Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 January 2017, 10:06   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Naam forum

Het forum kan je op internet vinden onder de naam: Zelfkennisforum.nl
Waarheidvinding.

Het staat er geen Advaita Vedanta, of verplichte gedegen zelfonderzoek.

Als jouw wens is, om men te verplichten om de gedachten/ overtuiging van de forum-eigenaar te kopiëren , te volgen, en gehoorzamen, waarom verander je niet de naam van het forum?
Zet er met uitroepteken bij, dat dit verplicht is:
"Men moet zich uitdrukken in verplichte termen, als men over waarheid schrijft."

Als je wispelturig bent, en jij steeds het doel van het forum verandert, ben jij degene die chaos creëert.

Iedereen praat op dit forum over waarheidvinding, en iedereen doet dat vanuit zijn eigen waarheid.
Zo te zien, houdt iedereen zich aan dat wat
de forum-titel noemt.
Als je iets anders wilt, verander de titel.
Jouw zet!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 10:50   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het forum kan je op internet vinden onder de naam: Zelfkennisforum.nl
Waarheidvinding.

Het staat er geen Advaita Vedanta, of verplichte gedegen zelfonderzoek.

Als jouw wens is, om men te verplichten om de gedachten/ overtuiging van de forum-eigenaar te kopiëren , te volgen, en gehoorzamen, waarom verander je niet de naam van het forum?
Zet er met uitroepteken bij, dat dit verplicht is:
"Men moet zich uitdrukken in verplichte termen, als men over waarheid schrijft."

Als je wispelturig bent, en jij steeds het doel van het forum verandert, ben jij degene die chaos creëert.

Iedereen praat op dit forum over waarheidvinding, en iedereen doet dat vanuit zijn eigen waarheid.
Zo te zien, houdt iedereen zich aan dat wat
de forum-titel noemt.
Als je iets anders wilt, verander de titel.
Jouw zet!
Dat wat je zoekt staat in de geschiedenis van het forum, hier onder andere.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 10:54   #3
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het forum kan je op internet vinden onder de naam: Zelfkennisforum.nl
Waarheidvinding.

Het staat er geen Advaita Vedanta, of verplichte gedegen zelfonderzoek.

Als jouw wens is, om men te verplichten om de gedachten/ overtuiging van de forum-eigenaar te kopiëren , te volgen, en gehoorzamen, waarom verander je niet de naam van het forum?
Zet er met uitroepteken bij, dat dit verplicht is:
"Men moet zich uitdrukken in verplichte termen, als men over waarheid schrijft."

Als je wispelturig bent, en jij steeds het doel van het forum verandert, ben jij degene die chaos creëert.

Iedereen praat op dit forum over waarheidvinding, en iedereen doet dat vanuit zijn eigen waarheid.
Zo te zien, houdt iedereen zich aan dat wat
de forum-titel noemt.
Als je iets anders wilt, verander de titel.
Jouw zet!
Wat maak je je toch druk, Mihaela ? ?

Er is een verschil tussen schaken en dammen. Dit forum gaat over schaken en niet over dammen, dat is al vanaf het begin bekend en met regelmaat herhaald. Er is enige ruimte om het in de kantlijn over dammen te hebben, zelf over voetbal (bij hoge gratie van de eigenaar). Maar als ik het alleen maar over voetbal wil hebben moet ik ergens zijn. En als iemand het voornamelijk over dammen wil hebben, dan moet die ook ergens anders zijn. Want hier is het de bedoeling dat het over schaken gaat. Dat is geen diskwalificatie van de dammers, gewoon een constatering.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 11:04   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat maak je je toch druk, Mihaela ? ?

Er is een verschil tussen schaken en dammen. Dit forum gaat over schaken en niet over dammen, dat is al vanaf het begin bekend en met regelmaat herhaald. Er is enige ruimte om het in de kantlijn over dammen te hebben, zelf over voetbal (bij hoge gratie van de eigenaar). Maar als ik het alleen maar over voetbal wil hebben moet ik ergens zijn. En als iemand het voornamelijk over dammen wil hebben, dan moet die ook ergens anders zijn. Want hier is het de bedoeling dat het over schaken gaat. Dat is geen diskwalificatie van de dammers, gewoon een constatering.
Iedereen op het forum heeft het over zelfkennis, zelfonderzoek, over waarheidvinding, en over 'dat wat wij allemaal zijn'.
Als men een ander manier van uitdrukken heeft, betekent het niet dat men zich niet aan het forum- doel houdt.
Het is een kwestie van perceptie, stijl. voorkeur, en vermogen om het in te leven in de woorden van de ander.
Ik lees in ieders woorden dezelfde boodschap. Het is misschien een kwestie van bereidheid om te lezen wat iemand werkelijk bedoelt.
Daar verzuim je nogal in Rob.

Zolang als er geen verplichte woorden zijn, zie ik niet waarom jij je steeds druk maakt, en steeds mensen wilt afsluiten.
Het is jouw probleem Rob, en jouw elitaire behoefte.
Leer lezen, en stop met in hokjes denken.
Niemand weet beter, iedereen heeft het gevonden.
De 'waarheid' wordt door ieder forumlid op zijn manier, en binnen zijn literaire vermogen, in woorden uitgedrukt...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 11:11   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

