Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 April 2012, 11:33   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Hanen gevecht


Tweegesprek Renoir Frederiki.

Hanen gevecht.

'Filosoof' versus 'gerealiseerde'.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2012, 11:42   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Als de hanen geprepareerd zijn, en klaar voor de start, zou dit draadje naar het geheime gedeelte verzet worden.
Het is een gekostumeerde gelegenheid, dus doe je beste masker op.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 00:15   #3
Frederiki
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 February 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als de hanen geprepareerd zijn, en klaar voor de start, zou dit draadje naar het geheime gedeelte verzet worden.
Het is een gekostumeerde gelegenheid, dus doe je beste masker op.
jij mooie, bruin-ogige manipulatrice!
Daar trap ik niet in...

Andrew Cohen en Ken Wilber doen dat: http://www.enlightennext.org/magazine/cohen-wilber/

Of hier, op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=w3ztYttq1vA
Frederiki is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 09:59   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
jij mooie, bruin-ogige manipulatrice!
Daar trap ik niet in...

Andrew Cohen en Ken Wilber doen dat: http://www.enlightennext.org/magazine/cohen-wilber/

Of hier, op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=w3ztYttq1vA
Het was uiteraard spottend bedoeld. Ik had een beetje zitten dollen met jullie twee als onderwerp.
Volgens mij ging ik net heel even over de grens, maar het bleef ook net aanvaardbaar en passend op dit forum, waar men weinig bewustwording laat blijken.
Het is ook gewoon even toetsen, om te kijken hoe ver ik kan gaan.

Speels, maar eigenlijk ook gemeend mijn dolligheid. Je kan het spotten noemen.
Het is eigenlijk heel leuk om zo een forum te hebben waar je je kan uiten. Gezien het feit dat hier bijna iedereen zichzelf voor schut zet, bewust en vooral onbewust, laat ik me ook gaan.
Wat heb ik te verliezen? Het respect van mensen die over onderwerpen praten die ze, als het puntje bij paaltje komt, hun waarheden niet uitleven?
Het is wel een grens die ik voel, en nu en dan ga ik eroverheen, soms overweeg ik om mezelf een ban te geven, maar als ik zie hoe onbewust de rest ook is, ga ik stilletjes maar bewust bij mijn onbewustheid stil staan, en hopen dat ik niet alleen verslaafd ben aan 'zelfkennis ' maar dat ik ook werkelijk iets leer.
Hier op dit forum, zijn er voor mij bijna geen voorbeelden van mensen die bewust in het leven staan. Dus alsnog, voor wie zou ik me generen?
Ik zie dit forum als een oefenterrein. IK oefen een beetje met dat wat zich voordoet: mijn geraaktheid. De ontkende geraaktheid van de medeleden komt me tegemoet.
Het is eigenlijk een soortgelijke middel, zoals jij ook dit forum als therapie gebruikt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 10:32   #5
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Gezien het feit dat hier bijna iedereen zichzelf voor schut zet, bewust en vooral onbewust, laat ik me ook gaan.
Wat heb ik te verliezen? Het respect van mensen die over onderwerpen praten die ze, als het puntje bij paaltje komt, hun waarheden niet uitleven?
Ja, precies, nou heb je 'm!
Dat willen hebben en krijgen van respect, daar zou je toch 't heen en weer van krijgen?!
Of niet dan?

Het 'voor schut zetten' is ofwel iets dat door jou/mij zo gevoeld wordt (en hoeft nog geen realiteit te zijn) ofwel het is een intimidatie poging van iemand om je over te halen/dwingen naar zijn/haar wijze van denken.
En die allebei hebben nul waarheidsgehalte.

Citaat:
.......maar als ik zie hoe onbewust de rest ook is, ga ik stilletjes maar bewust bij mijn onbewustheid stil staan, .......
Nou ja, bewust of onbewust, ik zie dat er onbewust (in de betekenis van ongewild) etiketjes en vragen daaromtrent in mijn hoofd verschijnen.
Die verschijnen gewoon, of ik dat nu wil of niet.
So what?
Mensen worden door mijn gedachten gelabeld tot bewust of onbewust, inclusief ik zelf.
Het maakt totaal niets uit wat en wie nou tot wat gelabeld, toch? Inclusief je zelf.
Citaat:
Hier op dit forum, zijn er voor mij bijna geen voorbeelden van mensen die bewust in het leven staan. Dus alsnog, voor wie zou ik me generen?
JUIST!
Gewoon zien dat er gedachtenetiketjes zijn en daar verder geen punt van maken.

