Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 March 2018, 19:06   #1
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard terugkeer naar Liefde - kies opnieuw

Dit topic heeft niets met gedegen zelfonderzoek te maken maar wel met hoe terug te keren naar liefde.
Het forum arrestatie-team is dus niet bevoegd in dit topic.
Op vraag van Mihaela, zie onder, open ik dus dit privé topic.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Katerie:Zullen wij een draadje openen, zet jij een klein inspirerend tekstje neer, iets van Alleswel cursus in wonderen, en gaan wij een beetje mijmeren.
Doen wij een simpele titel, precies zoals wij ook zijn, simpele mensen in leven, en het leven zelf...
Wat is de meest inspirerende stukje tot nu toe die je gelezen heb uit A course in miracles?
Laten wij elkaar inspireren
Wel, het lijkt wel telepathie je vraag.
Ik las gisteravond dit...
Citaat:
"Love is what we were born with, Fear is what we learned here."

Marianne Williamson
En vandaag las ik per via email de dagelijkse les 68
Liefde koestert geen grieven. Zie > https://eencursusinwonderen.org

Citaat:
Jij die door liefde werd geschapen als zichzelf, kunt er geen grieven opna houden en je Zelf kennen. Een grief koesteren is vergeten wie jij bent. Een grief koesteren is jezelf zien als een lichaam. Een grief koesteren is het ego laten heersen over je denkgeest en het lichaam ter dood veroordelen. Misschien besef je nog niet ten volle wat het vasthouden aan grieven je denkgeest precies aandoet. Het lijkt je af te splitsen van je Bron en je anders te maken dan Hij. Het doet je geloven dat Hij is zoals jij denkt dat jij geworden bent, want niemand kan zich zijn Schepper voorstellen als anders dan zichzelf.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 9 March 2018, 19:21   #2
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

en nog éne van Diederik Wolsak om over te mijmeren..

Citaat:
The Only Purpose for Feelings?

'feelings like disappointment, embarrassment, irritation, resentment, anger, jealousy, and fear, instead of being bad news, are actually very clear moments that teach us where it is that we're holding back. They teach us to perk up and lean in when we feel we'd rather collapse and back away. They're like messengers that show us, with terrifying clarity, exactly where we're stuck. This very moment is the perfect teacher, and, lucky for us, it's with us wherever we are.'

'‹~ Pema Chodrun'‹

Whenever I am not peaceful, whenever I experience a feeling that screams to be acknowledged and validated, I am very simply believing something about moi that could not possibly be true. Time for a little honesty; time to recognize that an old story I think I was done with is still running the show ...

Love,

Diederik

* Diederik is the Founder and Program Director of Choose Again
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 9 March 2018, 19:28   #3
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Onderstaand stukje uit ECIW over er is geen verlossing buiten jezelf vind ik inspirerend:

"Het verlossingsplan van het ego draait om het vasthouden aan grieven. Het stelt dat jij verlost bent, als iemand anders maar anders zou spreken of handelen, of als een externe omstandigheid of gebeurtenis veranderen zou. Zodoende zie je de bron van verlossing voortdurend buiten jezelf. Elke grief die je koestert is een verklaring, en een bewering waarin jij gelooft, die zegt: 'Als dit anders was, zou ik verlost zijn.' Zo wordt de voor verlossing noodzakelijke verandering van denken van alles en iedereen verlangd behalve van jouzelf."
Iona is offline  
Oud 9 March 2018, 19:37   #4
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Onderstaand stukje uit ECIW over er is geen verlossing buiten jezelf vind ik inspirerend:..
je hebt dat toevallig vandaar ergens anders in de ECIW gelezen Iona?
Want dat staat niet in les 68.
https://eencursusinwonderen.org/een-...les-van-de-dag
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 9 March 2018, 19:44   #5
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
je hebt dat toevallig vandaar ergens anders in de ECIW gelezen Iona?
Want dat staat niet in les 68.
https://eencursusinwonderen.org/een-...les-van-de-dag
Les 71 gaat over Gods verlossingsplan.
Iona is offline  
Oud 9 March 2018, 20:02   #6
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
te mijmeren..


Mihaela is offline  
Oud 9 March 2018, 19:27   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
hoe terug te keren naar liefde.

Op vraag van Mihaela, zie onder, open ik dus dit privé topic.

Wel, het lijkt wel telepathie je vraag.
Ik las gisteravond dit...

