Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 October 2022, 11:35   #1
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard Mokkende ego's

Opmerking buiten deze draad, maar niet meer te plaatsen op een andere draad omdat Laurens hem openbaar heeft gemaakt...
Wat een laag bij de grondse manier om degene die die draad zin gaven, maar waartegen hij niet opkon, zo de mond te snoeren...
Sorry Laurens...
marie is offline  
Oud 3 October 2022, 11:59   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Opmerking buiten deze draad, maar niet meer te plaatsen op een andere draad omdat Laurens hem openbaar heeft gemaakt...
Wat een laag bij de grondse manier om degene die die draad zin gaven, maar waartegen hij niet opkon, zo de mond te snoeren...
Sorry Laurens...
No hard feelings Marie.
 
Oud 3 October 2022, 12:06   #3
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Egootje egootje aan de wand, wat ben je toch een dwingeland..

Bang dat lezers er beter toe komen aan de slag te gaan.. zo als het een aanleiding kreeg op het gesloten draadje, Laurens?

Het is toch overduidelijk dat je 'iets aan het beschermen/verdedigen bent..
Jouw ego is je nog steeds te slim af, man, het is zo zichtbaar.
Guido is offline  
Oud 3 October 2022, 12:19   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Egootje egootje aan de wand, wat ben je toch een dwingeland..

Bang dat lezers er beter toe komen aan de slag te gaan.. zo als het een aanleiding kreeg op het gesloten draadje, Laurens?

Het is toch overduidelijk dat je 'iets aan het beschermen/verdedigen bent..
Jouw ego is je nog steeds te slim af, man, het is zo zichtbaar.
Oh je hebt het tegen mij, voelde me al niet aangesproken door de eerste zin. Maar goed dat ik nog even verder heb gelezen dan. Het is toch zonneklaar Guido dat ik serieuze zoekers afscherm van de fantasten door dit achter de schermen te plaatsen. Maar zelfs achter de schermen moet het gezwam maar eens een einde nemen want het dient helemaal nergens toe, het is forumvervuiling.
 
Oud 3 October 2022, 13:14   #5
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Oh je hebt het tegen mij, voelde me al niet aangesproken door de eerste zin. Maar goed dat ik nog even verder heb gelezen dan. Het is toch zonneklaar Guido dat ik serieuze zoekers afscherm van de fantasten door dit achter de schermen te plaatsen. Maar zelfs achter de schermen moet het gezwam maar eens een einde nemen want het dient helemaal nergens toe, het is forumvervuiling.
Laurens, alleen al de gedachte dat serieuze zoekers als kinderen afgeschermd moeten worden...
Vertrouwen in wat is, is niet je sterktste kant Laurens...
En nog altijd denken dat jezelf een doener bent; nog niet ingezien dat je dat niet bent???
marie is offline  
Oud 3 October 2022, 13:35   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, alleen al de gedachte dat serieuze zoekers als kinderen afgeschermd moeten worden...
Vertrouwen in wat is, is niet je sterktste kant Laurens...
En nog altijd denken dat jezelf een doener bent; nog niet ingezien dat je dat niet bent???
Dank Marie voor deze gelegenheid om te reageren op iets wat ik mezelf ooit afvroeg. Het antwoord is ja, ik wil serieuze zoekers geen afleiding geven te verzanden in eindeloos geouwehoer. Ik ben niet bezorgd over zoekers die de weg van waarheidvinding hebben ontdekt maar wel over zoekers die de eerste wankele schreden op het spirituele pad willen zetten en direct al geconfronteerd worden met al dat ego gekrakeel. Dat schrikt af, in ieder geval zou dat mij afschrikken.

Ik heb met lede ogen aangezien op het Jan Kersschot forum dat zogenaamde gerealiseerden over elkaar heen tuimelden in hun pogen aan te tonen hoe gerealiseerd ze wel niet zijn. Ook bij Osho was dat het geval. Eigenlijk op alle fora die ik bezocht behalve die bij Byron Katie.

