Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 September 2011, 21:10   #1
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard Verbondenheid, of hoe het ook zou kunnen *

We beschikken allemaal over voorstellingsvermogen. Zouden we ons kunnen voorstellen dat we met zijn allen (alle leden van dit zelfkennisforum), op een mooie, zwoele zomeravond, zoals vanavond, ergens samen bijeen gebracht waren, zonder enige voorkennis m.b.t. elkaar's identiteit, en we zaten bijeen om een groot vuur, en er was muziek, en we stonden op en reikten elkaar de hand en, zonder iets te zeggen, dansten we rond het vuur, op de maat van de muziek, de wind door ons haar, met de blote voeten op het gras, en we gingen op in de muziek, en voelden ons verbonden met moeder aarde, en met onze handen in de handen van de ander(en), zomaar dansend in de kring om het vuur, voelden wij ons verbonden met elkaar.

Misschien zongen we zelfs wel samen. We zongen, we dansten, we lachten, hand in hand, kijkend naar het vuur, met geen enkel doel, dan hier samen te zijn in verbondenheid. Ons daaraan over te geven en dit moment tot in het diepst van onze ziel te laten doordringen. Niks anders te wensen, nergens anders willen zijn, en nergens naar toe hoeven.

Het kost vast niet heel erg veel moeite om ons een dergelijke voorstelling te maken. Als je erin duikt, kun je de sfeer en de verbondenheid voelen, zelfs hier vanachter je pc.

Als we nu eens, voordat we hier op het forum schrijven/reageren, onszelf (al is het maar een ogenblik), deze kring van verbondenheid helpen herinneren, daar waar we vandaan komen, en hoe 'goed' dat voelde, dan kan het haast niet anders, dan dat onze (re)acties en bijdrages hier, van een totaal andere kwaliteit zullen zijn.

Dan zullen we elkaar niet meer hoeven (noch willen) overtuigen van ons gelijk, dan vervalt iedere behoefte het 'beter' te (willen) weten dan de ander. Dan verdwijnen sarcasme en cynisme, dan is uitsluiting geen issue meer, en hebben mensen niet langer de behoefte, deze plek zo (snel mogelijk) weer te willen verlaten. We dienen elkaar niet van ongevraagd advies, maar negeren elkaar evenmin. We dienen slechts één doel met elkaar en dat is simpelweg er voor elkaar ZIJN.

En dan dient dit (zelfkennis)forum eveneens zijn doel. En dan komt het tegemoet aan de intrinsieke opdracht onszelf en elkaar te helpen herinneren aan onze verbondenheid.

Dit forum zou een fijne ontmoetingsplaats moeten zijn, waar iedereen zich welkom en thuis voelt, en in zijn waarde wordt gelaten. Het lijkt nu verworden tot een vuilnisbelt, waar iedereen zijn shit dumpt, zonder oog voor de consequenties en zonder het nemen van enige verantwoordelijkheid daarin. En als je niet oppast en/of alert bent, wordt je er zelf in meegezogen en zie je niet meer dat je zelf doet wat je een ander verwijt.

Wat een tijdje afstand nemen van de hele, bliksemse boel, al niet vermag te bewerkstelligen....
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 September 2011, 21:49   #2
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 12:08   #3
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Dat 'zonder iets te zeggen' spreekt me wel aan.

Dat met 'wind door het haar' zegt me niets. of er zou meer bloot moeten zijn dan enkel de voeten.

Ik wil wel even melden dat ik maar 1 voet heb, de andere zit nog ergens tussen een deur en de deurpost, ja die Jehovatijd heeft zijn gevolgen gehad.

Na dit gelezen te hebben bent u verplicht het eerst bericht van 'hoe heet je nou werkelijk/Nada/Naadje' te lezen.

Alhoewel 'verbondenheid'?

Ik zal wel verkeerd verbonden zijn of teveel meegezogen waarschijnlijk.

Zo en dan nu over naar Naadje.

Wat zou ik haar toch eens heerlijk willen vastbinden.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 12:21   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Dat 'zonder iets te zeggen' spreekt me wel aan.

Dat met 'wind door het haar' zegt me niets. of er zou meer bloot moeten zijn dan enkel de voeten.

Ik wil wel even melden dat ik maar 1 voet heb, de andere zit nog ergens tussen een deur en de deurpost, ja die Jehovatijd heeft zijn gevolgen gehad.

Na dit gelezen te hebben bent u verplicht het eerst bericht van 'hoe heet je nou werkelijk/Nada/Naadje' te lezen.

Alhoewel 'verbondenheid'?

Ik zal wel verkeerd verbonden zijn of teveel meegezogen waarschijnlijk.

Zo en dan nu over naar Naadje.

Wat zou ik haar toch eens heerlijk willen vastbinden.
Interessant hé Aad, wat die werkelijke naam van iemand is, dan heeft ie geen geheimen en kom je vast veel over hem/haar te weten hé ?

Voldoet ook aan je behoefte van bescherming te weten waar je mee te maken hebt, vriend of vijand gedachte, toch ?

Jij dé meesteres vastbinden, ahum dat zal niet gaan..
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 12:25   #5
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Interessant hé Aad, wat die werkelijke naam van iemand is, dan heeft ie geen geheimen en kom je vast veel over hem/haar te weten hé ?

Voldoet ook aan je behoefte van bescherming te weten waar je mee te maken hebt, vriend of vijand gedachte, toch ?

Jij dé meesteres vastbinden, ahum dat zal niet gaan..
Renoir, reageer jij nu vanuit je persoonlijke beslommeringen?

Vergeet niet we staan hand in hand om het vuur hoor.

Je mag de nagels van je voeten wel eens knippen trouwens.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 12 September 2011, 12:28   #6
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Renoir, reageer jij nu vanuit je persoonlijke beslommeringen?

Vergeet niet we staan hand in hand om het vuur hoor.

Je mag de nagels van je voeten wel eens knippen trouwens.
Waag 't niét om dat over mijn voeten te zeggen hé!
Dan lig je zó in 't vuur!
Met je verbondenheid!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.