Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2010, 10:25   #1
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard kwetsbaarheid *

Ik wil een poging gaan doen me meer kwetsbaar ( als in open/ontvangend ) op te stellen in plaats van als een razende roeland te keer te gaan wanneer men te dicht bij me komt.

En geloof me het is heel wat dat ik deze poging doe, gezien het feit over het algemeen geen weg weet met menselijke emoties of iets in die geest en al helemaal niet wil weten dat ze ook nog eens onderdeel van mij uitmaken.

Zeven kleuren op aan deze kant van het raam want het zal wel weer verschrikkelijk worden.
Marijke is offline  
Oud 24 June 2010, 13:23   #2
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Ok Marijke, het is wel niet aan mij te reageren maar ik gevoel wel de behoefte er iets over te zeggen.

Naar ik steeds heb begrepen voltrok zich het leven aan je zonder noemenswaardige rimpeling, totdat je met Advaita, non dualiteit e.d. in aanraking bent gekomen. Ik weet niet wie dat losgewoeld heeft maar naar je verwijten te oordelen was dat een zekere A.

De laatste keer dat je hier reageerde kreeg ik de indruk dat je mij als representant voor dat Advaita (mede) verantwoordelijk wilde stellen voor het door jou ervaren ongerief. Ik heb die verantwoordelijkheid uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Advaita is geen adviescentrum met een leider onder wiens hoed je je kunt plaatsen. Als je persoonlijke zaken (geen advaita) met A hebt te verhappen moet je dat maar met hem doen, al vind ik dat ie als zijnde de oorzaak jou als mens aardig in de kou laat staan.

Dat je door hem een vieze smaak krijgt bij Advaita is te betreuren, het ligt in ieder geval niet aan Advaita.

Wanneer je levensverhaal belangrijker is dan het zoeken naar wat je bent ben je trouwens bij Advaita sowieso aan het verkeerde adres.

Er zijn hier genoeg draadjes waarmee ik me niet bemoei, dus wat mij betreft hoef je niet bang te zijn dat ik je belast met Advaita. Ik tracht te responderen in termen van nondualiteit omdat dat mijn belangstelling heeft.

Lekker kletsen laat ik graag aan anderen over.
Rennie is offline  
Oud 24 June 2010, 15:35   #3
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Renoir ten eerste heb ik niks tegen Advaita maar heb ik wel de ondervinding dat mensen die Advaita aanhangen zich als kille onaangename mensen presenteren die er alles voor over hebben zelf buiten spel te blijven staan door allerlei onzinnige gemeenplaatsen die kant nog wal raken te roepen.

Verder zie ik dat de één de ander verwijt dat.......(vul maar in )

Ik trek mijn handen er vanaf en ga me niet meer met die onzin bezig houden en ga mijn eigen weg weer vervolgen zie bovenstaande bericht
Marijke is offline  
Oud 24 June 2010, 16:38   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Marijke waar jouw bevindingen met de mijne overeenkomen is dat ik eveneens vaak de indruk heb dat advaita aanhang kille onaangename liefdeloze mensen zijn. Ze zijn niet wezenlijk in je geinteresseerd. Vooral wanneer ze hun boodschap niet aan je kunnen slijten zijn ze je snel weer vergeten. Ik heb dan mijn bedenkingen of het hier wel advaita betreft.

Wanneer ik dat bij mezelf contstateer kan het als reden hebben dat ik als advaita aanhanger niet erg genegen ben om uitvoerig op het ondervonden leed in te gaan. Je bent immers je denken niet. Maar iedereen in mijn blikveld heeft steeds mijn warme liefdevolle aandacht.

Waar het dus aan lijkt te schorten is het compassieloze voor het ondervonden menselijk leed, echter als beoefenaar van advaita ben ik 100% bezig dat ondervonden leed te verzachten. Het is alleen niet op een door jou ondervonden wijze. Ik erken je gedachten niet en wanneer jij dat evenmin zou doen zou je van je leed verlost zijn.

Dit alles speelt zich voor mij af in de fases van zelfonderzoek. Ik kan je verzekeren dat ik een hartelijk en warm voelend menselijk wezen ben, maar wat koop je daarvoor zonder mijn nabijheid.

Wat ik wil zeggen is dat er met advaita niets mis is, alleen wanneer pseudo kenners je allerhand zaken proberen aan te smeren zit je met eenzelfde hoeveelheid, zoniet een nog aanzienlijkere partij meer, gebakken peren.

