Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 April 2021, 16:16   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Bon(n)i(e) kom je buiten spelen?

Is het Bonie, of Boni!
Mihaela is offline  
Oud 18 April 2021, 22:43   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Jij hebt deugdelijk gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond zoals je zo vaak laat weten en kunt dus wel uitlatingen doen over Rob's afgerond hebben van zijn gzoz of niet.
Waarom doe je het niet?
Waarom wél? Je hebt er onmogelijk iets aan betreffende je eigen onderzoek.

Citaat:
Omdat je er bent er steeds als de kippen bij om te zeggen dat iemand nog geen gzoz heeft gedaan en het moet doen.
Niet als de kippen bij maar dat merk ik erg vaak op ja dus ventileer ik dat. Daarvoor wordt je dan ook geacht hier op dit forum te zijn. Anders heb je hier niks te zoeken.


Citaat:
Je laat je alleen over anderen uit wanneer ze nog geen gzoz gedaan hebben dus.
Daarvoor wordt je dan ook geacht hier op dit forum te zijn.

Citaat:
Feit dat je aan Rob niet schrijft dat hij deugdelijk gedegen gzoz moet doen, buiten deze ene keer dan toen je nog Waarheid in Ben / Guido herkende, zie...
Dat Rob daar mee bezig is is evident.

Citaat:
bewijst dat je waarheid herkent in Rob en dus moet hij het deugdelijk gedegen zelfonderzoek wel gedaan en afgerond hebben.
Waarheid herkennen is geen garantie voor het doen of gedaan hebben van gedegen zelfonderzoek. Ik herken het elders waar mensen helemaal geen gedegen zelfonderzoek doen of gedaan hebben.

Citaat:
Of... je wilt je niet uitspreken over Rob's afronding van zijn deugdelijk gzoz omdat je, net zoals in dec. '15, nog ego herkent in Rob.
Rob's ego wil namelijk onder alle omstandigheden de regie behouden of iets verkrijgen.
Daar geeft ik je dan gelijk in, want dat heeft hij genoeg laten zien het voorbije half jaar in zijn geraaktheid.
Hoe vaak heb ik niet zoals HIER gewezen op Rob's overwaardering van de egokrachten en de dominantie van de wil die hem afsnijden van het stromende leven.
Iemand anders zijn onderzoek is niet iets wat jou aangaat, je wordt verondersteld je eigen gedegen zelfonderzoek te doen. Je gespeculeer dient het belang er iemand mee te confronteren die je onwelgevallig is geworden. Zo niet, in ieder geval helpt het niemand ergens mee verder.

Citaat:
Maar goed, ik begrijp je terughoudendheid nu om je uit te spreken over Rob's afgerond zijn of niet.
Ik zal ook niet vragen of je vind dat Bassie zijn deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond heeft of niet, want dat is een vanzelfsprekendheid vanuit jouw optiek.
Ik denk niet dat je ook maar iets daarvan begrijpt.
 
Oud 18 April 2021, 23:18   #3
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard De tijd dringt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat Rob daar mee bezig is is evident..
Hij heeft het deugdelijk gedegen zelfonderzoek dus nog niet afgerond want nog mee bezig.
Jij bent er niet meer bezig. Eens het deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond is men klaar. Jij bent klaar ermee, Rob nog niet, maar denkt het wel. Gevaarlijk.
Zou je hem daar dan is niet voorzichtig op wijzen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarheid herkennen is geen garantie voor het doen of gedaan hebben van gedegen zelfonderzoek. Ik herken het elders waar mensen helemaal geen gedegen zelfonderzoek doen of gedaan hebben.
Ah, jij kent natuurtalenten die in Waarheid zijn zonder er iets voor te moeten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik denk niet dat je ook maar iets daarvan begrijpt.
Kan zijn.
Wat ik wel begrijp is hoe blij je bent met Bassie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bassie is een grote aanwinst voor dit forum, de reden dat ik er nog niet de brui aangeef.
Ja, Bassie kwam net op tijd om je forum te redden. Was hij niet verschenen had je er de brui aan gegeven want de tijd dringt zoals je aan Nowee schreef...
Citaat:
Nowee ik ga er nog een uitgebreide post aan wagen want kennelijk ben ik niet doordringend genoeg overgekomen. Je dient om te weten te komen wat je bent alles waaraan je gehecht bent achter je te laten anders kom je er niet. Er kan niets worden achter gehouden, je dient naakt voor god te verschijnen. Wens je dat niet te doen dan wordt het gedegen zelfonderzoek niks en blijf je priegelen in de marge.
Zoals je (hiernaast) kunt zien ben ik al vanaf 29 maart 2010 actief op dit forum en jij bent ook van ongeveer die tijd, zei het onder een andere naam, schat ik op dit forum. Wij beiden zitten hier dus kennelijk al 11 jaar aan te kloten want er komt helemaal niks van de grond dan wat vriendelijk vrijblijvend gebabbel, elkaar in waardigheid of met rust latend. De tijd dringt om eens op te houden met zoete broodjes bakken. Dat is waar Bassie, iets minder begaafd met vriendelijkheid, recentelijk de zere vinger op heeft gelegd. De tijd dringt, we hebben te lang al maar wat aangerommeld.

