![]() |
|
Gedichten en Poëzie Gedichten en gezegden die je aanspreken, ontroeren en verwarmen. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 30 januari 2011
|
![]()
Luisteren is meer dan horen
Luisteren is tijd durven verliezen De ander laten uitpraten Geen oplossingen geven maar stapvoets met de ander op weg te gaan. Niet jouw tempo opdringen, maar het zijnde volgen. Niet jouw antwoord geven, maar hem 't zijne laten vinden. In het luisteren ervaart de ander, dat je van hem houdt. (ik zou zeggen, dat Liefde IS) Wie durft te luisteren voelt niet meer de dwang om de ander te verlichten, maar begint in te zien (hier stond geloven) dat het luisteren zelf al het licht is. Deze kwam ik vandaag voorbij en sprak mij meteen aan. Een verademing en zo mooi om te lezen. ( Ik kon de bron niet achterhalen, hij staat op meerdere sites zonder auteur. De naam Eric Zijnen werd genoemd, maar men was zich er niet zeker van. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Singularis
![]() Geregistreerd: 9 juli 2011
|
![]() Citaat:
'iemand' een hint wilt geven? Ben je echt zo na?ef? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Singularis
|
![]() Citaat:
Betuttelend, alsof je naar iemand luistert die hulpeloos is, daardoor ongelijkwaardig. Is dit een hulpverlenerslijn? Tijd verliezen? Wat is dat voor een onzin? Tempo volgen van de ander? Als een blinde begeleider bedoel je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs erg dom zijn, als ik niet doorhad dat het zo overkomt. Een van de eerste dingen die ik las, nadat ik na een lekker dagje zwembad en tuin middag op mijn laptop was beland. Een synchrone gebeurtenis, een antwoord passend op ons gehikhak. Geen reden om het te laten, alleen omdat het zo zal worden opgevat. Voor mij is dit een antwoord, de oplossing in plaats van moeizame conversaties die wij hier soms voeren. En gelijktijdig nam ik mij voor, hier nog meer op te gaan letten in mijn dagelijks leven. We doen het beiden hoor. Wijziging aangebracht door Ulla op 3 mei 2016 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Singularis
|
![]() Citaat:
Ik begrijp altijd wat je zegt, wat je bedoelt, wat jij je wenst, en wat jij hoopt. Ik ga daar bewust geen gehoor aan geven, omdat dit allemaal bij jou op ego- niveau speelt, en daar heb ik geen zin meer in. Ik ga dus niet beschaafd en lieflijk doen, of geduldig en belangstellend opstellen. Het was geen synchroniciteit, je bent blijkbaar aangesloten op een paar socialmedia gelegenheden zoals:Facebook, en zweverige fora' s. Het had net zo goed een ander tekst kunnen zijn. Ze lijken allemaal op elkaar, en ze zouden allemaal bruikbaar zijn geweest. In zo een situatie van Ego-gestoei zijn alle zweverige teksten treffend. Als de eerste tekst het thema compassie had gehad, of vrede, had jij dat ook treffend gevonden. Ik ontken niet dat ik aan mee doe, zeker doe ik dat. Volop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Donataris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
Wijziging aangebracht door Maria op 4 mei 2016 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Donataris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
Ik had overigens net mijn tekst aangepast, maar ik ben gesnapt want je had me al gequote. Oei oei oei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|