Je kunt dat niet toeschrijven aan Advaita.
Rennie is offline  
Oud 24 June 2010, 20:22   #5
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waar het dus aan lijkt te schorten is het compassieloze voor het ondervonden menselijk leed, echter als beoefenaar van advaita ben ik 100% bezig dat ondervonden leed te verzachten.
Beoefenaar van advaita? Dat veronderstelt een doener. En dat is zo niet advaita. Bovendien, uiteraard heb ik dat ook maar van horen zeggen, (her)kent een onvervalste advaitist geen leed (meer). Als geconstateerd is dat er Niemand (meer) is, wiens leed zou er dan verzacht moeten worden?
Nadje is offline  
Oud 24 June 2010, 23:16   #6
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Beoefenaar van advaita? Dat veronderstelt een doener. En dat is zo niet advaita. Bovendien, uiteraard heb ik dat ook maar van horen zeggen, (her)kent een onvervalste advaitist geen leed (meer). Als geconstateerd is dat er Niemand (meer) is, wiens leed zou er dan verzacht moeten worden?
Verkeerde woordkeus inderdaad. Voorstander van het pad van Advaita en daarin ben ik inderdaad doende.
Er doen rare verhaaltjes de ronde over advaita, dat een advaitist geen leed meer ervaart heb ik overigens al vaker weerlegd.
Iedereen is onderhevig aan de dualiteit ook een advaitist.
Rennie is offline  
Oud 26 June 2010, 17:52   #7
Marijke
Asprirant lid
 
Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Dit alles speelt zich voor mij af in de fases van zelfonderzoek. Ik kan je verzekeren dat ik een hartelijk en warm voelend menselijk wezen ben, maar wat koop je daarvoor zonder mijn nabijheid.

Je kunt dat niet toeschrijven aan Advaita.
Zoals gezegd schrijf ik niks toe Avaita maar aan de mensen die haar als leer gekozen hebben en daar vervolgens anderen, die daar niet om gevraagd hebben, mee gaan lastig vallen.

Op een forum voor Zelfkennis zoals dat van bv Remon waar ik schrijf, ik noem jou forum niet vewege het feit dat jij hier koning bent en er voor mij dus de keus ligt, net als op het forum van Remon, of ik me wil begeven in jou koninkrijk al dan niet en dus niet met je geconfronteerd kan worden op momenten dat ik daar geen behoefte aan heb, loop je de kans half afgebakken "gerealiseerden" tegen het lijf te lopen, zoals ook jij er een bent in mijn ogen, die zich als gezaghebbende gedragen maar ondertussen aan alle kanten blijk geven zich te bedienen van projectie zonder zich bewust te zijn dat ze als de ziekte aan het projecteren zijn waarmee ze dus voor iemand zoals ikzelf verwarring zaaien. Waarmee ik dus niets af doe aan jou liefdevol/warm mens zijn, iets waarbij ik me trouwens afvraag dat de bedoeling is dat te willen verzekeren binnen het kader van dit forum, het lijkt mij namelijk niet van belang te zijn.

Om nog even door te gaan nu kan mij niet zoveel schelen wat je houding al dan niet is, door de mand ben je, een hele tijd geleden, toch al gevallen wat mij betreft, wat mij verder niks uitmaakt eerlijk gezegd, ik heb er op vele manieren mijn profijt wel van getrokken en zal dat mogelijk nog doen als dat zo uitkomt.

Oja en dat je in principe een warm en liefdevol mens bent had ik wel gezien ondanks je verblindheid die je forum'sgewijs vaak aan den dag legt, maar dan je kan mij nog zo'n grote klootzak voor de neus zetten ik zie ten alle tijden wat iemand beweegt of niet, even ongeacht de manier waarop ik daar dan op participeer of niet binnen het geheel als zijn.

Wijziging aangebracht door Marijke op 26 June 2010 om 18:05.
Marijke is offline  
Oud 27 June 2010, 00:13   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Zo te zien, en dat viel me eerder op het Remonforum ook al op, ben je niet in staat om onderscheid te maken ten gevolge waarvan je alles over een kam scheert en daarom maar een rigoureus standpunt inneemt, niks met iets of iemand mbt advaita te maken te willen hebben.

Toen ik me, om je het verschil wat advaita beoogd probeerde duidelijk te maken door te zeggen wat het niet is, om me dus van de methode van het duo A te onderscheiden ging je beweren dat ik projecteerde en mezelf verdedigde, terwijl ik doende was de advaita te verdedigen, namelijk niet datgene wat het duo A beweerd dat het is.

Het spijt me dat je het verschil niet kunt zien. Jij kunt namelijk, net als ieder ander, efficiënt gebruik maken van de methode van advaita. Wat je aan geloof is bijgebracht door het A team is op grond van alledaagse psychologie en zonder inzicht en verstand van advaita.

Ik ga dus niet op je argumenten in, want nog steeds doet mijn persoon er helemaal niet toe. Dat ik vermeld dat ik liefdevol en warm ben was een reactie dat je veronderstelde dat advaita aanhang onaangename liefdeloze mensen zijn. Ik kan beweringen van je die onjuist zijn ten ene male niet zomaar over mijn kam laten gaan als mijn kam advaita is.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.