Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 november 2010, 14:53   #1
Rennie
Singularis

Standaard Kersttrauma.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leila
Ik lach me dood Aart.

Jij en een kerstboom.

Verder, is het niet zo (eigenlijk weet ik dat zeker... ) dat verlichting geen enkel probleem heeft met wel of geen kerstboom, vrienden, wijn, gebraden kalkoen, een goeie film etc.

Net zo min als met een wandeling langs het strand, geen mens te zien natuurlijk en een bordje patat in de strandtent.

Heb JIJ ergens moeite mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad

Leila, ik heb geen moeite met het zien van zogenaamd volwassen mensen die de natuur/de aarde verkloten/plunderen enkel vanuit hun eigen ANGST/HULPELOOSHEID/VERMAAK/TOTALE ONBEWUSTHEID.

[COLOR=red][SIZE=3]Jouw schrijven balanceert ook op het randje van nog niet GEHEEL bewust zijn (nog eigen verstandelijke vertaling).[/SIZE][/COLOR]

Als je TOTAAL bewust/LEVEN vanuit het hart (triggy) bent dan zul je vanzelf dingen zien verdwijnen, jezelf bepaalde dingen niet meer zien kunnen doen.

Neen, ik ga dingen niet uitleggen, je voelt/ontdekt ze zelf wel.

Met Aart is toch gek kan een ieder zich er ook gemakkelijk vanaf maken, zou mijn eerste optie zijn.

Een ieder al een FIJNE KERST, als jij het maar goed hebt en je fijn voelt.

Jammer dat daar zo`n kermis/overdaad/onzinnigheid voor nodig is.

Probeer het eens in stilte en in 'soberheid'.

Als je niet voelt/weet waar ik het over heb leef je dan volledig uit en wie weet kom je na het volgevreten hebben en de gezelligheid en alle overbodige shit even in de werkelijkheid en is er even het besef, het inzicht, voordat er weer de volgende gezelligheid/vermaak gecreerd wordt.

Inderadaad Leila, Bewustzijn trekt zich inderdaad geen zier aan van de omstandigheden waaronder gebeurtenissen plaatsvinden.

Vanuit menselijk oogpunt, ontrek je je niet aan een mens zijn, behalve waneer je jezelf als half- of hele god beschouwd. Dus is moeite hebben met onbewustheid een onderdeel van de liefde en betrokkenheid jegens het leven.

The bloody limit... door 'n oordeel als dat dit een verstandelijke vertaling (van wat ?) zou zijn en iemand nog niet GEHEEL bewust, plaats je jezelf toch maar mooi voor de gehele goegemeente op een hoger plan, immers jij geeft aan degene te zijn die in staat is dat te beoordelen.

Het gaat er helemaal niet om dat 'jouw' lasten verdwijnen, het gaat er om te ontdekken dat het zich doet zonder enig raakvlak met wat je bent.

Het betreft hier ogenschijnlijk gewoon, zoals bij velen een kersttrauma.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2010, 14:52   #2
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van Kerst vieren.
Volstrekt nutteloos, het is wat we, welliswaar uit gewoonte, al lange tijd doen. Het is daarnaast een gelegenheid bij uitstek om elkaar in een andere gemoedsstemming en setting te 'ont' moeten.

Citaat:
Ik blijf het een raadsel vinden, waarschijnlijk kun je met het hele Kerstgedoe van Kerstkaart tot overbodig voedsel schranzen een groot deel van mensen die niet de luxe hebben een onwerkelijke wereld in het hoofd te creeren, voeden.
Zoals in jouw hoofd behoeft het zich natuurlijk niet af te spelen. Wij bereiden, zoals overigens elke dag, met liefde en toewijding een eenvoudige maaltijd en genieten vervolgens het samenzijn. Met kerst is door de (welliswaar geschapen) sfeer van warmte en rust meer nog een aanleiding om dat te delen. Wij schrijven sommigen, die anders uit ons beeld zouden verdwijnen, een teken van leven in een wederzijdse betrokkenheid van belangstelling in elkaars zijn. Geef een reden waarom mensen die toch al niet de luxe hebben het minder zouden hebben, ze scheppen alleen hetzelfde aan sfeer, welliswaar met minder maar niet meer indien ik zou besluiten mijn maaltijd niet te nuttigen.

Citaat:
Elkaar een kaartje sturen met de beste wensen, kom op zeg, kom eens uit dat hoofd, kijk eens om je heen, geestelijke armoe troef.
Wij spuien iedere dag geestelijke armoe door in te gaan op het geloof wat we menen te zien, er is niet minder armoede in de wereld door geen kaartje te sturen. Het is niet meer dan energie die zijn ronde doet en daarheen beweegt waar zich een tekort voordoet.

