Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 May 2015, 21:19   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Een Curus in Wonderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Ik herken niet de stem van god( of bewustzijn) als je dit zegt Laurens.

De zachtheid van Liefde moet niet verward worden met zwakheid, maar het is geen harde hand zoals van een dictator en zeker niet wreed. De kracht van Liefde is zijn geduld en zal nimmer twijfelen dat vroeg of laat al je dromen terzijde gelegd zullen worden door de pijn en wreedheid veroorzaakt door de harde hand die de ego regering voerde over je.

Genoeg is genoeg zal je eens zeggen en liefde of bewustzijn verwijt je niets, voor de omweg in angst die er gemaakt is in een droom van alleen zijn... ego zijn.

Leestip:

Les 170 uit eciw:
"Er schuilt geen wreedheid in God en evenmin in mij".
Wat betekent dat, dat er geen wreedheid in God schuilt? Dat voor God alles "goed" is. Maar alles impliceert ook wreedheid. Wreedheid is daarvan niet uitgesloten. God herkent zich in alles en alles kan dus niet anders dan "goed"zijn, vanuit God gezien.

Dat jij de stem van God niet herkent in alles, of niet kunt herkennen in wreedheid, over wie zegt dat dan iets? Over jou of over God?
Nadje is offline  
Oud 26 May 2015, 23:08   #2
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat betekent dat, dat er geen wreedheid in God schuilt? Dat voor God alles "goed" is. Maar alles impliceert ook wreedheid. Wreedheid is daarvan niet uitgesloten. God herkent zich in alles en alles kan dus niet anders dan "goed"zijn, vanuit God gezien.

Dat jij de stem van God niet herkent in alles, of niet kunt herkennen in wreedheid, over wie zegt dat dan iets? Over jou of over God?
Je bent op dreef he? Wat voor inspiratie heb je opgedaan daar in Griekenland?
Griekse bospaddenstoelensoep gegeten?

Die arme Alliswell is allang al gevlucht van dit immer onrustige forum.
Theo is offline  
Oud 26 May 2015, 23:19   #3
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je bent op dreef he? Wat voor inspiratie heb je opgedaan daar in Griekenland?
Griekse bospaddenstoelensoep gegeten?

Die arme Alliswell is allang al gevlucht van dit immer onrustige forum.
Denk je? Dan zal Pup haar wel contacten. Pup kennende.
Nadje is offline  
Oud 26 May 2015, 23:21   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je bent op dreef he? Wat voor inspiratie heb je opgedaan daar in Griekenland?
Griekse bospaddenstoelensoep gegeten?
Nou die bospaddenstoelensoep heeft wel indruk gemaakt. Nou meer wat er daarna komt, denk ik. De belofte van de bospaddenstoelensoep.....
Nadje is offline  
Oud 26 May 2015, 23:25   #5
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou die bospaddenstoelensoep heeft wel indruk gemaakt. Nou meer wat er daarna komt, denk ik. De belofte van de bospaddenstoelensoep.....
Ik wil de details niet weten.
Theo is offline  
Oud 26 May 2015, 23:38   #6
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik wil de details niet weten.
Ik zal ze je besparen. Ik kan me voorstellen dat dat pijnlijk wordt.
Nadje is offline  
Oud 27 May 2015, 00:15   #7
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je bent op dreef he? Wat voor inspiratie heb je opgedaan daar in Griekenland?
Griekse bospaddenstoelensoep gegeten?

Die arme Alliswell is allang al gevlucht van dit immer onrustige forum.
Volgens mij zie ik Alliswell momenteel ingelogd staan.
Nadje is offline  
Oud 27 May 2015, 00:24   #8
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat betekent dat, dat er geen wreedheid in God schuilt? Dat voor God alles "goed" is. Maar alles impliceert ook wreedheid. Wreedheid is daarvan niet uitgesloten. God herkent zich in alles en alles kan dus niet anders dan "goed"zijn, vanuit God gezien.

Dat jij de stem van God niet herkent in alles, of niet kunt herkennen in wreedheid, over wie zegt dat dan iets? Over jou of over God?
Dag Nadje,

Alles is God..alles is Go(e)d. Hebben we in ieder geval een gemeenschappelijk uitgangspunt.

Wreedheid is niet uitgesloten op grond van zijn niet gewenste werkelijkheid, maar op grond van zijn onwerkelijkheid. God herkent zich niet in illusies. Hij is niet gek zoals wij vaak wel zijn. Alleen de werkelijkheid ..waarheid zo je wilt is deel van God. De wreedheden die wij uitvoeren komen niet uit onze Bron van liefde, maar uit angst voor elkaar en uit een bron van eigen fantasie komt.

God is liefde en hij is niet innerlijk verdeelt, zoals wij wel zijn in deze immense illusie van allemaal ego,s die ten strijden trekken tegen elkaar uit een diep gewortelde angst voor elkaar en in een eeuwige competitie. En wreedheden uitvoeren die onbegrijpelijk zijn vaak in naam van een god of ideologie in zijn uiterste vorm

Waarheidvinding is je bron vinden van pure liefde die geen tegendeel kent. In jou en in mij onveranderlijk aanwezig.

