijk zou kunnen zijn? Maar verifieerbaar is het niet, dus het vraagt een grote mate van geloof. Die grote mate van geloof is m.i. gebaseerd op een gebrek, een gemis. Die ervaring van een gemis, maakt dan m.i. 'extra geloof' mogelijk.

Kortom: er is een verschil tussen geloof op basis van aannemelijkheid en geloof op basis van een gemis.
Allemaal variaties van geloof', waarvan het start kapitaal altijd de gedachten zijn......
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2012, 17:07   #22
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Wat zeg je hier eigenlijk?
Dat je voor jezelf gaat heroverwegen of je dit wilt doen tegen wil en dank of dat lezers van jouw reacties (op hen) dienen te heroverwegen nadat jij ze ergens op hebt gewezen?
Gezien je berichtgevingen elders Renoir, denk ik dat je antwoord hebt gegeven ;)
Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2012, 22:15   #23
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique Bekijk bericht
Gezien je berichtgevingen elders Renoir, denk ik dat je antwoord hebt gegeven ;)
Als je het antwoord elders gevonden hebt is het goed, ik had je vraag over het hoofd gezien. Het heroverwegen slaat op mij, ik moet heroverwegen of ik er mee door zal blijven gaan mensen tegen wil en dank iets op te willen dringen, zoals ik dat bijvoorbeeld nogal intens bij Ulla heb gedaan. Ik vergeet soms dat anderen hier voor andere doeleinden zijn dan waarvoor ik het forum bedoelde. Ik heb de intentie me te beperken tot degenen die aangeven meer te willen onderzoeken en me niet meer in te laten met degenen met een uitgesproken mening.

Zo helpe mij God .
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 08:39   #24
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als je het antwoord elders gevonden hebt is het goed, ik had je vraag over het hoofd gezien. Het heroverwegen slaat op mij, ik moet heroverwegen of ik er mee door zal blijven gaan mensen tegen wil en dank iets op te willen dringen, zoals ik dat bijvoorbeeld nogal intens bij Ulla heb gedaan. Ik vergeet soms dat anderen hier voor andere doeleinden zijn dan waarvoor ik het forum bedoelde. Ik heb de intentie me te beperken tot degenen die aangeven meer te willen onderzoeken en me niet meer in te laten met degenen met een uitgesproken mening.

Zo helpe mij God .
De vraag is ook, is het je de energie waard en wat zegt het voor jou over jezelf om dat zo te blijven doen. Is het niet uiteindelijk net zo goed een soort van uitgesproken mening om het zo te willen doen? Alleen al dat je heroverweegt om ermee te stoppen, geeft dat niet al aan, dat het iets persoonlijks is?

Je hebt voor mijn gevoel ook niet altijd door, dat een uitgesproken mening gewoon een momentopname kan zijn. Het lijkt mij een soort van ijdel iets, altijd te willen weten, wat goed voor de ander is. Of de ander daarin in zijn proces willen bevorderen, als diegene het toch om een voor jou ondoordringbare redenen liever een andere weg inslaat.

Voor mijn gevoel weet iedereen ergens in de grond van zijn hart, dat deze meningen, die men hanteert, tijdelijk, vergankelijk en een soort van illusie zijn. Bewust of niet. Als je niet bang bent het kwijt te raken, hoef je er ook niet aan vast te houden. Voor mij komt juist de gehele logica in het Bewust zijn naar voren.

Grappig is dan, als men een mening/geloof laat varen, men weer voor wispelturig kan worden uitgemaakt. wat dus alleen maar weer een soort van waardeoordeel bevat. Het is gewoon een soort van zoeken uit de verschillende mogelijkheden in de duale beveling. Tot men ontdekt dat het allemaal persoonlijke voorkeuren/middelen zijn, die er uiteindelijk voor de kern beleving niet toe doen. Dan houdt het grote zoeken op. Althans zo was het voor mij.

