Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 March 2021, 18:36   #1
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Darsho escapades

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vervolgens als je als een dominante wolf op mensen afstormt kan ik die twee kanten die je laat zien niet goed met elkaar rijmen.

Goed, het is zoals het is..
Als Bassie een weerwolf wordt moet je hem elimineren door een einde aan het wordende te maken!
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 11:35   #2
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het valt op dat jij weer in je strijdmodus verkeert.
(Armpje drukken met je
geestverruimende middelen-maat)
Hij maakt niet de indruk er erg onder te lijden.

Het is wachten tot er een keer een kwartje valt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles goed in de liefde Rob? Vertel iets over je schat.
Alles goed, dank je.

Nee, geen details. Zoals onlangs aangegeven is er hier iemand die voortdurend informatie aan het verzamelen is (zelf via chats / mail met ander deelnemers) om die later op een vervelende manier, geheel uit zijn verband gerukt, weer te voorschijn te toveren.

Met jou en de liefde alle goed? Werk je nog / weer?

Wijziging aangebracht door Laurens op 3 April 2021 om 13:44.
Reden: Kopie van elders is hetgeen waarvoor dit draadje is geopend.
Rob is offline  
Oud 3 April 2021, 14:19   #3
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Vrede en harmonie in het dagelijks leven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kortom allemaal neo adviata waar het uitgangspunt is 'er is niemand' en dan wordt de rest ook al snel totaal uit zijn verband gerukt. Het is dwingend voorgeschreven dat het ont'dekken de eigen bevindingen zijn. Nisargadatta heeft dat alles onderzocht en Balsekar, een van zijn vertalers, denkt wat hij de wereld kan wijsmaken ja dat kan kan ik natuurlijk ook.

Boektip voor hen met een open onbevooroordeelde blik, wat jij niet hebt, al denk je dat wel - je spectrum autisme stoornis heeft daar vast mee te maken: Vrede en harmonie in het dagelijks leven - Ramesh S. Balsekar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je kunt niet zomaar ergens instappen met het resultaat van onderzoek van anderen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 14:32   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Boektip voor hen met een open onbevooroordeelde blik, wat jij niet hebt, al denk je dat wel - je spectrum autisme stoornis heeft daar vast mee te maken: Vrede en harmonie in het dagelijks leven - Ramesh S. Balsekar
Hoort onder de categorie zelfhulpboeken en heeft niets met realisatie te maken.

Een enkele ontboezeming over een fysieke omstandigheid is voor jou aanleiding om dat kennelijk te pas en te onpas voor het voetlicht te gooien. Omdat je je daar nauwelijks van bewust bent en het ook steeds ontkend is daarvoor een draadje geopend.

Wijziging aangebracht door Laurens op 3 April 2021 om 14:39.
Reden: Kopie van elders is hetgeen waarvoor dit draadje is geopend.
 
Oud 3 April 2021, 14:39   #5
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Hoort onder de categorie zelfhulpboeken en heeft niets met realisatie te maken.
Ik neem het je niet kwalijk dat jij zo denkt, ik begrijp je denkwijze volledig....

Citaat:
Autisme en het A Spectrum Stoornis (ASS)

Mensen en zeker kinderen met autisme kunnen overstuur raken als vaste patronen worden doorbroken, anders gezegd: als de dingen niet zo zijn als ze verwachten. Wat zegt dat over hun waarneming?
'Het is mogelijk dat hun verwachtingen ontzettend precies zijn en dat ze om die reden snel van de kook raken door kleine verschillen tussen wat ze verwachten en hoe de werkelijkheid daadwerkelijk is. Het zou ook kunnen dat ze juist te weinig verwachtingen hebben van hun omgeving, waardoor de input uit die omgeving voor hen in het algemeen veel verrassender is dan voor ons. In beide gevallen nemen ze de wereld waar als heel onvoorspelbaar en daardoor heel heftig.