En
Liefde koestert geen grieven.
Mooi onderwerp.
Het is 'toevallig' dat wat ik de laatste maanden bij mezelf onderzoek en observeer.
Laatst toen ik in het boek 'Het onpersoonlijke leven' las, stelde ik de vraag, aan het goddelijke: Laat me bewust onvoorwaardelijke liefde ervaren.
Gaandeweg, onderzoekend, kwam ik ook bij de vragen van W. Diederik, en vraag twee is me bij gebleven.
Dit sluit aan:
Citaat:
"Het verlossingsplan van het ego draait om het vasthouden aan grieven. Het stelt dat jij verlost bent, als iemand anders maar anders zou spreken of handelen, of als een externe omstandigheid of gebeurtenis veranderen zou. Zodoende zie je de bron van verlossing voortdurend buiten jezelf. Elke grief die je koestert is een verklaring, en een bewering waarin jij gelooft, die zegt: 'Als dit anders was, zou ik verlost zijn.' Zo wordt de voor verlossing noodzakelijke verandering van denken van alles en iedereen verlangd behalve van jouzelf."
Mihaela is offline  
Oud 9 March 2018, 23:29   #8
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mooi onderwerp.
Het is 'toevallig' dat wat ik de laatste maanden bij mezelf onderzoek en observeer.
Laatst toen ik in het boek 'Het onpersoonlijke leven' las, stelde ik de vraag, aan het goddelijke: Laat me bewust onvoorwaardelijke liefde ervaren.
Gaandeweg, onderzoekend, kwam ik ook bij de vragen van W. Diederik, en vraag twee is me bij gebleven.
Op de één of andere manier begint de ECIW via Diederik Wolsak wat te resoneren in mij. Ik las 27 jaar geleden al - bij mijn eerste schuchtere ontwaken - boekjes van Gerald JamPolsky als 'liefde is angst laten varen'.

En nou, bijna aan het eind van 'mijn' leven aangekomen zit ik nog steeds te denken aan een vrouw met angst-psychoses waar ik 4 jaar geleden tot over mijn oren verliefd op werdt. En in reactie op haar onschuldige 'hoe is het met jou?' van de week via chat ervoer ik onvrede voor enkele dagen.
En toen kwam een email van Diederik weer helderheid brengen..
Citaat:
Desire?

'Nothing can set you free because you are free. See yourself with desireless clarity, that is all.' ~ Nisargadatta

As long as I have a single desire in addition to my self-professed desire for peace, it is not peace I want but the object of my desire. There cannot be anything in this world that I value AND have Peace. Cannot be done.

Love,

Diederik
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 10 March 2018, 03:32   #9
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Op de één of andere manier begint de ECIW via Diederik Wolsak wat te resoneren in mij. Ik las 27 jaar geleden al - bij mijn eerste schuchtere ontwaken - boekjes van Gerald JamPolsky als 'liefde is angst laten varen'.

En nou, bijna aan het eind van 'mijn' leven aangekomen zit ik nog steeds te denken aan een vrouw met angst-psychoses waar ik 4 jaar geleden tot over mijn oren verliefd op werdt. En in reactie op haar onschuldige 'hoe is het met jou?' van de week via chat ervoer ik onvrede voor enkele dagen.
En toen kwam een email van Diederik weer helderheid brengen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Citaat:
Desire?

'Nothing can set you free because you are free. See yourself with desireless clarity, that is all.' ~ Nisargadatta

As long as I have a single desire in addition to my self-professed desire for peace, it is not peace I want but the object of my desire. There cannot be anything in this world that I value AND have Peace. Cannot be done.

Love,

Diederik
Hoe 'toevallig'... Want net vandaag ontving ik -weliswaar in mijn eigen innerlijke mailbox- de 'boodschap' (en ik vertaal deze eventjes in het Engels, omwille van de 'frappante' gelijkenis met bovenstaand citaat) :
"Nothing or nobody can set you free because you already are free. Free to desire whatever you want to desire. But as long as you hold on to a desire that limits the freedom of being who you really are, you won't be able to experience yourself as being free."
Tine is offline  
Oud 10 March 2018, 04:04   #10
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
"Nothing or nobody can set you free because you already are free. Free to desire whatever you want to desire. But as long as you hold on to a desire that limits the freedom of being who you really are, you won't be able to experience yourself as being free."
frappante gelijkenis ja. WiNk
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.