Het is voor mij te begrijpen dat je op je forum graag hebt, dat het volgens je spelregels werkt. Maar dat is en blijft wel je eigen persoonlijkedecor/voorkeur/middel voor de manier van doen. Ook al is het voor jou gevoel de meest effectieve manier, die toch eigenlijk iedereen zo zou moeten handhaven. Je doet me soms denken aan een soort vader, die hoofdschuddend naar zijn kinderen kijkt en het maar niet kan begrijpen, dat ze niet de weg nemen, die hij voor ze heeft uitgestippeld.

Ach, wat komt mij dat bekend voor, als ik vol Liefde naar mijn kinderen kijk en ze toch maar weer hun gang moet laten gaan. Een van de redenen dat ik blij ben dat ik mij zo vroeg aan mijn beschermende omgeving heb ontfutseld.
Ze konden mij toch niet aan, ik deed het on my way.

Wijziging aangebracht door Ulla op 9 januari 2012 om 08:54.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 10:30   #25
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De vraag is ook, is het je de energie waard en wat zegt het voor jou over jezelf om dat zo te blijven doen. Is het niet uiteindelijk net zo goed een soort van uitgesproken mening om het zo te willen doen? Alleen al dat je heroverweegt om ermee te stoppen, geeft dat niet al aan, dat het iets persoonlijks is?
Wat ik zie is de onbewustheid van de wereld en dat is de motivatie van mijn bemoeienis. Op het Byron Katieforum had dat merkbaar effect. Het forum ging daarmee overigens als een nachtkaars uit. Daarna, de laatste vijf jaar forumactiviteiten, is het mijn indruk dat de (forum)wereld helemaal niet bewust wil worden. Ik wordt moe van het tegenargumenteren, de praatjesmakers en zelfvervulden die niets te bieden hebben en daarom kennelijk hier alleen maar lopen te pronken met 'hun' kennis.

Ik heb de energie niet meer om overal op in te gaan, ik laat het over aan andere krachten.

Ik hoop dat daarmee nu eindelijk eens ontzenuwd te hebben dat ik niet bezig ben beter te weten wat goed voor een ander is, als je dat zo oppakt hebt je niets van mijn intentie begrepen. Bewustwording weerhoudt je er niet van te gaan waarheen jij wilt, het enige is dat je het daarna misschien niet meer wil en dat is dus helemaal niet iets wat ik wil maar wat je zelf doet.

Ik heb drie geweldige, inmiddels volwassen kinderen, bewust, niet vervuld van zichzelf, niet leeg aan eigenheid aan wie ik de wereld met een gerust hart kan overlaten. Ze zullen het op geen enkele wijze schade berokkenen. Ze weten van dit forum maar hebben daarin geen enkele interesse.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 10:49   #26
glans
Voormalig lid

glans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik las (ik meen in Swaab) dat elk mens een stukje "religiositeit/spiritualiteit" in de hersenen heeft. Dat is aangeboren en aanwijsbaar. De invulling daarvan verschilt per individu en is afhankelijk van opvoeding en omgeving. Maar de basis ervan is dus aangeboren.
Lang geleden, toen ik nog af en toe een boek las heb ik een boek gelezen over dit onderwerp.
Dit heb ik ook uitgelezen...omdat het me boeide.
Voor ge?nteresseerden hier een link: waar god woont ~ Melvin Morse
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 10:50   #27
glans
Voormalig lid

glans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb drie geweldige, inmiddels volwassen kinderen, bewust, niet vervuld van zichzelf, niet leeg aan eigenheid aan wie ik de wereld met een gerust hart kan overlaten. Ze zullen het op geen enkele wijze schade berokkenen.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 10:57   #28
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Wat ik zie is de onbewustheid van de wereld en dat is de motivatie van mijn bemoeienis. Op het Byron Katieforum had dat merkbaar effect. Het forum ging daarmee overigens als een nachtkaars uit. Daarna, de laatste vijf jaar forumactiviteiten, is het mijn indruk dat de (forum)wereld helemaal niet bewust wil worden. Ik wordt moe van het tegenargumenteren, de praatjesmakers en zelfvervulden die niets te bieden hebben en daarom kennelijk hier alleen maar lopen te pronken met 'hun' kennis.