'We zijn er nog niet uit om welke van deze twee mogelijkheden het gaat, daar hebben we nog onvoldoende data voor. Maar in beide gevallen is het begrijpelijk dat mensen met autisme vaak sterk op zoek zijn naar voorspelbaarheid: ze zijn meestal geïnteresseerd in één ding en ze zijn vaak op een sterk gestructureerde manier bezig.'

Bron: Laurens 31 maart '21
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 3 April 2021, 14:11   #6
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Hallo kabu, Anna en Mihaela

@kabu

Om het onbespreekbare te bespreken zullen we de dualiteit moeten bespreken. Alles wat persoonlijk is, is dualistisch, manifestatie. Dat wil niet zeggen dat de persoon er niet is of niet bestaat, maar dat zijn verschijning van tijdelijke aard is. Zoals ik het ervaar kan de gehechtheid aan de persoon die ik zelf ben oplossen. Deze gehechtheid op zijn beurt bestaat weer uit een breed palet van gemoedstoestanden. Deze gemoedstoestanden hoeven niet ontkent te worden (dat kan ook niet), maar gezien voor wat ze zijn. Namelijk tijdelijk van aard.

Je schrijft over wat je wezenlijk bent. Ik zie dat ook als een contradictie. Het wezen wat ik ben is de persoon, welke binnen mijn denken gestalte krijgt als een wezen wat bestaat uit denkbeelden in het verleden opgedaan en met denkbeelden over de toekomst. De vraag welke daar uit voortkomt is: hoe kan ik een wezen zijn wat een mix is van denkbeelden over verleden en toekomst?

De denkbeelden ontkennen heeft geen zin, die zijn er. Maar ik ben gehecht aan mijn eigen denkbeelden, dat is een beetje mijn probleem. Ik wil als persoon in denkbeelden manifesteren in de toekomst. Mijn vraag aan jullie is dus min of meer, hoe kan ik dat dwangmatige denken over de onvervulde toekomst stoppen? Want die dwang stopt nooit als ik er geen actie op onderneem. De theorie is mij redelijk bekend, maar de praktijk is wat anders.
Zo Bassie, drie maanden verder sinds je inschrijving op dit forum zou het je duidelijk kunnen zijn wat je te doen staat, zie mijn topic van gisteren: Bassie moet voortgaan op de weg van de wording tot individu.
WiNk
Je vraag aan ons, aan mij specifiek als kabu zijnde toen, over hoe je je dwangmatige denken over de onvervulde toekomst kunt stoppen is dus beantwoord.
Je ziel gaf je al lang een signaal in de vorm van tinnitus, maar jij verstond het signaal niet.
Nu kan je actie ondernemen om de brandende behoefte aan innerlijke stilte in overeenkomstige oefeningen te vervullen zodat je eindelijk je innerlijke stem gehoor gaat schenken en gehoorzamen.

Tot uw dienst,
kabu-Darsho- Boni.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 4 April 2021, 10:36   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Je ziel gaf je al lang een signaal in de vorm van tinnitus, maar jij verstond het signaal niet.
Daar gaan we weer, ontboezemingen misbruiken.

Om je te laten zien wat je alsmaar doet.

Wijziging aangebracht door Laurens op 4 April 2021 om 10:38.
Reden: Kopie van elders is hetgeen waarvoor dit draadje is geopend.
 
Oud 4 April 2021, 11:09   #8
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Boni doet maar. Hij zit gevangen in alles wat zijn aandacht heeft.
Zodoende komt hij aan zelfonderzoek nooit toe en blijft de deur dicht.
No way out......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 4 April 2021, 14:37   #9
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Boni doet maar.
Boni doet wat kinderen en gekken doen: de Waarheid zeggen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 4 April 2021, 15:32   #10
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Boni doet wat kinderen en gekken doen: de Waarheid zeggen.
De Waarheid kan niet gezegd. Want dan zou er een spreker zijn en het spreken zijn. Dat zijn er twee....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.