Wat betreft dat vertrouwen Marie. Mijn vertrouwen in de bekwaamheid van ego's om Waarheid (of zelfs maar waarheid) te zien is nulkomma niks. Het bewijs van eigen gelijk wordt mij dagelijks hier op dit forum middels de ontelbare onzinnige posts op een dienblaadje gepresenteerd.
 
Oud 3 October 2022, 19:32   #7
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dank Marie voor deze gelegenheid om te reageren op iets wat ik mezelf ooit afvroeg. Het antwoord is ja, ik wil serieuze zoekers geen afleiding geven te verzanden in eindeloos geouwehoer. Ik ben niet bezorgd over zoekers die de weg van waarheidvinding hebben ontdekt maar wel over zoekers die de eerste wankele schreden op het spirituele pad willen zetten en direct al geconfronteerd worden met al dat ego gekrakeel. Dat schrikt af, in ieder geval zou dat mij afschrikken.

Ik heb met lede ogen aangezien op het Jan Kersschot forum dat zogenaamde gerealiseerden over elkaar heen tuimelden in hun pogen aan te tonen hoe gerealiseerd ze wel niet zijn. Ook bij Osho was dat het geval. Eigenlijk op alle fora die ik bezocht behalve die bij Byron Katie.

Wat betreft dat vertrouwen Marie. Mijn vertrouwen in de bekwaamheid van ego's om Waarheid (of zelfs maar waarheid) te zien is nulkomma niks. Het bewijs van eigen gelijk wordt mij dagelijks hier op dit forum middels de ontelbare onzinnige posts op een dienblaadje gepresenteerd.
spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
marie is offline  
Oud 3 October 2022, 14:10   #8
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Laurens, alleen al de gedachte dat serieuze zoekers als kinderen afgeschermd moeten worden...
Vertrouwen in wat is, is niet je sterktste kant Laurens...
En nog altijd denken dat jezelf een doener bent; nog niet ingezien dat je dat niet bent???
Heb je nog steeds niet door dat Lau hier het alfamannetje op de rots is?
De opper-aap die boos wordt als de onderdanen hun GZO niet doen.
Dan gooit hij het hele forum weer door elkaar, zoals een klein kind wat niet tegen zijn verlies kan. Vermoedelijke oorzaak: het topic van Guido.

Het apen-ego ziet een concurrent in Guido omdat hij niet de GZO-leer verkondigd....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 3 October 2022, 14:13   #9
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En verder, Marie. Dit forum is gratis, je hoeft hier niet te zijn. Buiten dit forum is God gewoon weer God een Lau een onbekend mannetje ergens in Nederland.

Wat we ook van Boni kunnen zeggen, één ding zag hij goed. Het is hier gratis vermaak in het waarheidscircus van Lau......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 3 October 2022, 14:17   #10
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Heb je nog steeds niet door dat Lau hier het alfamannetje op de rots is?
De opper-aap die boos wordt als de onderdanen hun GZO niet doen.
Dan gooit hij het hele forum weer door elkaar, zoals een klein kind wat niet tegen zijn verlies kan. Vermoedelijke oorzaak: het topic van Guido.
Ook zo'n ego dingetje, ego's willen het alfamannetje zijn dus wat ziet ego? Juist een alfamannetjes aap op een rots. Begrijp je wellicht nu waarom ik steeds kom met 'ik heb geen ego' ? Ik heb helemaal geen zin me met zulke flauwe kul bezig te houden. Daarmee doe ik het af.

Citaat:
Het apen-ego ziet een concurrent in Guido omdat hij niet de GZO-leer verkondigd....
Ik was het niet oneens met Guido, heb hem niet tegengesproken. Mijn ageren betrof het absoluut onnodige ingewikkeld maken van iets wat simpel is. Goede wijn behoeft geen krans.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.