Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 November 2014, 00:53   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Verhalen uit de praktijk.

Onder de noemer: verhalen uit de praktijk, op speciaal verzoek van ons aller Marie, die onverdroten ten strijde trekt, met haar zwaard tegen......ja tegen wie eigenlijk? Enfin, dat terzijde, Marie wil weten hoe e.e.a. er zo in het dagelijks leven van een verlichte, topdog en verdwaasde figuur eruit ziet. Nou, als volgt:

een email sturen naar een iemand met wie je op zakelijk gebied een conflict hebt dat per mail slechts verder dreigt te escaleren, met de volgende tekst: laten we elkaar irl ontmoeten. Dan beginnen we met huggen. We spreken naar elkaar uit overtuigd te zijn van en gezien te hebben dat de ander louter oprechte intenties heeft. Dat neemt niet weg dat er sprake is van irritatie, frustratie, ergernis, ergo iets Triggeren bij elkaar, respectievelijk jezelf. Dat kun je (h)erkennen, aan gaan of er voor weg lopen. Kortom gewoon ruimte geven. Ik opteer voor dat laatste.

Ik hoop Marie dat dit enigszins aan uw beeld tegemoet komt? Je kunt in elk geval niet zeggen dat ik me geen enkele moeite getroost heb.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 09:43   #2
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Onder de noemer: verhalen uit de praktijk, op speciaal verzoek van ons aller Marie, die onverdroten ten strijde trekt, met haar zwaard tegen......ja tegen wie eigenlijk? Enfin, dat terzijde, Marie wil weten hoe e.e.a. er zo in het dagelijks leven van een verlichte, topdog en verdwaasde figuur eruit ziet. Nou, als volgt:

een email sturen naar een iemand met wie je op zakelijk gebied een conflict hebt dat per mail slechts verder dreigt te escaleren, met de volgende tekst: laten we elkaar irl ontmoeten. Dan beginnen we met huggen. We spreken naar elkaar uit overtuigd te zijn van en gezien te hebben dat de ander louter oprechte intenties heeft. Dat neemt niet weg dat er sprake is van irritatie, frustratie, ergernis, ergo iets Triggeren bij elkaar, respectievelijk jezelf. Dat kun je (h)erkennen, aan gaan of er voor weg lopen. Kortom gewoon ruimte geven. Ik opteer voor dat laatste.

Ik hoop Marie dat dit enigszins aan uw beeld tegemoet komt? Je kunt in elk geval niet zeggen dat ik me geen enkele moeite getroost heb.

Gewoon ruimte geven is al een hele oplossing; maar dan ook ruimte geven aan alles dat loskomt met het doel naar waarheid te zoeken en niet sommige wegen hooghartig neersabelen want we behoren tot de clan van de upperdogs.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 10:04   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Gewoon ruimte geven is al een hele oplossing; maar dan ook ruimte geven aan alles dat loskomt met het doel naar waarheid te zoeken en niet sommige wegen hooghartig neersabelen want we behoren tot de clan van de upperdogs.
Er komt te veel los om aan dat alles ruimte te geven, zoals hier op dit forum overal duidelijk zichtbaar wordt. De aannames zijn niet van de lucht en druisen in tegen datgene wat de bedoeling is deze te onderzoeken op waarheid.

Ruimte geven betekend ook ingaan op de eis van het ego gerespecteerd willen worden. Is het dan de bedoeling om het ego tegemoet te komen in zijn eisen als het zich alsmaar blijft vertonen als een verwend blaag met niets dan noten op zijn zang waar iedereen eerst aan tegemoet moet komen?

Waarschijnlijk ook de oorzaak van het conflict met je dochter. Niet gek dat ze je in de tang heeft met jouw bezwijken onder de nukken van het ego.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 10:39   #4
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er komt te veel los om aan dat alles ruimte te geven, zoals hier op dit forum overal duidelijk zichtbaar wordt. De aannames zijn niet van de lucht en druisen in tegen datgene wat de bedoeling is deze te onderzoeken op waarheid.

