Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 June 2013, 02:01   #1
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Waarschuwing Vagebond

Waarschuwing voor Vagebond
Beste Vagebond,

Lia heeft uw bericht #90 in het onderwerp "Probleem mbt problemen" als kwalijk bericht gemeld. Haar punt is dat zij heeft aangegeven het gesprek met u te willen be?indigen en dat uw doorgaan er op door haar als lastig vallen wordt ervaren.

Ik verzoek u beleefd doch dringend om verder reageren in genoemde situatie te be?indigen. U kunt deze mededeling als waarschuwing zien. Graag uw medewerking om verdere escalatie voorkomen.

Met groet,
Uw Bromsnor.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 June 2013, 02:23   #2
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Met excuus maar waarom moet ik dit bericht bij toeval ontdekken en heb ik daar verder geen bericht via pb van ontvangen?

En met excuus ik was met haar verder niet in discussie wat mij betreft. In mijn idee heb ik haar niet lastig gevallen maar slechts na het beeindigen van het gesprek, wat overigens door mijzelf beeindigd was maar zij mee vandoor ging alsof het haar initiatief was, weer opnieuw op te starten.

In feite is het zo dat zij mij nu belasterd omdat mw zich in haar wiek geschoten voelt. Nu ik wil bij deze even melden dat ik mij in mijn wiek geschoten voel vanwege zoveel kinderachtigheid.

Beste bromsnor ik zal u verder niet lastig vallen met verdere kinderachtigheden om verdere escalatie te voorkomen, ik heb er echter wel 1 a 2 mbt mw Lia

Ik voel mij gewoon nog vrij op mw te reageren wanneer ik daar behoefde toe voel. Wanneer mw daar niet tegen kan moet ze niet op een forum gaan schrijven en al helemaal niet op een forum voor bewustwording waar wij elkaar uitdagen om eens wat buiten onze gebruikelijke perceptie te kijken.

Mvrg Vagebond.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 5 June 2013 om 03:06.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 June 2013, 02:54   #3
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Beste Lia,

Ik begrijp nu nav de bovenstaande waarschuwing dat jij het over mijn persoon had mbt tot zuigers en aanverwanten. Ik accepteer van jou niet dat je op een dergelijke, in mijn ogen, achter mijn rug om, achterbakse wijze met mij omgaat. Ik verzoek daarom de volgende keer gewoon recht in mijn gezicht te zeggen wat je te zeggen hebt zodat ik je open en eerlijk van repliek kan dienen.

Verder accepteer ik ook niet van je dat je schrijvens van mij, via anderen, belachelijk maakt enkel en alleen omdat mijn schrijven jou niet bevallen. Ik heb een andere ervaring dan jij, een ervaring waar mogelijk cq desgewenst jij en/of anderen van zouden kunnen profiteren.

Verder een gratis advies mijnerzijds: Je zou mijn reakties op jou postings ook gericht kunnen zien als aan anderen die mogelijk wel bereid zijn met een meer open houding mijn reakties te beschouwen. Maw negeer ze gewoon ipv je er aan te ergeren cq over op te winden. Dat scheelt onze Bromsnor e.e.a. aan werk m.i.

Ps: Ik zag mij vrij deze open brief aan je te richten omdat ik mezelf het recht zie hebben je van repliek de dienen op jou handelen.

Thks, in de hoop dat wij volgende keer onder elkaar zaken kunnen oplossen. mvrg Vagebond.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 5 June 2013 om 03:39.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 June 2013, 09:47   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik voel mij gewoon nog vrij op mw te reageren wanneer ik daar behoefde toe voel. Wanneer mw daar niet tegen kan moet ze niet op een forum gaan schrijven en al helemaal niet op een forum voor bewustwording waar wij elkaar uitdagen om eens wat buiten onze gebruikelijke perceptie te kijken.
Dat ben ik met je eens, dat je iemand van repliek moet kunnen dienen, maar ik denk niet dat het daaraan schort Vagebond. Je doet soms veel meer dan dat.

Ik zou het bijna belagen willen noemen, die intensiteit van je om iemand een antwoord af te dwingen. Ik heb vaker gemerkt dat als degene er de voorkeur aangeeft om je te negeren dat je niettemin om een antwoord blijft drammen. En ook al behoef je geen antwoord je laat soms niet na iemand die je niet zo ziet zitten kennelijk in een 'kwaad daglicht' te plaatsen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 June 2013, 13:04   #5
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat ben ik met je eens, dat je iemand van repliek moet kunnen dienen, maar ik denk niet dat het daaraan schort Vagebond. Je doet soms veel meer dan dat.

Ik zou het bijna belagen willen noemen, die intensiteit van je om iemand een antwoord af te dwingen. Ik heb vaker gemerkt dat als degene er de voorkeur aangeeft om je te negeren dat je niettemin om een antwoord blijft drammen. En ook al behoef je geen antwoord je laat soms niet na iemand die je niet zo ziet zitten kennelijk in een 'kwaad daglicht' te plaatsen.
Lieverd ik dwing niemand een antwoord af en er om drammen doe ik slechts in uitzonderlijke, heel speciale gevallen. Ik bied uitsluitend kansen om iets aan bewustwording te doen. Dat mw daar niet aan wenst te doen moet zij natuurlijk geheel en al zelf weten.

Ik zet ook verder niemand in een kwaad daglicht die zichzelf niet in een kwaad daglicht zet en dat mw zichzelf, via mij, in een kwaad daglicht zet is mij meer dan duidelijk.

Ik heb niks tegen mw Lia, mw. Lia heeft iets tegen mij, zoals zij ook luid en duidelijk heeft laten weten. Ik was ook niet degene die aandrong maar dat is mw. zelf door bv op de loop te gaan met mijn be?indigen van het gesprek vanwege mijn zien dat verder gesprek zinloos zou zijn ( mogelijk heb ik dat verkeerd gezien )

Wat er achter dat op op loop gaan zit, is aan mw zelf om te onderzoeken, er zijn meer dan voldoende mensen op dit forum die haar daarin bij kunnen staan.

Hoe dan ook ik heb zijn klein vermoeden dat ik nav mijn schrijven nogal het e.e.a. getriggert heb aan innerlijke zaken/angstjes, zeg ik heel voorzichtig, die mogelijk voor mw. de moeite waard zouden kunnen zijn om te onderzoeken.

Of zij dat ook wil is aan haar.....WiNk

Groetjes...
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 6 June 2013, 01:38   #6
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoe dan ook ik heb zijn klein vermoeden dat ik nav mijn schrijven nogal het e.e.a. getriggert heb aan innerlijke zaken/angstjes,

Bedankt daarvoor!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 03:27   #7
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarschuwing voor Vagebond
Beste Vagebond,

Lia heeft uw bericht #90 in het onderwerp "Probleem mbt problemen" als kwalijk bericht gemeld. Haar punt is dat zij heeft aangegeven het gesprek met u te willen be?indigen en dat uw doorgaan er op door haar als lastig vallen wordt ervaren.

Ik verzoek u beleefd doch dringend om verder reageren in genoemde situatie te be?indigen. U kunt deze mededeling als waarschuwing zien. Graag uw medewerking om verdere escalatie voorkomen.

Met groet,
Uw Bromsnor.
Beste Bromsnor,
Ik snap dat u uit hoofde van uw functie, daar waar iets als kwalijk bericht gemeld wordt, het uw taak is iemand hierover te informeren dan wel te waarschuwen. Lijkt me duidelijk.

Daar waar Renoir een duidelijk doel voor ogen heeft mbt welke kant dit forum op zou moeten gaan, namelijk die van zelfonderzoek, zou er derhalve vanuit de kant van beheer, in casu, vanuit u, in uw functie van moderator, ook nog een andere reactie kunnen worden toegevoegd aan deze waarschuwing. Zonder dat u zich, als neutraal persoon, inhoudelijk met de kwestie zou hoeven te bemoeien.

U had daar bijvoorbeeld aan kunnen toevoegen een reactie aan Lia. Daar waar sprake is van weerstand in de interactie tussen twee mensen, dien je m.i., als je neutraliteit nastreeft of uit wilt dragen, ook beide partijen in deze aan te spreken.

U had derhalve, naar mijn bescheiden mening, ook een reactie aan Lia kunnen schrijven. Die zou er bijvoorbeeld als volgt (hebben) kunnen inzien.

Beste Lia. U hebt melding gemaakt van een kwalijk bericht. Ik zal degene die het betreft hierover aanspreken. Daarnaast moet u, beste Lia, weten dat het hier een zelfkennisforum betreft, dat zelfonderzoek stimuleert en ten doel heeft.

U heeft mijn/onze hulp ingeroepen, daar waar wij (als beheerders van) dit forum, mensen willen leren op eigen benen te staan. Hun eigen keuzes te maken. En hun eigen verantwoordelijkheden te nemen en te dragen. Ergo, aan zelfonderzoek te doen.

U zou zich derhalve volgende vragen kunnen stellen: waarom verkeert, of verkiest u het, om te verkeren in de veronderstelling het (leven) zelf niet aan te kunnen? Het is uw keuze en uw keuze alleen om te kiezen voor een vechten of vluchten reactie. Vermoedelijk, maar dat vul ik nu maar even in, was u moegestreden en koos u er derhalve voor om te vluchten. Ik/wij als beheer/moderatie hebben daar vanzelfsprekend geen enkel oordeel over, maar misschien zou u de bereidheid aan de dag kunnen en willen leggen om voor u zelf te onderzoeken waarom u gekozen hebt voor pb i.p.v. een "open" discussie hier. En zou u ook nog kunnen onderzoeken of er wellicht nog andere opties zouden kunnen zijn (geweest) dan te kiezen voor vechten of vluchten. We vragen slechts uw bereidheid om ook hiernaar te willen kijken. Bij voorbaat onze hartelijke dank.

Dat zou meer recht doen, gedaan hebben aan dit forum, zijn doelstelling en in dit geval aan Vagebond. Ik heb gezegd.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 06:50   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht

U zou zich derhalve volgende vragen kunnen stellen: waarom verkeert, of verkiest u het, om te verkeren in de veronderstelling het (leven) zelf niet aan te kunnen? Het is uw keuze en uw keuze alleen om te kiezen voor een vechten of vluchten reactie. Vermoedelijk, maar dat vul ik nu maar even in, was u moegestreden en koos u er derhalve voor om te vluchten. Ik/wij als beheer/moderatie hebben daar vanzelfsprekend geen enkel oordeel over, maar misschien zou u de bereidheid aan de dag kunnen en willen leggen om voor u zelf te onderzoeken waarom u gekozen hebt voor pb i.p.v. een "open" discussie hier. En zou u ook nog kunnen onderzoeken of er wellicht nog andere opties zouden kunnen zijn (geweest) dan te kiezen voor vechten of vluchten. We vragen slechts uw bereidheid om ook hiernaar te willen kijken. Bij voorbaat onze hartelijke dank.

Dat zou meer recht doen, gedaan hebben aan dit forum, zijn doelstelling en in dit geval aan Vagebond. Ik heb gezegd.
Dat iemand maar op de bezwaarknop kan drukken en een ander de kooltjes uit het vuur laat halen is ook een beetje mijn bezwaar er tegen.

Nadje heeft hier wel een puntje.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 08:17   #9
Bromsnor
Moderator
 
Bromsnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 September 2011
Berichten: 12
Standaard

Beste Nadje,

Hartelijk dank voor uw bijdrage. En zoals Renoir ook aangeeft, u heeft een punt. Ik zal in het vervolg meenemen in mijn overwegingen.

Het heeft ook mijn voorkeur dat u de situaties waar u met elkaar in komt ook met elkaar oplost. Dat zou mijn taak er een flink stuk eenvoudiger op maken.Maar hoe graag mensen ook met elkaar een bepaald spel willen spelen, het komt er vaak toch op neer dat er een scheidsrechter nodig is die op bepaald momenten een beslissing neemt. Als alle spelers het spel correct spelen, dan kan het zonder scheidsrechter. Ik neem mijn beslissingen naar beste eer en geweten. En iedere suggestie over hoe ik mijn werk beter zou kunnen doen neem ik mee naar de toekomst.

Met groet,
Uw Bromsnor.
Bromsnor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 June 2013, 10:14   #10
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat iemand maar op de bezwaarknop kan drukken en een ander de kooltjes uit het vuur laat halen is ook een beetje mijn bezwaar er tegen.

Nadje heeft hier wel een puntje.

Nieuwe Saar?
Hans is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.