Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 May 2013, 17:42   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Zo los je je ruzies op?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Berisping voor Niets
Bericht: PRI en de kunst van bewust leven.
Gebruiker: Niets
Onderwerp: Je hebt een Time Out voor 7 dagen.
Strafpunten: 2

Opmerking van de beheerder:
Bericht aan de gebruiker:


Oorspronkelijk bericht:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria
Wil je hiermee ophouden Niets?
Danique heeft al aangegeven van je "toestaan van de gedachte" niet gediend te zijn.
Nou gefeliciteerd hoor. Je krijgt een prijs. Je bent de eerste hier die mij weet te raken.
En ik nu dan de tweede.

Even rust van Niets.
Is dit een grap?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 17:44   #2
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is dit een grap?
Nee. Niets heeft een time out en nu zie ik ook je gezicht meteen rood aanlopen, klopt dat ? Ik heb nog niet vergeten dat je uit solidariteit ook graag meteen een time out wilt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 17:52   #3
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee. Niets heeft een time out en nu zie ik ook je gezicht meteen rood aanlopen, klopt dat ? Ik heb nog niet vergeten dat je uit solidariteit ook graag meteen een time out wilt.
Ik vind je onvermogen amusant Renoir. Het is al lang geleden dat ik boos geworden ben op je manier van mee om gaan met je virtuele macht. Je spelletjes vind ik amusant, en trek me er niets van aan. Wel typ ik voor de ''oefening'' wat ik typ.
Ik zie dat door op het forum te oefenen met je virtuele spelletjes, ik in RealLife manipulaties en spelletjes met gemak uit de weg ga, en me er niet door laat meeslepen.
Je manipulatie in je tekst is ook amusant, over solidariteit en zo.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:00   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Berisping voor Renoir!

Bij deze geef ik Renoir een strafpunt.
Reden:Machtmisbruik.

Renoir heeft ruzie met Niets, en Renoir is niet in staat om zijn geraaktheid onder ogen te zien, dus geeft hij een timeOut aan Niets.

Bij deze krijgt Renoir een strafpunt.

Afkomst van straf: Medemens.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:07   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Renoir, geef jezelf ook een TimeOut!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 18:26   #6
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, zijn er wat jou betreft dan geen grenzen in wat iemand mag zeggen tegen een ander?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 May 2013, 17:48   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Even rust van Niets
Hier kan ik me wat bij voorstellen.
Iemand (Renoir) die niet in staat is om gezond lawaai te negeren, heeft zo een aanpak nodig. De vraag is of het Ok(?) is om als Admin zomaar mensen een ban te geven omdat de Admin niet in staat is om om te gaan met zijn geraaktheid?

Hoe begrijpelijk ik dat ook vind, want Niets is echt vervelend, en geeft geen blijk van bewustwording maar vult allen draadjes met zijn behoefte aan aandacht, vind ik zo een aanpak, iemand een ban geven, niet kunnen.

Zelfs Niets mag behandeld worden in correctheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 14:11   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hier kan ik me wat bij voorstellen.
Iemand (Renoir) die niet in staat is om gezond lawaai te negeren, heeft zo een aanpak nodig. De vraag is of het Ok(?) is om als Admin zomaar mensen een ban te geven omdat de Admin niet in staat is om om te gaan met zijn geraaktheid?

Hoe begrijpelijk ik dat ook vind, want Niets is echt vervelend, en geeft geen blijk van bewustwording maar vult allen draadjes met zijn behoefte aan aandacht, vind ik zo een aanpak, iemand een ban geven, niet kunnen.