11:11
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 11:14   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De 'waarheid' wordt door ieder forumlid op zijn manier uitgedrukt...
Het gaat hier, in de voortgang van de ontwikkeling steeds meer, om Waarheid met een hoofdletter (dit om het te onderscheiden van wat wel bekend staat als de subjectieve waarheid). Alles begint met het ventileren van een subjectieve waarheid waarvan gaandeweg ontdekt gaat worden dat deze zo pluriform is als dat er mensen zijn. Behalve dat gaat ontdekt worden dat deze waarheid veranderlijk is en nauwelijks van enige waarde, ten gevolge waarvan er meer staat te gebeuren op het gebied van de vinding van Waarheid, waarbij de subjectief beleefde waarheid op de achtergrond geraakt.
Hier echter komt men helaas door allerhande persoonlijke verwikkelingen niet verder dan het breed uitmeten van de subjectief beleefde waarheid en dat al vanaf het ontstaan van het forum. Het is een eindeloos verhaal met alleen maar gekrakeel, waarvoor het forum allesbehalve bedoeld is.
  Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 11:18   #7
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iedereen op het forum heeft het over zelfkennis, zelfonderzoek, over waarheidvinding, en over 'dat wat wij allemaal zijn'.
Als men een ander manier van uitdrukken heeft, betekent het niet dat men zich niet aan het forum- doel houdt.
Het is een kwestie van perceptie, stijl. voorkeur, en vermogen om het in te leven in de woorden van de ander.
Ik lees in ieders woorden dezelfde boodschap. Het is misschien een kwestie van bereidheid om te lezen wat iemand werkelijk bedoelt.
Daar verzuim je nogal in Rob.

Zolang als er geen verplichte woorden zijn, zie ik niet waarom jij je steeds druk maakt, en steeds mensen wilt afsluiten.
Het is jouw probleem Rob, en jouw elitaire behoefte.
Leer lezen, en stop met in hokjes denken.
Niemand weet beter, iedereen heeft het gevonden.
De 'waarheid' wordt door ieder forumlid op zijn manier uitgedrukt...
Dat niet iedereen het over het zelfde heeft kun je navragen bij Kweetniet. Hij heeft al vele malen beschreven dat hij het over iets anders heeft dan de zogenaamde (door andere tot groep bestempelde) gzoz'ers. Dus blijkbaar is er bij anderen dan jij wel consensus over dat er verschil is van inzicht.

Het is niet mijn probleem, het is niet mijn behoefte en ik wil geen mensen uitsluiten. Het is simpelweg een constatering. En de volgende constatering die voor de hand ligt is dat de verschillen van inzicht niet bij elkaar gaan komen. Dat hoeft ook niet. Volg je eigen weg. Het enige wat ik stel is dat je niet kunt dammen op een schaakclub.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 11:29   #8
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat niet iedereen het over het zelfde heeft kun je navragen bij Kweetniet. Hij heeft al vele malen beschreven dat hij het over iets anders heeft dan de zogenaamde (door andere tot groep bestempelde) gzoz'ers. Dus blijkbaar is er bij anderen dan jij wel consensus over dat er verschil is van inzicht.

Het is niet mijn probleem, het is niet mijn behoefte en ik wil geen mensen uitsluiten. Het is simpelweg een constatering. En de volgende constatering die voor de hand ligt is dat de verschillen van inzicht niet bij elkaar gaan komen. Dat hoeft ook niet. Volg je eigen weg. Het enige wat ik stel is dat je niet kunt dammen op een schaakclub.
Ik zeg dat iedereen over 'Waarheid' heeft, ik zeg niet dat iedereen 'het' op dezelfde wijze omschrijft.
Ieder lid omschrijft zijn ondervindingen, zijn proces. Het gaat altijd over hetzelfde onderwerp, maar er worden niet detzelfde worden, en het belangrijkste, niet dezelfde ingangen gebruikt.
De uitkomst is altijd dezelfde, bij iedereen. Wij praten allemaal over dat 'wat is'.
Met inlevingsvermogen, en bereidheid, leest men dat iedereen over hetzelfde schrijft.

Leg geen dogma op Rob, lees je naaste ( andere forum leden) vanuit bereidheid, en niet vanuit je angst..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 12:11   #9
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Over Waarheid kan geen consensus bestaan. Waar groepen consensus zoeken is er sprake van subjectieve waarheid. Dat geldt ook voor de weg naar Waarheid.

In dualiteit kan een forum als dit niet anders dan veranderen in elkaar de loef afsteken, twisten enz enz. En dat is dan ook precies wat er gebeurd.

Er is dus niks bijzonders aan de hand. Iedereen meent dat het over dammen gaat. Maar ondertussen heeft iedereen het toch weer over wat anders. Op het consensus-groepje na dan.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 January 2017, 17:28   #10
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zeg dat iedereen over 'Waarheid' heeft, ik zeg niet dat iedereen 'het' op dezelfde wijze omschrijft.
Ieder lid omschrijft zijn ondervindingen, zijn proces. Het gaat altijd over hetzelfde onderwerp, maar er worden niet detzelfde worden, en het belangrijkste, niet dezelfde ingangen gebruikt.
De uitkomst is altijd dezelfde, bij iedereen. Wij praten allemaal over dat 'wat is'.
Met inlevingsvermogen, en bereidheid, leest men dat iedereen over hetzelfde schrijft.

Leg geen dogma op Rob, lees je naaste ( andere forum leden) vanuit bereidheid, en niet vanuit je angst..
Je dendert maar door in je eigen-wijsheid ? Het gaat niet over dogma's, niet goed lezen of angst, daar is geen sprake van. En je benadering die gekenmerkt wordt door amateur - psychologie van de koude grond slaat de plank volledig mis. Het is wel een compliment waard dat je je inzet als vredestichter; maar er is geen oorlog gaande. Ik berust er in dat ik het je niet duidelijk kan maken (zelf niet met behulp van HL). Er komt wel weer een nieuwe gelegenheid.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rode/groene hokjes onder de account naam Vagebond Forum; regels, vragen, idee 23 1 June 2013 20:56


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.