Ruimte geven betekend ook ingaan op de eis van het ego gerespecteerd willen worden. Is het dan de bedoeling om het ego tegemoet te komen in zijn eisen als het zich alsmaar blijft vertonen als een verwend blaag met niets dan noten op zijn zang waar iedereen eerst aan tegemoet moet komen?

Waarschijnlijk ook de oorzaak van het conflict met je dochter. Niet gek dat ze je in de tang heeft met jouw bezwijken onder de nukken van het ego.
Nu nog even tot het besef komen dat bovenstaande eerst en vooral over jezelf (Renoir) gaat, wie weet komen we dan nog eens ergens WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 10:44   #5
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nu nog even tot het besef komen dat bovenstaande eerst en vooral over jezelf (Renoir) gaat, wie weet komen we dan nog eens ergens WiNk
Me dunkt je hebt je kans wel gehad om me dat duidelijk te maken in de afgelopen zes jaar. Ik geef je weinig kans op verbetering. Maar wanneer verdeeldheid heerst en de kaarten worden geschud ben je, zoals altijd natuurlijk, weer van de partij om toch vooral ook jouw steentje aan het ontstane ongenoegen en het groeiende verzet bij te dragen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 11:03   #6
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Me dunkt je hebt je kans wel gehad om me dat duidelijk te maken in de afgelopen zes jaar. Ik geef je weinig KANS op verbetering.
Lieverd je bent de belichaming van je eigen schrijvens of niet natuurlijk, niets kon duidelijker zijn dan dat.

Love you and thanks WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 6 November 2014, 12:20   #7
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waarschijnlijk ook de oorzaak van het conflict met je dochter. Niet gek dat ze je in de tang heeft met jouw bezwijken onder de nukken van het ego.
Dat is wat we noemen slagen onder de gordel uitdelen.
Bovendien is het enorme domme taal dat je hier bezigt want totaal naast de plak en het is duidelijk dat je met je Eigen 'ego' op de loopt bent gegaan in plaats van te luisteren wat er gezegd werd; ik ben niet in conflict met mijn dochter of mijn dochter is niet in conflict met mij, in tegendeel zelf, ik ben de toeverlaat van mijn dochter.
Zij weet dat en ik weet dat en dat willen we allebei afbouwen want dat zou betekenen dat ze eindelijk haar Eigen problemen, die niet Klein zijn, zou aankunnen. Het probleem is dat bruskeren hier meer kwaad dan goed kan doen.
En de problemen van mijn dochter zijn eerder aangeboren en hebben niets vandoen met een mogelijke slechte of verkeerd handelende moeder, ook weer hier, in tegendeel.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 07:36   #8
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En de problemen van mijn dochter zijn eerder aangeboren en hebben niets vandoen met een mogelijke slechte of verkeerd handelende moeder, ook weer hier, in tegendeel.
Met respect (want ik ken je dochter niet en weet niet wat het is dat zij als probleem ervaart) maar problemen zijn nooit aangeboren.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 11:56   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Met respect (want ik ken je dochter niet en weet niet wat het is dat zij als probleem ervaart) maar problemen zijn nooit aangeboren.
Belachelijk eigenlijk dat je aan de dwingende eis van ego om respect moet voldoen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 13:18   #10
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Met respect (want ik ken je dochter niet en weet niet wat het is dat zij als probleem ervaart) maar problemen zijn nooit aangeboren.

Zonder respect voor jouw ego-spelletje: Je legt hier de nadruk op het woord 'probleem', en zo ga je voorbij aan de inhoud van het verhaal.
Dat heet zout op ieder slak leggen Robje.

Voor een deel ? en men gaat ervan uit dat dat voor persoonlijkheidstrekken in 40 tot 50% van de gevallen zo is ? zijn persoonlijkheidsstoornissen aangeboren.

En ik heb het niet alleen over persoonlijkheidsstoornissen, maar ook fysieke ziektes.
Sommige ziektes zie je meteen bij de geboorte. Deze ziektes zijn aangeboren. Aangeboren aandoeningen zijn soms wel en soms niet erfelijk.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 8 November 2014 om 13:52.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advaita in de praktijk, deel 2 Nadje Advaita 215 11 June 2013 22:08
Advaita in de praktijk. Aart Advaita 55 22 May 2013 23:57


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.