Zelfs Niets mag behandeld worden in correctheid.
Ik heb altijd een beetje moeite met het zien van interpretatie over gedrag of gebeurtenissen die niet met mijn idee daarover stroken. Ik weet dat ik niet de maat der dingen ben en de betekenis die ik aan een gebeurtenis geef niet gezagdragend zijn dus daar schort het niet aan. Ik wil daarnaast ook best, royaal zelfs, meegaan in de wijze hoe het gezien is, maar zijn die redenaties soms niet ingegeven door ego ? Ego dat worstelt met het zelf aangeschoten zijn en daardoor voor zichzelf opkomt door het voor anderen op te nemen. Is zo'n inmenging waar het feitelijk belang het eigen zelf betreft in plaats het nobele voor een ander opkomen niet heel erg krom.

Is het nodig de egobehoeften over de hoofden van anderen te bevredigen ? Zijn we eigenlijk niet in staat die kleuring vanwege de eigen egostrijd om de hegemonie te voorkomen, door de aard van ons ego te onderzoeken ?

Mihaela heeft het over een ban, algeheel en tijdloos uitsluiten van deelname aan het forum, en die hevige verontwaardiging geldt dan ook een ban, die ik me voor zo'n gering vergrijp volledig kan voorstellen. Echter het is maar een time out, je deelname is voor een korte periode tijdelijke onmogelijk gemaakt. In casu om Niets voor zichzelf in bescherming te nemen nog boutere uitspraken te doen en een lid van het eerste uur (en die oudgedienden hier op dit forum dan ook beter kennen) in bescherming te nemen (wederom mogelijk tegen zichzelf ).

Ze weet uit de voorgaande geschiedenis met Niets, want dat steek ik niet onder stoelen of banken, dat ik hem een pain in the ass vind en ze schrijft deze time out toe aan mijn onvermogen met mijn geraaktheid om te gaan. Dat is wat ego doet namelijk de eigen frustraties op iemand anders zijn bordje leggen. Daarin heeft ze groot gelijk.

Dus dat zij dat ziet dat begrijp ik en dat overweeg ik, maar het is hier geen volkstribunaal waaraan ik me onderwerp dus dat overweeg ik in stilte. Lily vraagt mij elders of die overweging niet moet worden medegedeeld en daar wist ik even geen antwoord op. Reageren zoals ik nu doe verondersteld dat mijn mening heel belangrijk is en dat is hij niet, maar het is wel een vorm van waardering (voor de genomen moeite) en beleefdheid iets terug te koppelen.

Dus de gevonden waarheid is (nog steeds) dat Niets contraproductief is voor de werkzaamheid van mijn aanwezigheid hier op het forum. Het is vergelijkbaar met iemand die naar de stembus gaat om op de PvdA te stemmen en iemand die VVD gaat stemmen. Deze partijen zijn te tegenovergesteld om iets tot stand te kunnen brengen (in theorie dan want nu werken ze samen en doen concessies). Maar politiek is koehandel en dit niet.

Om die reden van contraproductiviteit wilde ik het forum sluiten, immers het forum heeft (althans wat mij betreft) een doel en als het behalen van dat doel er niet inzit door een (behoorlijke) kracht die dat tegenwerkt dan heeft het geen zin. Dus ik gaf Niets al aan dat hij elders beter tot z'n recht komt om hem met zachte aandrang naar de deur te krijgen, maar hij zei dat hij het hier geweldig naar z'n zin heeft en niet voornemens is te vertrekken.

Ik ben forumeigenaar en kan hem zo bannen, ik heb dat niet eens overwogen, ik heb eerder gemeend er beter aan te doen het forum te sluiten dan hem te bannen. Hoezo geraaktheid, hoezo straf ? Ik herken dat verlangen niet in mijzelf. Het gaat me om de effectiviteit van het forum, heeft het z'n nut voor bewustwording. Het forum willen sluiten is in de ogen van jou (Mihaela) dreigen en ook dat herken ik niet. Niets alsnog bannen overweeg ik op aanraden van de moderatoren ook, ook dat kun je als dreigen opvatten

En nou heb ik dit hele verhaal geschreven en nog weet ik wel bijna zeker dat het je niet overtuigd, dus waarom nog mededelen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 15:07   #9
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ze weet uit de voorgaande geschiedenis met Niets, want dat steek ik niet onder stoelen of banken, dat ik hem een pain in the ass vind....

Dus de gevonden waarheid is (nog steeds) dat Niets contraproductief is voor de werkzaamheid van mijn aanwezigheid.
Ik zie Niets van geen kanten contraproductief zijn. Juist zijn pain in the ass-heid zoals jij het ziet, is een uitmuntende kans om aan bewustwording te werken voor de omstanders (dus incluis jouzelf) die in hem een pain in the ass, of iets in die geest, zien.

Vanuit jou egoloosheid, die ik zwaar betwijfel, maar dat wist je al, cq weten wat je bent zou jij dan in staat kunnen worden geacht mensen daarbij van dienst te kunnen zijn. Echter zolang jij in pain in the ass figuren contraproductiviteit ziet en daar je aandacht op richt of blijft richten zal er van je doelstelling niet veel terecht komen Renoir.

Ik zie momenteel Niets de productiefste van ons allen zijn, grijp die kans zou ik zeggen om daar aan te werken waar je aan werken wilt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 15:36   #10
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik zie Niets van geen kanten contraproductief zijn. Juist zijn pain in the ass-heid zoals jij het ziet, is een uitmuntende kans om aan bewustwording te werken voor de omstanders (dus incluis jouzelf) die in hem een pain in the ass, of iets in die geest, zien.

Vanuit jou egoloosheid, die ik zwaar betwijfel, maar dat wist je al, cq weten wat je bent zou jij dan in staat kunnen worden geacht mensen daarbij van dienst te kunnen zijn. Echter zolang jij in pain in the ass figuren contraproductiviteit ziet en daar je aandacht op richt of blijft richten zal er van je doelstelling niet veel terecht komen Renoir.

Ik zie momenteel Niets de productiefste van ons allen zijn, grijp die kans zou ik zeggen om daar aan te werken waar je aan werken wilt.
Dat is toch logisch Vagebond dat als jij de productiviteit die ik voorsta niet ziet, je dan ook de contra productiviteit niet ziet, vandaar dat ik het met een voorbeeld uitloog (uitleggen is een sterk werkwoord zoals je weet).

Ik zal nog even verder gaan met uitleggen dan, want het is kennelijk nog steeds niet duidelijk voor je. Als mijn belang de effectiviteit van het forum is Vagebond dan staat mijn handelen dus niet in het teken en het belang van mijn ego. Maar het geloof egoloos te zijn kan ik je niet geven wel een uiteenzetting wat er hier gaande is.

Met veel uitleggen moet ik bij jou ook al oppassen want dat is in het verleden voor jou juist aanleiding gebleken om te denken dat ik probeer me er uit te lullen.

Dus stel even, voor het bijna niet voor te stellen geval dat ik werkelijk ben wat ik (er is dan geen ik maar alla) zeg te zijn, egoloos, of werkelijk waar is dat ik (er is dan geen ik maar alla) weet wat valt er dan nog bewust te worden aangaande dat ego of nog te vervolmaken aangaande dat weten ?

Ik (om vanuit te gaan) acht mij dan ook in staat mensen te kunnen helpen met zelfonderzoek omdat ik niet mij zelf reflecteer, maar zoals je merkt wordt er alsmaar ego gezien ter dezer zijde en dan ontbrand de strijd weer. Dat er van de doelstelling niet veel terecht komt is vanwege de strijd die ego meent met ego te moeten voeren.

En Niets is ego, dat ontkend hij niet eens, sterker nog hij is er trots op.

Er is niets wat ego mij zou kunnen leren, dus aan de productiviteit van Niets heb ik niets, en zoals vanuit egoloosheid bekend heb jij daar ook niets aan. Het maakt je alleen maar geraffineerder om je tegen eliminatie van ego te verzetten en dat is contraproductief, waarmee het verhaaltje weer rond is.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.