Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 juli 2012, 20:16   #21
Aart
Drommedaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik snap jou wel hoor....
Nou, dat is er dan tenminste 1.

Ik snap er zelf niets van en dat wil ik ook maar zo houden.

'FIJN dat het zo goed bij je is', Mihaela.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 20:16   #22
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mooi. En wat kun jij daarmee? Met dat snappen? Wat heb jij eraan? Wat levert het jou op? wat zegt het jou?
Als iemand zo iets schrijft, zoals nu met Bewustzijn, als ik er voor kies om echt te lezen, met aandacht en me in te leven...
Dan lees ik wat daar staat..en dan besef ik dat alles maar ideen zijn, gedachten, beelden over compassie, of over Genade, of .. wat dan ook. Dus dat mijn Ego weer een veilig iets gevonden heeft.

Als alles weg valt, dan is er echt niets meer nodig. Dan is het.. (als ik nu een woord schrijf, moet ik straks het woord weer los laten..).. vrijheid..

al heb ik een zwak voor het woord leemte..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 20:22   #23
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand zo iets schrijft, zoals nu met Bewustzijn, als ik er voor kies om echt te lezen, met aandacht en me in te leven...
Dan lees ik wat daar staat..en dan besef ik dat alles maar ideen zijn, gedachten, beelden over compassie, of over Genade, of .. wat dan ook. Dus dat mijn Ego weer een veilig iets gevonden heeft.
Mooi he? Je voelt je veilig. Is dat niet prachtig? Je ego is at ease. Sorry Rennie, het is wat met die engelse termen steeds. het gaat gewoon vanzelf. Geen snoeverij dit keer.

Citaat:
Als alles weg valt, dan is er echt niets meer nodig. Dan is het.. (als ik nu een woord schrijf, moet ik straks het woord weer los laten..).. vrijheid..
Er is sowieso niks verder nodig. Of iets zich nu aandient of wegvalt. Veiligheid lijkt me nu bij uitstek iets om niet weg te laten vallen. Lekker van genieten zou ik zeggen. je helemaal aan over geven. Erin duiken. Wat is er lekkerder dan dat?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2012, 20:24   #24
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Mooi he? Je voelt je veilig. Is dat niet prachtig? Je ego is at ease. Sorry Rennie, het is wat met die engelse termen steeds. het gaat gewoon vanzelf. Geen snoeverij dit keer.

Er is sowieso niks verder nodig. Of iets zich nu aandient of wegvalt. Veiligheid lijkt me nu bij uitstek iets om niet weg te laten vallen. Lekker van genieten zou ik zeggen. je helemaal aan over geven. Erin duiken. Wat is er lekkerder dan dat?
het oneindige voelen, geen veiligheid nodig hebben, weten dat veiligheid is, gewoon in op gaan in dat wat het is op dat moment.
Voor mij is er een verschil daarin, maar mogelijk bedoelde jij hetzelfde..
Oud 19 juli 2012, 20:48   #25
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het oneindige voelen, geen veiligheid nodig hebben, weten dat veiligheid is, gewoon in op gaan in dat wat het is op dat moment.
Voor mij is er een verschil daarin, maar mogelijk bedoelde jij hetzelfde..
Als er niks nodig is, dan kan het nodig hebben van het ego, toch ook in al zijn schoonheid aanschouwd worden? Je weet alleen wat veilligheid is als je ook onveiligheid kent. Daar valt niet aan te ontkomen. Iedere poging daartoe is een vruchteloze.
Oud 19 juli 2012, 20:55   #26
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Als er niks nodig is, dan kan het nodig hebben van het ego, toch ook in al zijn schoonheid aanschouwd worden? Je weet alleen wat veilligheid is als je ook onveiligheid kent. Daar valt niet aan te ontkomen. Iedere poging daartoe is een vruchteloze.
Heb zo veel vruchten van het onveilige geplukt, dat het besef begint te groeien dat er niemand is, maar echt niemand, die zich nog onveilig hoef te voelen, want onveiligheid bestaat niet.. Dus veiligheid is ook niet meer nodig daardoor. Veiligheid is gewoon.
Er is niemand, dus wie, of wat kan zich onveilig voelen?

Wel in mijn denken, daar bestaat nog steeds onveiligheid, mogelijk duurt dat ook niet zo lang meer.
Oud 19 juli 2012, 20:58   #27
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb zo veel vruchten van het onveilige geplukt, dat het besef begint te groeien dat niemand is., maar echt niemand, die zich nog onveilig hoef te voelen, want onveiligheid bestaat niet.. Dus veiligheid is ook niet meer nodig daardoor. Veiligheid is gewoon.
Er is niemand, dus wie, of wat kan zich onveilig voelen?

Wel in mijn denken, daar bestaat nog steeds onveiligheid, mogelijk dat niet zo lang meer.
dat probeer ik je dus duidelijk te maken. Onveiligheid bestaat alleen binnen het denken. Nergens anders. Maar daar valt dus niet aan te ontkomen. Zo lang je leeft is er denken. En dus onveiligheid. Maar het is niet iets van jou. Het verschijnt in jou. Meer niet.
Oud 19 juli 2012, 21:00   #28
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
dat probeer ik je dus duidelijk te maken. Onveiligheid bestaat alleen binnen het denken. Nergens anders. Maar daar valt dus niet aan te ontkomen. Zo lang je leeft is er denken. En dus onveiligheid. Maar het is niet iets van jou. Het verschijnt in jou. Meer niet.

Ik wilde hier nog iets op zeggen, maar dat doe ik niet. Ik doe dat morgen. NU ga jij lekker Rob allen aandacht geven..Deal? Hup hup.....
Oud 12 augustus 2012, 17:19   #29
Mihaela
Singularis

Standaard Hoi Bigbear

Hoe is het met je Henk?
Oud 21 januari 2013, 21:36   #30
Guy
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik wil iets typen, maar ik weet niet wat.
Laat ik nou precies hetzelfde hebben.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon