Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 May 2010, 17:15   #1
Esther
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Gedachten.

Je kunt je gedachten niet stoppen, je kunt alleen stoppen ze te geloven.
(bron onbekend)

**
Alles wat we zijn is het resultaat van onze gedachten.
Het is gebaseerd op onze gedachten en het wordt voortgebracht door onze gedachte. (Dhammapada)

**
We verbeelden ons dat we onze eigen gedachten denken.
Maar eigenlijk slaan we alleen maar gade wat er in onze geest opkomt. Het geloof dat we die gedachten zelf kiezen of eigenhandig fabriceren is niet meer dan de zoveelste gedachte die - geheel vanzelf - naar boven drijft.
(Jan Kersschot)

**
Ons leven is het resultaat van ons denken. Als we dit begrijpen, kunnen we op elk moment ons leven veranderen in een beter leven.
(bron onbekend)

**
Je creëert je gedachten. Je gedachten creëren je plannen en je plannen creëren je werkelijkheid.
(Wayne Dyer)

**
Er zijn geen problemen. Er zijn slechts gedachten die je vertellen dat wat er is, een probleem is. Er zijn geen fouten. Er zijn slechts gedachten die je vertellen dat wat er is, een fout is. Er zijn geen dilemma's. Er zijn slechts gedachten die je vertellen dat wat er is, een dilemma is.
(bron onbekend)

**
Het is enkel onze eigen fascinatie voor gedachten die ons aan ze bindt.
(John Wheeler)

**
Hoe intens een gedachte ook is, het is niet meer dan een gedachte. Als je een gedachte kunt zien als niet meer dan een gedachte, dan zal hij weer gaan, net zoals hij gekomen is. Het is als een opdringerige verkoper aan je deur; negeer hem en hij vertrekt.
(John Wheeler)

**
Het leven bestaat daaruit, waar een mens de hele dag over denkt.
(Ralph Waldo Emerson)

**
We kunnen het denken niet opsluiten in de hersenen. Het denken bevindt zich in elke cel van ons lichaam.
(Deepak Chopra)

**
We creëren onze ervaringen met onze gedachten en gevoelens.
Vervolgens zijn we geneigd om onze macht uit handen te geven
door iemand anders de schuld van onze frustratie te geven.
Echter: in feite heeft niets of niemand macht over ons behalve wijzelf, want ?wij? zijn de enige denkers in onze eigen gedachtenwereld!
(Louise Hay)

**
Een gedachte heeft op zichzelf geen macht. Een gedachte krijgt pas macht als jij het die toekent door erin te geloven.
(Erik van Zuydam)

**
De gedachte manifesteert zich in het woord, het woord manifesteert zich in de daad, de daad ontwikkelt zich tot een gewoonte, en de gewoonte verhardt zich tot een karakter. Sla dus acht op de gedachte en waar ze u brengt, en laat haar voortkomen uit liefde ontstaan uit begaanheid met alle wezens. Zoals de schaduw het lichaam volgt, zo worden wij wat we denken.
(Boeddha)

**
Gedachten willen zich manifesteren! Het klink wellicht vreemd maar ook onze gedachten bestaan uit energie. En die gedachten willen zich manifesteren. Met andere woorden 'vast worden' of 'een vaste vorm aannemen'. Ze kunnen zichzelf anders niet 'beleven'.
(Auteur onbekend)

**
Jij bent niet je gedachten maar het bewustzijn achter die gedachten.
Uit Open Oog, vertaling: Bert Hendriks (The daily guru)

**
Het zijn niet de gedachten die de complexiteit bepalen, maar onze pogingen om ze te sorteren, beheersen, organiseren, richten en vermijden. Zonder de poging om het allemaal te veranderen blijft er niets anders over dan vertoeven in de wereld zoals hij is.
(Steven Harrison)

**
Behalve een ervaring hebben we meestal gedachtes over die ervaring en die gedachtes houden ons weg van de pure beleving. Als je bij je zelf zegt 'wat een mooie zonsondergang, was Hendrik hier maar bij,' ben je weg uit de directe ervaring van de zonsondergang.
Uit Open Oog (Vrij naar Charlotte Beck: Alle dagen Zen. Amsterdam: Karnak, 2001)

**
Het puur en woordeloos ervaren van gevoelens, ook de negatieve, kan juist een geluksgevoel geven.
Uit Open Oog (Vrij naar Charlotte Beck: Alle dagen Zen. Amsterdam: Karnak, 2001)

**
Bij je alleen voelen geldt bovendien dat door echt contact te maken met jezelf, de eenzaamheid verdwijnt. Je alleen voelen komt namelijk niet voort uit een gebrek aan anderen om je heen, maar uit een gebrek aan contact met jezelf.
Uit Open Oog (Vrij naar Charlotte Beck: Alle dagen Zen. Amsterdam: Karnak, 2001)

**
Alle problemen, verwarring en drama's spelen zich af in het denken, en nergens anders.
Er zijn geen problemen, er is alleen maar denken.
(Erik van Zuydam)

**
Je denkt dat jij je gedachten denkt, maar je gedachten denken jou. Je leeft het leven van je gedachten.
(bron onbekend)
  Met citaat reageren
Oud 5 May 2010, 17:37   #2
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Errug mooi Karien........zomaar een gedachte.....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 May 2010, 13:16   #3
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Danique is offline   Met citaat reageren
Oud 6 May 2010, 15:01   #4
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

kweetniet hoor...
eigenlijk lees ik er zoveel in...dat mijn gedachten op hol slaan.
zo paradoxaal allemaal.

wat is er verkeerd/mis met denken?
is denken minderwaardig?
als denken/gedachten scheppend zijn...waarom dan zoveel narigheid?
zijn al deze uitspraken niet ook gewoon een produkt van het denken van de auteur?

maar misschien lees ik wel dingen die er helemaal niet staan...
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 6 May 2010, 16:10   #5
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

De uitspraken gaan m.i. niet zozeer over het fenomeen 'gedachten'
maar meer over het fenomeen 'geloven'
in de zin van 'klakkeloos voor waar aannemen'.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 May 2010, 21:28   #6
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Voor mij is er in deze een verschil tussen gedachten en denken.
En ik weet precies hoe ik dat bedoel, ma ja.. hoe leg ik dat nu uit?
En terwijl ik dit tik, denk ik dus.
In de zin van: hoe kan ik dit uit gaan leggen?

Voor mij dus denken... geen gedachte.

Gedachten zijn voor mij in deze zoiets als:
"Ik heb vandaag niets gepresteerd op het werk. Ik heb wel honderd klusjes gedaan, maar er niet één afgerond. Jeetje.. nu kan ik niet een afgewerkte taak aan mijn baas overhandigen. Die zal wel vinden dat ik disfunctioneer. Ja.. ik ben een nietsnut. Ik kan beter maar ophouden met werken en me richten op het huishouden. Ma ja.. daar ben ik ook al niet goed in. Mijn hond verliest per dag voor vijf schapen wol. En ik moet nog steeds stofzuigen. Dus ik doe het niet goed op het werk en niet goed thuis. Verdorie.. zie je wel... mijn baas is niet tevreden over mij, mijn vriend is niet tevreden over mij".

Lijkt me zaak deze gedachten niet te geloven.
Ze slaan nergens op.
Echt niet

Dit soort gedachten hebben naar mijn mening niets van doen met denken.
Daar zit 'm voor mij het verschil in.

Want vind je van mijn babbel Glans?
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gedachten elimineren. Rennie Hans Laurentius 31 16 June 2011 17:25


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.