Citaat:
Als ik al een kaart zou sturen dan zou er op staan; plunder je niet te veel mijn waarde aardgenoot.
Ja aardbewoners stellen zich niet tevreden met wat ze hebben het kan minder. Wat je hier teveel hebt komt men elders tekort, een wetmatigheid die is vergeten. Niettemin trekt de natuur zich daar niets van aan en dood op natuurlijke wijze het leven waar dat niet levensvatbaar is. Dat dat wreed is is het verhaal dat we elkaar vertellen. We zouden ook kunnen vertellen dat het leven wat overblijft vatbaarder is en minder hoeft te lijden vanwege dat er minder gedeeld moet worden.

Citaat:
2000 jaar Kerst en kijk eens naar de wereld.
In wat voor een misserabel gemoed brengt jou dat en welk doel moet deze gedachte dienen ? Je hebt gewoon een hekel aan iets, de decadentie van de kerst, het is je motivatie te schrijven. Een aansporing om je zegeningen te tellen zonder overdaad is continu aan de orde, niet alleen met kerst. Mijn insteek zou zijn leef en wordt bewust, of liever nog wees Bewustzijn, en trek niet langer met je ongenuanceerde wensen aan de wereld opdat deze zijn natuurlijke orde kan herstellen.

Citaat:
Ja maar Aart het is zo gezellig.
Voor jou niet en voor zovelen niet maar het wordt een kwestie van tegen maken, of misgunnen dat anderen deze gezelligheid wel kunnen smaken. Loop liever niet de kans deze vreugde te verzieken.

Citaat:
Gezelligheid noem ik geestelijke armoede, een leven in je hoofd, een onwerkelijkheid.
Het gaat je waarschijnlijk om de maakbaarheid, het tegen de natuur in gaan. Gezelligheid dwars tegen alle twijfel dienaangaande in wel ja, in zo'n geval schep je het ook niet. Maar mensen verlangen nou eenmaal intens naar het vinden van vrede in elkaar en als gezelligheid zo'n klimaat kan scheppen wat zou daar mis mee kunnen zijn. Je zou er niet eens zijn zonder dat verlangen om verkneukeld bij en in elkaar te kruipen als het de basisnatuur van de mens niet was dat te doen.

Citaat:
Als het aan mij ligt zou Kerst verboden moeten worden, eerst maar eens kijken waarom we zover van een natuurlijk leven zijn afgedreven.
Menigeen prijst zich gelukkig dat het niet aan jou ligt. We zijn fatsoensnormen gaan hanteren om de frictie van tegengestelde belangen onder elkaar te reguleren. Dat is gekomen (en veroorzaakt tevens) omdat we geen eigen verantwoordelijkheid kennen en nemen door het straffensysteem.

Citaat:
Zonder natuurlijkheid zal je geen rust vinden, u bent gewaarschuwd.
Niet prettig zo'n dwingelanderij door intimidatie. Leg je onnatuurlijkheid af zou ik zeggen.

Citaat:
Ja maar Aart ik wil me gewoon prettig voelen, dat mag toch wel, daar mogen toch slachtoffers voor vallen, anderen onder lijden, de wereld een klotezooi van worden.
Dat er slachtoffers vallen is intimidatie en ook verregaande superioriteit, of en waardoor er slachtoffers vallen bepaal jij namelijk niet. Als jou prettig voelen zich manifesteert door iemand te doden ben je ziek en ligt dat aan kromme opvattingen en idee?n die je geloofd. De wereld is alleen maar lijdende aan gedachten die die geloofd. Je ontslaat mensen van lijden door te promoten hun gedachten niet langer te geloven. As simple as that.

Citaat:
Ik ben trouwens nog opzoek naar wat adressen van minderbedeelden dan kan ik ze zo`n mooi kaartje sturen met de beste wensen.
Je postvakje bij zelfkennis.com barst inmiddels uit z'n voegen haha..

Citaat:
Mensen, het gaat om uw daden, hoe u in het leven staat.
Dus niet ! Hoe minder u aan de wereld trekt met uw dadendrang hoe beter deze af is.

Citaat:
Iets wensen lijkt leuk en is natuurlijk veilig dan hoef je je luxe/tekortheidwaanzin niet onder ogen te komen.
Ja daar zit wat in, we hebben nogal veel noten op onze zang.

Citaat:
Eens kijken welke schoenen ik zo ga aantrekken, ik heb namelijk 1 paar dichte schoenen.
Dichte schoenen, wat een decadente luxe.

Citaat:
Het zal me trouwens appelflap zijn wat een ieder doet hoor, ik schrijf enkel om je de mogelijkheid te bieden naar je gedrag te kijken en door mogelijk inzicht je gedrag zien te veranderen en de natuurlijkheid/rust/heelheid waar een ieder zo naar verlangt te zien verschijnen.
Godver.. zit ik me daar nou zo druk over te maken, het boeit je niet eens wat ik doe.
Oud 4 december 2010, 11:09   #3
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke
Ik ben bang dat ik net als Aartmans vooral geestelijk armoe zie in een graad waar de griezels je van over de rug gaan en ik ben het dan ook volledig met hem eens.

Ik stem voor realistische natuurramp/oorlogs films en hongerende kindertjes bij een armzalige kerstboom zonder electrische verlichting en met een beetje mazzel een beschimmelde broodkorst in de hand films zonder dat men zich financieel kan aflaten om het schuldgevoel te verminderen en maar eens te gaan ervaren hoe het komt dat dat soort van zaken op deze wereld uberhaubt kunnen bestaan.

Laat het de ogen maar binnen komen hoe wij onze medemens misbruiken voor ons eigen genoegen. Ik garandeer je dat je geen hap van de kerst kalkoen of elke andere eenvoudige maaltijd door je keel krijgt en geen trek meer hebt in kaartjes sturen naar al je geliefden of kerstboom en dat je in diepe schaamte ondergedompeld zult zijn waarbij je er alles aan wilt doen om tot de oplossing te komen die letterlijk vlak onder onze neus ligt maar desondanks aan alle kanten genegeerd wordt door de meeste mensen.

Volgens mij mogen we dat wel vragen van mensen die op een zelfkennisforum schrijven. Bewustwording stopt niet omdat het nu toevallig kerstfeest is, het zou juist omgekeerd moeten zijn ben ik van mening.
Al zou je het volkomen bij het rechte eind hebben (een kern van waarheid bevat het tbv het geloof er in altijd wel) maar je veranderd de wereld zoals die zich laat aanzien niet. Wanneer gedachten scheppend zijn en dat zijn ze werk je dus mee aan het verfoeide aanzien ervan.

Ik heb soortgelijke overpeinzing in mijn leven gehad en besloten dat het leven niet voor mij bedoeld is, dat iets deze ervaring wil opdoen. Ik, althans, vond er geen reet aan en had nog geen flauwe notie dat ik 'mij' niet was. Ik had mijn sombere overpeinzingen over al het ondraaglijke leed van de wereld en werd gekweld door onmacht daar verandering in te brengen. Er moest iets gebeuren wilde ik m'n herhaaldelijke doodwens niet in daden omzetten.

In mijn nachtelijke overpeinzingen kwam ik regelmatig op het 'nut' van de wereld. Wat heeft al dit menselijk gekrioel nou voor een zin, is ieder van ons soms als een cel in 'n lichaam met een duidelijke functie en bedoeling, produceren wij een stof dat het geheel ten dienste is ? In mijn gedachten kwam ik er niet uit, ogenschijnlijk kwam er behoudens een enkele raket naar de maan niets productiefs van deze aarde af. Het leven bleek zinloos en ik kon er best uit gemist worden.

Op z'n zachts gezegd een onaangename gedachte en om het een zin te geven besloot ik dat het opdoen van ervaring, kennis en ontwikkeling wel eens het product van de wereld kon zijn om ergens in het grote geheel samen te komen in ??n grote bron van kennis en ervaring. Waar sommigen, bijvoorbeeld helder voelende en zienden, mee in contact stonden.

Die bron, of god, maakt het niet uit van wie die ervaring komt die heeft gezaaid en wil oogsten middels mijn ervaren. Dus veranderde ik langzaam van lijdende in een instrument van de voorzienigheid, die mijn wederwaardigheden nodig had ten dienste van het geheel.

Dat ik de kerst niet leuk vond kwam omdat mijn vader uiterst desastreus reageerde op het gebeuren en de kerst een bezoeking was ipv een gezellig feest. Ik heb eveneens lange tijd met gedachten rondgelopen; waarom is er alleen maar vrede in ons hart met kerst en niet het hele jaar.

Maar welbeschouwd kunnen we toch blij zijn met dit lichtpuntje een keer per jaar zodat we niet vergeten dat iets in ons in staat is tot warme gevoelens en mededogen.
Oud 8 december 2010, 12:57   #4
Danique
Mandataris

Standaard

Ik heb geen Kersttrauma, maar een Sinterklaastrauma
Kwam er veel te laat achter toen de leraar ergens in een klas op de basisschool vroeg wie er nog in Sinterklaas geloofde.
Ik stak als enige kindje mijn vingertje in de lucht.
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon