Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 May 2013, 12:23   #1
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Hork

Hork wat betekenen die letters eigenlijk?

Gisteren was de betekenis nog duidelijk voor me, het had een negatieve lading zoveel was wel duidelijk. Nu vanochtend werd ik wakker met de vraag van hierboven.

Het had een negatieve lading omdat me nu eenmaal geleerd is.

In het woordenboek staat:
hork
de hork zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [hɔrk] Verbuigingen: hork|en (meerv.) iemand die lomp en onhandig is Voorbeeld: `een hork van een vrouw` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hork

HORK
1) Boerenlul 2) Botterik 3) Dier 4) Dar 5) Hark 6) Hommel 7) Horzel 8) Insect 9) Insecten 10) Kink 11) Lomp mens 12) Lumm 13) Lomp persoon 14) Lompe kerel 15) Lomperd 16) Onbeschaafd persoon 17) Onbeleefd mens 18) Onhandige kerel 19) Persoonsbenaming 20) Proleet 21) Pummel 22) Stugge lompe kerel 23) Stugge, lompe kerel 24) Vleg 25) Wesp
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HORK/1

~~~~~~~~~~

Maar vanuit wat we hier maar even onvoorwaardelijke liefde zullen noemen kan het woord 'hork' geen negatieve lading hebben, in de zin van; lomp, onbeschaafd, pummel, onbeleefd, onhandig enz.

De vraag is nu wat een woord als 'hork' en aanverwanten betekend vanuit 'onvoorwaardelijk liefde' oogpunt? Het zegt me namelijk niks, iemand zou evengoed lantaarnpaal tegen me kunnen zeggen, dan zou ik nog met walvisogen naar diegene zitten staren.

Dus please help me uit de brand.

Thks alvast.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 12:28   #2
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Gewoon even de brandweer bellen als er brand is?.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 12:45   #3
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Niets jij noemde mij ergens een hork. Ik heb dat woord vanuit wat me in het verleden geleerd is negatief vertaald. Ik heb die vertaling los gelaten omdat die niet overeen kan komen met wat onvoorwaardelijke liefde is, dat maakt het woord 'hork' in de betekenis zoals in het woordenboek bevestigd betekenisloos.

De vraag die overblijft is wat jij bedoelt hebt te zeggen met het woord 'hork' binnen het kader van die onvoorwaardelijke liefde waar je het steeds over hebt.

Jij bent hier de expert, lees brandweer, mbt die onvoorwaardelijke liefde, dat zegt het reclamebord waar je mee op de borst loopt tenminste, dus vertel....

Wat betekend het woord 'hork' en aanverwanten vanuit wat jij noemt 'onvoorwaardelijke liefde'?

Please en thks alvast.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 14:39   #4
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik vond jouw gedrag naar Glans horkerig en onbeschaamd. Dus noemde ik je een hork. Dat was je op dat moment. Voor nu ligt alles weer open.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 15:11   #5
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Niets vanuit onvoorwaardelijke liefde weet ik niet wat het woord 'hork' betekent

Vertel mij nu eens hoe jij dat 'hork' vanuit jou vorm van onvoorwaardelijke liefde ziet. Zoals ik je begrijp betekent het niet veel goeds en proeft dat naar voorwaardelijkheid.

Ik zag mezelf enkel handelen vanuit wat jij noemt liefde. Dat mijn handelen vanuit liefde door jou en of anderen een negatief daglicht gezien wordt lijkt mij geen vorm van onvoorwaardelijkheid te zijn.

Onvoorwaardelijk is volgens mij wel dat ik jou jou visie/mening niet kwalijk neem omdat je feitelijk nog maar een babytje bent mbt wat onvoorwaardelijk betekent.

Thks Niets voor deze uitwisseling want door jou in mijn ogen voorwaardelijk handelen heb ik mijn eigen voorwaardelijkheid in de ogen gezien en heb ik dat los mogen laten.

In dankbaarheid...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 15:40   #6
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Onvoorwaardelijk is volgens mij wel dat ik jou jou visie/mening niet kwalijk neem omdat je feitelijk nog maar een babytje bent mbt wat onvoorwaardelijk betekent.
Weer mis, want de voorwaarde is dat Niets een baby'tje moet zijn wil je hem niks kwalijk nemen. Gedrag kan horkerig zijn en het er op wijzen liefdevol, maar dan niet als oordeel maar uit behulpzaamheid je daar op te wijzen.
Liefst nog met de aantekening hoe dat horkerige gedrag is te vermijden
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 May 2013, 17:00   #7
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Niets vanuit onvoorwaardelijke liefde weet ik niet wat het woord 'hork' betekent

Vertel mij nu eens hoe jij dat 'hork' vanuit jou vorm van onvoorwaardelijke liefde ziet. Zoals ik je begrijp betekent het niet veel goeds en proeft dat naar voorwaardelijkheid.

Ik zag mezelf enkel handelen vanuit wat jij noemt liefde. Dat mijn handelen vanuit liefde door jou en of anderen een negatief daglicht gezien wordt lijkt mij geen vorm van onvoorwaardelijkheid te zijn.

Onvoorwaardelijk is volgens mij wel dat ik jou jou visie/mening niet kwalijk neem omdat je feitelijk nog maar een babytje bent mbt wat onvoorwaardelijk betekent.

Thks Niets voor deze uitwisseling want door jou in mijn ogen voorwaardelijk handelen heb ik mijn eigen voorwaardelijkheid in de ogen gezien en heb ik dat los mogen laten.

In dankbaarheid...
Graag gedaan!
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie is de grootste hork? Laurens Forum; regels, vragen, idee 10 6 April 2017 17:30


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.