Laurens 1 maart 2021
De tijd dringt om eens op te houden met zoete broodjes bakken.
Bassie gaat ons daar bij helpen!
Of misschien gaat Bassie toch niemand meer proberen te helpen want hij heeft wat geleerd..
Citaat:
Hier zit nog lering in voor me. Ik probeer de golven (zelven) nog wel eens mee te nemen naar daar waar geen afzonderlijke golven meer bestaan. Dat is zinloos gedoe van me.

Bassie 13 april '21

Maar komaan Bassie, doorzetten, Laurens zit al 11 jaar aan te kloten, jij nog maar een dikke vier maand.
Ooit zal er wel is een individueel lijdende verschijnen op dit forum die wenst geholpen te worden bij het vinden van Waarheid. Ook al is het maar één individu, dat is genoeg. Met de mensheid hoef je niet begaan te zijn, dat is Laurens ook niet, zoals hij hier als Rennie schreef.
WiNk
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 18 April 2021, 23:33   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Hij heeft het deugdelijk gedegen zelfonderzoek dus nog niet afgerond want nog mee bezig.
Jij bent er niet meer bezig. Eens het deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond is men klaar. Jij bent klaar ermee, Rob nog niet, maar denkt het wel. Gevaarlijk.
Zou je hem daar dan is niet voorzichtig op wijzen?


Ah, jij kent natuurtalenten die in Waarheid zijn zonder er iets voor te moeten doen.


Kan zijn.
Wat ik wel begrijp is hoe blij je bent met Bassie...

Ja, Bassie kwam net op tijd om je forum te redden. Was hij niet verschenen had je er de brui aan gegeven want de tijd dringt zoals je aan Nowee schreef...

De tijd dringt om eens op te houden met zoete broodjes bakken.
Bassie gaat ons daar bij helpen!
Of misschien gaat Bassie toch niemand meer proberen te helpen want hij heeft wat geleerd..


Maar komaan Bassie, doorzetten, Laurens zit al 11 jaar aan te kloten, jij nog maar een dikke vier maand.
Ooit zal er wel is een individueel lijdende verschijnen op dit forum die wenst geholpen te worden bij het vinden van Waarheid. Ook al is het maar één individu, dat is genoeg. Met de mensheid hoef je niet begaan te zijn, dat is Laurens ook niet, zoals hij hier als Rennie schreef.
WiNk
Ik heb helemaal geen zin om op een samen geraapt zootje uiteenlopende uitspraken die specifiek zijn geadresseerd en nu uit zijn context gehaald te reageren.
 
Oud 18 April 2021, 22:48   #5
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ja, natuurlijk, alleen het 'ik' is in staat om te lijden of om psychische problemen te hebben. Dat is Bassie met ons eens is hier te zien.
Je bent niet hier om het eens te worden. Het lijkt aardig een discussieforum te worden maar is dat in essentie helemaal niet.

Citaat:
Inderdaad niet erg, want Rob heeft zijn deugdelijk gedegen zelfonderzoek afgerond volgens eigen zeggen, wat niet wordt tegengesproken door Bassie en Laurens, dus moet Rob 'Waarheid' spreken.
Er wordt niemand hier gevraagd om een ander te beoordelen. Wanneer dat je insteek is en je het blijft doen overweeg ik je deelname stop te zetten. Een verzoek om je elders te gaan verpozen hielp tot op heden niet. Wanneer Peer meegaat is dat evenmin een verlies.
 
Oud 18 April 2021, 23:29   #6
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zo omslachtig gaat dat niet in z'n werk, er is lachen en er is irritatie en zo veel meer.
Alles is een Goddelijke gebeurtenis.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 19 April 2021, 13:11   #7
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Alles is een Goddelijke gebeurtenis.

Nee hoor, reken je niet rijk.

Wat jij doet is gewoon dom geneuzel produceren,
waar God haar handtekening niet onder zou willen zetten ....
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 13:21   #8
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee hoor, reken je niet rijk.

Wat jij doet is gewoon dom geneuzel produceren,
waar God haar handtekening niet onder zou willen zetten ....