Als het woord god niet goed valt, gebruik dan een ander woord voor de werkelijkheid waar alles ingesloten is in liefde en onwerkelijkheid weggelachen wordt als een boze droom zonder fundament.
Alliswell is offline  
Oud 27 May 2015, 00:55   #9
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Dag Nadje,

Alles is God..alles is Go(e)d. Hebben we in ieder geval een gemeenschappelijk uitgangspunt.

Wreedheid is niet uitgesloten op grond van zijn niet gewenste werkelijkheid, maar op grond van zijn onwerkelijkheid. God herkent zich niet in illusies. Hij is niet gek zoals wij vaak wel zijn. Alleen de werkelijkheid ..waarheid zo je wilt is deel van God. De wreedheden die wij uitvoeren komen niet uit onze Bron van liefde, maar uit angst voor elkaar en uit een bron van eigen fantasie komt.

God is liefde en hij is niet innerlijk verdeelt, zoals wij wel zijn in deze immense illusie van allemaal ego,s die ten strijden trekken tegen elkaar uit een diep gewortelde angst voor elkaar en in een eeuwige competitie. En wreedheden uitvoeren die onbegrijpelijk zijn vaak in naam van een god of ideologie in zijn uiterste vorm

Waarheidvinding is je bron vinden van pure liefde die geen tegendeel kent. In jou en in mij onveranderlijk aanwezig.

Als het woord god niet goed valt, gebruik dan een ander woord voor de werkelijkheid waar alles ingesloten is in liefde en onwerkelijkheid weggelachen wordt als een boze droom zonder fundament.
Jij noemt wreedheid onwerkelijk? Kijk eens naar het journaal zou ik zeggen of lees de krant.

Wreedheid is aan de orde van de dag. Is het wreed dat een leeuwin een reebokje verschalkt? Dat noemen wij de natuur. Of instinct. Is het wreed dat de ene mens de andere omlegt? Dat lijkt zo. Maar wat weten wij ervan? Het oude moet nu eenmaal plaats maken voor het nieuwe.

Hoeveel Bronnen ken je? Volgens mij is er maar 1 Bron, en daaruit komt alles voort. Het "goede" en het "slechte". Wreedheid komt voort uit angst, ok, maar ook angst ontspruit aan dezelfde Bron. Zonder angst geen reden tot (verder) zelfonderzoek. Om maar 's iets te noemen.
Nadje is offline  
Oud 27 May 2015, 16:24   #10
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Jij noemt wreedheid onwerkelijk? Kijk eens naar het journaal zou ik zeggen of lees de krant.

Wreedheid is aan de orde van de dag. Is het wreed dat een leeuwin een reebokje verschalkt? Dat noemen wij de natuur. Of instinct. Is het wreed dat de ene mens de andere omlegt? Dat lijkt zo. Maar wat weten wij ervan? Het oude moet nu eenmaal plaats maken voor het nieuwe.

Hoeveel Bronnen ken je? Volgens mij is er maar 1 Bron, en daaruit komt alles voort. Het "goede" en het "slechte". Wreedheid komt voort uit angst, ok, maar ook angst ontspruit aan dezelfde Bron. Zonder angst geen reden tot (verder) zelfonderzoek. Om maar 's iets te noemen.
Wat dat betreft hebben we een ander wereldbeeld. Of laat ik het anders zeggen, mijn wereldbeeld is aan het veranderen, door eciw. En zie in dat andere spirituele richtingen feitelijk hetzelfde leren en meer of minder duidelijke woorden.


Daar ik een student bent van eciw is het gedachtengoed dat het presenteerd steeds meer tot mij gaan spreken. Er is inderdaad maar één bron en die is niet innerlijk verdeelt in tegendelen. Deze wereld van tegendelen liefde/angst waarheid/leugen licht/ donker dood /leven enz ..enz is een poging het onverzoenbare te verzoenen.
Om het even scherp te stellen ...het journaal heeft niet de waarheid in pacht. Zo radicaal is de waarheid.
En om het nog scherper te zeggen hoef ik alleen maar les 14 uit eciw aan te halen waar wel een heel sterk staaltje gedachtengoed verkondigd wordt die deze wereld vreemd is.

uit les 14:
"God heeft die oorlog niet geschapen, en dus is hij geen werkelijkheid."

"God heeft dat vliegtuigongeluk niet geschapen, en dus is het geen werkelijkheid."

Ik schrijf je niet om je over te halen, maar alleen om je te laten zien wat ik begin in te zien.
Voor mij een zienswijze die wat te bieden heeft, en de logika, als we over een droom of illusie, spreken inhoud geeft.

Natuurlijk kan niemand dit zomaar aannemen, maar ik verzeker je uit eigen ervaring de cursus bouwt het langzaam op zodat het het gedachtegoed of mindsetting van het ego kan ontmaskeren als oorzaakloos en alles wat er op gebouwd is als gevolg betekenisloos is en moet zijn.

o ja, de de tittel van les 14 luid: "God heeft geen betekenisloze wereld geschapen"
Alliswell is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.