Ik heb de energie niet meer om overal op in te gaan, ik laat het over aan andere krachten.

Ik hoop dat daarmee nu eindelijk eens ontzenuwd te hebben dat ik niet bezig ben beter te weten wat goed voor een ander is, als je dat zo oppakt hebt je niets van mijn intentie begrepen. Bewustwording weerhoudt je er niet van te gaan waarheen jij wilt, het enige is dat je het daarna misschien niet meer wil en dat is dus helemaal niet iets wat ik wil maar wat je zelf doet.

Ik heb drie geweldige, inmiddels volwassen kinderen, bewust, niet vervuld van zichzelf, niet leeg aan eigenheid aan wie ik de wereld met een gerust hart kan overlaten. Ze zullen het op geen enkele wijze schade berokkenen. Ze weten van dit forum maar hebben daarin geen enkele interesse.
Wake up call,

Wijze woorden....
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 11:15   #29
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lieve Renoir,

Het heeft voor mijn gevoel ook op dit forum zijn effect , al zul je dat lang niet altijd te weten komen. Of gekomen zijn. Mensen die protesteren, houden zich er net zo goed mee bezig, ook al ken jij de afloop er niet van. Als mensen werkelijk serieus geloven, dat jij het beter wilt weten, dan gaan ze zelf wel weg, of laten je links liggen. In ieder geval hebben ze de mogelijkheid.
Mijn weerstanden, welke ik onderzochtte leidden mij altijd ergens heen en maakten mij veel helder.

Dat het zo opgepakt wordt, waarvan je zegt, dat dan niet begrepen wordt wat jou intentie was, maakt net zo goed deel uit van de eigen Zelfkennis en uit te vinden, waarom dat zo voelt. En in hoever is jou deze intentie relevant voor de eigen Zelfkennis?

Weet je nog dat je zei, dat het niet uitmaakt, wat Anja bezielt met haar boodschap, ( toen er zoveel protest was op R-forum) maar wat de boodschap zelf met je doet. Dat vond ik een bijzonder rake opmerking, en is mij altijd bijgebleven en heb ik dus daardoor los kunnen koppelen.

Uiteindelijk is het dus niet eens relevant, of je het wel of niet beter denkt te weten. Hoe daarop gereageerd wordt, is net zo goed Zelfkennis vergaren, als men bereid is deze reactie onder de loep te nemen. Je zou het zelf daarom ook los kunnen koppelen, als je de energie wel weer hebt. Alleen is het nooit verkeerd, om te kijken, of er idd minder langdradige manieren te vinden zijn.
hahah hoort wie het zegt. Daarom brei ik er nu een eind aan.

Mijn kinderen maakten grapjes o.a. over dit forum, zij hadden er ook geen interesse in, hier te zijn, maar n.a.v. de onderwerpen die ze toch mee kregen
hebben wij hier thuis toch ook diepgaande gesprekken gehad, soms maar heel kort en bondig.

Het zeker fijn om te zien, dat je je kinderen op deze manier zoals jij beschrijft met een gerust hart de wereld in te laten trekken. Ik deel je beleving hierin, vooral ook dat zij het toch zullen gaan redden ondanks hun gevoeligheid in een wereld die zo onbewust is en onnodig mensen kwetst. Waarvan ik dan weer vind dat mijn kinderen dat toch echt niet verdiend hebben met hun Liefde en aandacht die ze voor iedereen in hun lijf en leven hebben. En zo denk ik niet alleen maar over mijn kinderen, maar daar heb ik het nu wel even over.
Einde verhaal
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 12:31   #30
Danique
Mandataris

Standaard

Citaat:

Zo helpe mij God .
Een dikke kus.
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon