Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 June 2013, 09:21   #1
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard Wat versta jij onder PRIVE.

Ik las ergens op het forum het woordje 'prive'.

Zoiets van; 'of is dat te prive' en 'neen, dat is prive'.

Wat versta jij onder prive?

Mij zegt het namelijk niets.

Het lijkt mij angst/ego.

Maar ik ben benieuwd naar de reacties, kan ik ook nog eens wat leren.

Het zal wel weer te prive zijn om het over prive te hebben.

Als een mens hier al niet eens zijn of haar geboortenaam durft te typen, ja waar gaat zelfkennis dan over.

Ach, ik wacht eerst maar eens geduldig af voordat ik door dender.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 09:30   #2
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Een stukje zelfbescherming in een wereld die hard is of op z'n minst kán zijn lijkt mij helemaal geen overbodige luxe. Na?viteit brengt je niet altijd alle goeds?

Ik gooi niet mijn hele achtergrond op internet. Ik gooi het ook niet bij de buren neer om maar wat te noemen. Voor zover iemand daar iets aan heeft, of voor zover het überhaupt gewenst is, dat ook nog eens!

O, maar jij hebt graag dat we 'to-the-point' zijn toch? Aart?

Bij deze dan: onder privé versta ik datgene waarvan ik niet wil dat iedereen het weet, omdat ik mij voor mijn gevoel anders onnodig kwetsbaar maak.
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 09:30   #3
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Er is door Renoir en Rob al veel lezenswaardigs over gezegd. Het draadje heette Nick en is door mijn onkunde met de forumsofware om te gaan indertijd verdwenen.

Er zijn indertijd een flink aantal zeer plausibele redenen aangehaald om voorzichtig te zijn met het al te gemakkelijk verspreiden van je persoonlijke gegevens.

Om er zo maar één te noemen we hebben hier iemand gehad die een boek had geschreven en dus graag met de eigen naamsbekendheid te koop liep totdat er hier negatieve publiciteit rond het boek ontstond en degene dreigde juridische stappen daartegen te zullen gaan nemen.

Dus een reden is wanneer een naam beschadigd kan worden gebruik hem dan niet.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 09:44   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Dit las ik gisteren op een weblog.

Citaat:
Ik zit me af te vragen hoe ik het PRISM programma kan omzeilen. Het programma van de overheid dat met mij meekijkt of ik niet toevallig opvraag hoe ik een bom moet maken.

Als ik daar nieuwsgierig naar ben en ik typ op Google in ?hoe maak ik een bom?? gaat er ergens een waarschuwingslampje branden en wordt mijn ip adres gekoppeld aan mijn echte adres, wordt in mijn pinuitgaven bekeken of ik niet toevallig een pakketje uit Iran heb laten bezorgen, en de volgende ochtend staat er hier in de straat een onopvallende auto met daarin een spion van de geheime dienst.

Want zo wordt over onze veiligheid gewaakt begreep ik. Mocht ik hier bezwaar tegen hebben dan klinkt uit alle hoeken dat als je niets te verbergen hebt, je ook niets te vrezen hebt. En dat is juist mijn grootste bezwaar.

Ik wil iets te verbergen KUNNEN hebben in een VRIJ land.
Het is gewoon naïef om te denken dat je persoonlijke gegevens veilig zijn.

Citaat:
Voor de WOII was er een Nederlandse Ambtenaar meneer Lentz. Hij heeft het Nederlandse persoonsbewijs ontworpen. Deze IDkaart was onmogelijk te vervalsen. Dus iedereen was te identificeren.

Toen de oorlog begon, kwam de Duitse bezetter hier. Die besloot om alle Joden te Isoleren, (en later ook te deporteren).
Uit ons land is vervolgens procentueel het hoogste aantal joden gedeporteerd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 09:52   #5
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart
Wat versta jij onder prive?

Mij zegt het namelijk niets.

Het lijkt mij angst/ego.
Het is vrij simpel. Prive is bescherming tegen de ego's die hier ook ruim vertegenwoordigd zijn. Bij mensen met weinig ego heb ik ook weinig prive, dat gaat gelijk op.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 10:03   #6
Pionne
Asprirant lid
 
Pionne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Het is vrij simpel. Prive is bescherming tegen de ego's die hier ook ruim vertegenwoordigd zijn. Bij mensen met weinig ego heb ik ook weinig prive, dat gaat gelijk op.
Dat is zo'n beetje wat ik ook bedoelde.
Pionne is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 10:16   #7
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Het is vrij simpel. Prive is bescherming tegen de ego's die hier ook ruim vertegenwoordigd zijn. Bij mensen met weinig ego heb ik ook weinig prive, dat gaat gelijk op.
Dat is nou precies iets wat je niet geneigd moet zijn bescherming te geven.

Aad kom er maar in.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 10:41   #8
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht

Ach, ik wacht eerst maar eens geduldig af
De mogelijkheid dat je dat kan op een bepaalde plaats = priv?. De mogelijkheid om op deze plaats met rust gelaten te worden.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 11:00   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Te lezen on line..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeenStijl
Lekkere postbodes heeft PostNL in dienst. Martine de Ridder had online een fiets besteld, die door een postbode van PostNL bezorgd werd. Prima. Behalve dan dat ze later op de dag ineens een SMS kreeg van de bezorger.

Hoi,

En hoe bevalt de fiets ?
Hopelijk alles naar wens.

Grt Fietsbezorger (hahaha)


Hoezo creepy? Behoorlijk inbreuk van privacy en gevoel van veiligheid, zo'n wildvreemde freak die in bezit is van je adres, je telefoonnummer en weet hoe je er uit ziet.

In dit geval een fiets, maar wij zitten persoonlijk niet te wachten op SMSjes van onze postbode met 'HOI HOE BEVALT DE DILDO?' en dergelijke, qua discretie.

Neem eens gepaste maatregelen en geef mevrouw De Ridder zover mogelijk haar vertrouwen in uw faalbedrijf weer terug. Dit is niet de viral marketing waar jullie naar op zoek zijn namelijk. Met je privacy schendende creepy stalkpostbodes die al aan de deur de smeerlap uit lopen te hangen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 June 2013, 11:59   #10
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik las ergens op het forum het woordje 'prive'.

Zoiets van; 'of is dat te prive' en 'neen, dat is prive'.

Wat versta jij onder prive?

Mij zegt het namelijk niets.

Het lijkt mij angst/ego.

Maar ik ben benieuwd naar de reacties, kan ik ook nog eens wat leren.

Het zal wel weer te prive zijn om het over prive te hebben.

Als een mens hier al niet eens zijn of haar geboortenaam durft te typen, ja waar gaat zelfkennis dan over.

Ach, ik wacht eerst maar eens geduldig af voordat ik door dender.
Priv? dingen voor jezelf houden gebeurt zeker vanuit een soort van angst, zelfbescherming. In de huidige wereld niet zo onverstandig. Inbraken tijdens afwezigheid, ID diefstal of ander handig gebruik van je privé omstandigheden kunnen ertoe leiden dat je zelfs volledig onschuldig in de nesten gewerkt kunt worden. Het gebeurt gewoon. En het laatste zeker niet alleen vanuit de kant van de Officiële criminele sector. Ook al heb je geen enkele geheim te verbergen.

Als het je niet uitmaakt dat jij en je gezin (kinderen) daar hinder of schade ondervinden is het uiteraard geen punt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moeten prive berichten prive blijven ? Rennie Forum; regels, vragen, idee 107 15 April 2013 22:58


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.