Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2011, 18:14   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Tantra

Ik ben een boek aan het lezen
van Margot Anand: ''Tantrische Liefde'' (Chakra's openen de weg naar extase)

(Ik heb hierna ook het boek van Osho_ Tantra dat ik wil lezen)


Ik vind Margot heel prettig schrijven.

''Vanaf het moment dat wij geboren worden, streven wij naar geborgenheid, naar genot en extase. Geborgenheid is een natuurlijk toestand van welbevinden en houdt afwezigheid van pijn in.


Ga mee met de stroom van de levenskracht die in jou en overal om je heen aanwezig is.

Tantra is de kunst om van de dikwijls tegenstrijdige aspecten van jezelf, of je persoonlijkheid een geheel te weven, met het doel je bewustzijn uit te breiden.

Kies bewust dat wat je vreugde geeft en het zal je naar het spirituele leiden.

Tantrische Liefde gaat over ontwaken en ontdekken dat je verliefd bent op het leven.''

Leuk om te lezen het boek van Margot, ben maar pas begonnen.


**********
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2011, 21:55   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht



Tantrische Liefde gaat over ontwaken en ontdekken dat je verliefd bent op het leven.''


**********
Doe niemand mee in een gesprek over Tantra, of gewoon over waar dan ook?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2011, 22:01   #3
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Lieve Flora,

Ik ben een paar jaar geleden op, voor de meeste mensen, vreemde wijze in aanraking gekomen. Ik heb op een ander forum wel eens geprobeert daar iets over te zeggen, waar ik vervolgens afgeserveerd werd als waanzinnige e.d. zaken dus ik heb het verder gelaten als niet de moeite waard.

Inmiddels heeft Tantra mijn belangstelling verloren, maar ik hoop voor jou dat er mensen hier zullen zijn die wel met je willen praten over dit onderwerp, want het is zeker de moeite waard m.i.

Lieve groetjes Marijke XXX
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2011, 22:43   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Lieve Flora,

Ik ben een paar jaar geleden op, voor de meeste mensen, vreemde wijze in aanraking gekomen. Ik heb op een ander forum wel eens geprobeert daar iets over te zeggen, waar ik vervolgens afgeserveerd werd als waanzinnige e.d. zaken dus ik heb het verder gelaten als niet de moeite waard.

Inmiddels heeft Tantra mijn belangstelling verloren, maar ik hoop voor jou dat er mensen hier zullen zijn die wel met je willen praten over dit onderwerp, want het is zeker de moeite waard m.i.

Lieve groetjes Marijke XXX
Hoi Marijke, lief dat je reageert. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon een reactie zetten om gewoon mijn naam op het forum te zien. Ik denk dat dat gewoon de behoefte aan interactie is.
De levendigheid dat ik ervaar in contact met mensen vind ik heel
fijn/interessant. Het voelt ook als spelen.
Het bruist hier op het forum van gebeurtenissen, leuk om deel van te maken.

(Genoeg bronnen die ons kunnnen/mogen inspireren, waaronder ook Tantra)

Liefs,
**********
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 September 2011, 23:17   #5
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Lieve Floortje je bent als één van de weinigen in staat een glimlach op mijn gezicht te brengen, zo ook nu weer.

Tantra is een leuk en boeiend onderwerp m.i. maar ik kan/wil me op dit forum niet veroorloven al te veel van mezelf te laten zien zoals gezegd.

Het spijt mij zo dat ik mbt tot dit onderwerp niet vanuit mezelf met je kan/wil praten, want jou naam verdient het zeker om gezien te worden terwijl de rest van ons zich alleen maar op de één of andere manier probeert in te dekken tegen de onvermijdelijke ontmaskering, dat mensen zoals jijzelf er misschien bij tussen schieten.

Liefje ik heb je gehoord, ik kan alleen maar hopen dat anderen je ook zullen horen, en zo niet dan babbelen we toch gewoon met zijn tweeen verder zonder het woord Tantra, of hoe dat ook mag heten, te noemen in die zin, wat kan het schelen.

Liefs Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 00:24   #6
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Correctie:

Anderen brengen ook een glimlach op mijn gezicht maar dat is om andere reden dan jij hem op mijn gezicht te voorschijn doet toveren Floortje.

Ja wij willen natuurlijk geen stiefkindjes maken, voor je het weet zijn/worden ze jaloers.... :_D
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 11:44   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Tantra is een leuk en boeiend onderwerp m.i. maar ik kan/wil me op dit forum niet veroorloven al te veel van mezelf te laten zien zoals gezegd.
Ik begrijp heel goed wat je hiermee bedoelt.

Ik heb een tijd geleden ergens gechat en ik weet wat de gevolgen kunnen zijn als ik gevoeligheid en kwetsbaarheid laat zien.
Daarnaast weet ik ook wat de gevolgen kunnen zijn als ik mijn angsten of kwetsbaarheid niet laat zien; dan is er voor mij alleen een fijn gesprek gaande zonder enige verdieping, en mis ik de gelijkwaardigheid.
Ik heb overigens geen verwachtingen betreffende het onderwerp Tantra of welk onderwerp dan ook.
Wat zich nu tussen jou en mij voordoet is voor mij het belangrijkst: het aangaan van contact. Nog belangrijker, het keer op keer opmerken wat mijn angsten en vernauwingen zijn.

Ik zoek de balans tussen enerzijds het empatisch luisteren en anderzijds mijn mening geven. Hiertussen bestaat bij mij een kloof/spanning.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Liefje ik heb je gehoord, ik kan alleen maar hopen dat anderen je ook zullen horen, en zo niet dan babbelen we toch gewoon met zijn tweeen verder zonder het woord Tantra, of hoe dat ook mag heten, te noemen in die zin, wat kan het schelen.

Liefs Marijke
Weet je Madelief, mijn disbalans tussen geven en ontvangen beschrijf ik een andere keer weer, want ik voel ineens voluit je warme woorden binnen komen.
Dank je Marijke. Ik ga nu genieten van de blosjes op mijn wangen, want liefdevolle woorden kunnen mij gelukkig heel aangenaam raken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 01:09   #8
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leuk om te lezen het boek van Margot, ben maar pas begonnen.

**********
Niet alleen maar lezen en plaatjes kijken, hé ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 September 2011, 11:51   #9
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Niet alleen maar lezen en plaatjes kijken, hé ...

veel te ontdekken, twijfel er niet aan..

''Wanneer de reis naar God eenmaal ten einde is, begint de oneindige reis in God''
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.