Gewoon LEVEN.
Met alles erop en eraan.
Want die etiketjes die iedereen op iedereen plakt maken verder toch niks uit voor (jouw) leven, toch?
Alleen (eventueel) in je gedachten.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 10:47   #6
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ja, precies, nou heb je 'm!
Dat willen hebben en krijgen van respect, daar zou je toch 't heen en weer van krijgen?!
Of niet dan?

Het 'voor schut zetten' is ofwel iets dat door jou/mij zo gevoeld wordt (en hoeft nog geen realiteit te zijn) ofwel het is een intimidatie poging van iemand om je over te halen/dwingen naar zijn/haar wijze van denken.
En die allebei hebben nul waarheidsgehalte.


Nou ja, bewust of onbewust, ik zie dat er onbewust (in de betekenis van ongewild) etiketjes en vragen daaromtrent in mijn hoofd verschijnen.
Die verschijnen gewoon, of ik dat nu wil of niet.
So what?
Mensen worden door mijn gedachten gelabeld tot bewust of onbewust, inclusief ik zelf.
Het maakt totaal niets uit wat en wie nou tot wat gelabeld, toch? Inclusief je zelf.


JUIST!
Gewoon zien dat er gedachtenetiketjes zijn en daar verder geen punt van maken.

Gewoon LEVEN.
Met alles erop en eraan.
Want die etiketjes die iedereen op iedereen plakt maken verder toch niks uit voor (jouw) leven, toch?
Alleen (eventueel) in je gedachten.
Het klopt, er zijn mijn etiketjes.
Het gedrag van de ander, waaronder jij ook uiteraard, blijft alsnog onbewust, ongeacht wat ik er van denk.
Mijn gedrag en uiting toont net zo goed ook met groot regelmaat onbewustheid, zoals ieder ander op dit forum dat doet.
Ik vind iedereen hier, zoals Rob, Nadje, Maria, Ulla, Esradha, Diane, Renoir,Frederiki regelmatig (ontkende)onbewustheid laten zien.
Onbewustheid die ze fel verdedigen, als je ze erop waagt te attenderen, dus daarin komt het op mij over als zichzelf voor schut zetten, zoals ik het ook doe.
Het is een bewustwording forum, dus het is ook een oefenterrein vervolgens.
Daarnaast, ik blijf dat noemen, dat men zich kan afvragen of het klopt of niet wat ik beweer, en als het mogelijk is om daarover in gesprek te gaan.
Het is voor mij een gebied die mij interesseert, de onbewustheid bespreekbaar maken.
Als het vervolgens niemand over blijft die met mij in gesprek wilt, is het ook opgelost voor hier. Nieuwe mensen en gebieden zullen er op mijn pad komen, twijfel ik er niet aan.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 10:51   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Nou ja, bewust of onbewust, ik zie dat er onbewust (in de betekenis van ongewild) etiketjes en vragen daaromtrent in mijn hoofd verschijnen.
Die verschijnen gewoon, of ik dat nu wil of niet.
So what?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
So what?
Door 'so what' te zeggen word iets vergoelijkt. Het is niet 'so what', het is simpelweg een aandachtspunt.
Wat is dan het nut van aan zelfkennis en bewustwording te doen, als wij bij ons onbewustheid 'so what' zeggen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2012, 10:57   #8
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Het 'voor schut zetten' is ofwel iets dat door jou/mij zo gevoeld wordt (en hoeft nog geen realiteit te zijn) ofwel het is een intimidatie poging van iemand om je over te halen/dwingen naar zijn/haar wijze van denken.
En die allebei hebben nul waarheidsgehalte.

voor mij is het voor schut zetten als men reageert, zonder zich bewust te zijn van zijn onderliggende intenties, en geraaktheid, die hun iets doet schrijven.
Zoals bijvoorbeel Maria vaak reageert uit geraaktheid, en als je haar vraagt waarom ze reageert, zegt ze: Oh, zomaar..
of Nadje, of Rob, die niet meer laten blijken dat ze naar hun geraaktheid kijken, omdat ze al 'verder' zijn.
Of dat jij altijd de kreet van: er is hier 'niemand' gebruikt, maar vervolgens met hand en tand tegen Frederiki of Renoir of Anja verdedigd, omdat er wel iemand in je is, die zich geraakt voelt, en die graag gelijk wilt hebben.
Ik merk bij iedereen veel onbewustheid, daarin komt op mij over als zichzelf voor schut zetten als ze met zo een hevigheid ontkennen, als ze erop geattendeerd worden.
Daarnaast wilt men graag de ander spiegelen, maar ze staan zelf nooit toe dat een ander dat ook terug doet.
een soort circus, waaraan ik ook deel neem.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.