Ik moest lachen met onderstaande van Dorje vandaag...
Citaat:
Zoals ik aan Rob ook tegemoet kwam, zou je kunnen zeggen dat het deze helderheid is die deze vaststelling doet, maar daarmee wordt het toch weer gesubjectiveert, eigen gemaakt, tot subject gemaakt, zoals Rob zich ook weer daartoe liet verleiden. En dan is de subjectieve cirkel weer rond, met de gekende ervaring dat men die helderheid als subjectieve ervaren van wat men is gaat invullen of gaat invullen dat men als subject in iets is, enzo van die dingen, en daardoor geraakt dat subject dat dit zo gaat invullen maar niet verlost van zijn serieus houden van zichzelf, van zijn hoedanigheden waar hij als subject moeiteloos van de ene naar de andere staat kan overgaan. Het houdt het subject dat van hier (wordende) naar daar (zijnde) kan bewegen hardnekkig in stand, waardoor het ook een subjectief niet-zelf vormd, een niet-zelf dat je bent. Dat is de versubjectivering die zo hardnekkig is dat er geen enkel mededogen tegen opgewassen is. Het is niet te doorbreken, het blijft zichzelf in stand houden, koste wat kost. Er valt niet aan te raken. Doe je dat toch, dan beland je in de gevangenis.
Het is toch grappig, niet? Waarom er zo serieus en gecrispeerd over blijven doen? Waarom niet lachen met de hilariteit van de zichzelf in stand houdende illusie?

bron
Ja, Rob, Waarom niet lachen met de hilariteit van de zichzelf in stand houdende illusie?
Je doet zo je best om die illusie in stand te houden, maar eens gaat ze breken.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 19 April 2021, 13:46   #9
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Ik moest lachen met onderstaande van Dorje vandaag...

Ja, Rob, Waarom niet lachen met de hilariteit van de zichzelf in stand houdende illusie?
Omdat het eigenlijk eerder om te huilen is ...

Er zijn nogal wat misvattingen die op dit forum onder de aandacht wordt gebracht. Als ik b.v. lees dat Dorje het heeft over dat 'iets tot subject wordt gemaakt', dan is er werkelijk een afwezigheid van begrijpen waar dit over gaat. Iets kan niet tot subject worden gemaakt. Onmogelijk. Want dan is er iets dat iets anders tot subject maakt en van subject is er maar 1. Dus kan er alleen iets tot object wordt gemaakt. Afijn, het wordt wat technisch zo. Er wordt namelijk niets tot object gemaakt ook, want het kenmerk object is een wezenskenmerk, net zoals subject dat is. Er kan niet iets tot object, laat staan tot subject wordt gemaakt.

Maar zoals anderen in verschillende gesprekken al hebben geprobeerd om duidelijk te maken is er blijkbaar een heel groot en hardnekkig geloof wat er aan ten grondslag ligt. Ik heb niet de illusie (haha - lachen ...) dat ik daar nog iets aan kan toevoegen.
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 15:20   #10
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Omdat het eigenlijk eerder om te huilen is ...
Wat voor verdriet of welke teleurstelling kan er zijn voor wie weet dat alles in het Ene en het Ene in alles bestaat?

Isha Upanishad 1.7 1

bron

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Er zijn nogal wat misvattingen die op dit forum onder de aandacht wordt gebracht. Als ik b.v. lees dat Dorje het heeft over dat 'iets tot subject wordt gemaakt', dan is er werkelijk een afwezigheid van begrijpen waar dit over gaat. Iets kan niet tot subject worden gemaakt. Onmogelijk. Want dan is er iets dat iets anders tot subject maakt en van subject is er maar 1. Dus kan er alleen iets tot object wordt gemaakt. Afijn, het wordt wat technisch zo. Er wordt namelijk niets tot object gemaakt ook, want het kenmerk object is een wezenskenmerk, net zoals subject dat is. Er kan niet iets tot object, laat staan tot subject wordt gemaakt.
Ik volg heel de discussie over object-subject niet of nauwelijks. Bassie's subject topic interesseert me ook niet. Dat laat ik over aan de 'advaita-techneuten'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar zoals anderen in verschillende gesprekken al hebben geprobeerd om duidelijk te maken is er blijkbaar een heel groot en hardnekkig geloof wat er aan ten grondslag ligt.
Het 'ik' dat ergens in gelooft is het probleem.
Alleen het 'ik' is in staat om te lijden of om psychische problemen te hebben. WiNk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb niet de illusie (haha - lachen ...) dat ik daar nog iets aan kan toevoegen.
Wat een 'uitzicht'.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.