Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 March 2021, 00:23   #1
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Overbevolking *

Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:16   #2
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Stop met denken... onderzoek 'jezelf'....
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:38   #3
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Stop met denken... onderzoek 'jezelf'....
Stop met schrijven wat anderen moeten doen... Onderzoek 'jezelf' tot je bij niet-zelf uitkomt.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:51   #4
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

De wereld is overbevolkt als we kijken naar voorraden....
Is Corona de roep van moeder aarde?
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 02:13   #5
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
De wereld is overbevolkt als we kijken naar voorraden....
Ik zie geen overbevolking globaal bekeken. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat al die unieke mensen er niet zouden mogen zijn of voorkomen hadden moeten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Is Corona de roep van moeder aarde?
Stop met religieus gezwets over 'Moeder Aarde.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2021, 18:08   #6
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik zie geen overbevolking globaal bekeken. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat al die unieke mensen er niet zouden mogen zijn of voorkomen hadden moeten worden.
Er is een trend van bevolkingsgroei, die als deze zo doorzet tot schaarste aan voedsel gaat leiden. De mens neemt, de aarde geeft: totdat het op is. De aarde draait wel door, de mens is al doorgedraaid...


Citaat:
Stop met religieus gezwets over 'Moeder Aarde.
Leg eens uit?
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 10:35   #7
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Als je zegt 'overbevolking' dan heb je het over een populatie, over veel mensen tegelijk in een bepaald gebied. Juist omdat het er zoveel zijn zorgt dat voor problemen.
Hoe zie jij het verband tussen de problemen van overbevolking en bewustzijn? Ik zie niet direct hoe je die twee met elkaar in verband brengt.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2021, 14:15   #8
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Als je zegt 'overbevolking' dan heb je het over een populatie, over veel mensen tegelijk in een bepaald gebied. Juist omdat het er zoveel zijn zorgt dat voor problemen.
Hoe zie jij het verband tussen de problemen van overbevolking en bewustzijn? Ik zie niet direct hoe je die twee met elkaar in verband brengt.
Volgens mij is overbevolking een mythe. Het niet zo dat mensen 'zich voortplanten als konijntjes', maar dat ze 'niet langer sterven als vliegen'. De meest verrassende revolutie in de meest revolutionaire 20e eeuw was er een van gezondheid. Waar een eeuw geleden bijna elke ziekte iemand binnen een paar dagen kon doden, worden deze ziekten nu routinematig genezen. Waar ooit iemand kon hopen in de jaren 60 te leven, leven ze nu routinematig tot ver in de jaren 70, 80 en zelfs 90.
Is de medische vooruitgang dan een achteruitgang want een onevenwicht in de natuur veroorzakend? Nee, elke mens die geboren wordt behoort hier te zijn. Ook diegenen die langer leven dankzij de medische vooruitgang behoren hier nog te zijn omdat bewustzijn (God) dat zo wil.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2021, 15:11   #9
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Volgens mij is overbevolking een mythe.
Ik doe reeds enkele jaren genealogisch onderzoek en stel vast dat de laatste vijf- zeshonderd jaar de meeste mensen gemiddeld tussen de 60 en 75 jaar oud werden. De kindersterfte, kraambedsterfte, ondervoeding, onzorgvuldige hygiëne , epidemische rampen, demografische verschuivingen, oorlogen, ... wijzen sterker in de richting van menselijke impact op sterfte dan dat er sprake is van een natuurlijke tendens.

Uit vele wetenschappelijke rapporten blijkt dat de menselijke soort aan een bovengrens is gekomen van wat de planeet kan verdragen. Alle problemen wijzen naar onszelf: overbevolking, klimaat, grondstoffen, armoede, ...

Maar mijn vraag was eigenlijk hoe jij een verband ziet tussen deze problemen en bewustzijn. Leg misschien eens uit wat bewustzijn voor jou betekent en hoe daarin wereldproblemen een mythe zijn.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2021, 17:04   #10
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Leg misschien eens uit wat bewustzijn voor jou betekent en hoe daarin wereldproblemen een mythe zijn.
Bewustzijn is God. Een andere uitdrukking is de ene universele intelligentie.
Uiteindelijk is 'overbevolking' ook prima, omdat het ene bewustzijn zich zal manifesteren door elke vorm die het keer op keer kiest en evolueert.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.