Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 January 2021, 01:28   #1
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Kabu's hilariteiten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Bassie en Dorje: Heb graag een nadere toelichting van jou of Bassie over Bewustzijn als zou dan niet synoniem zijn met Waarheid. Ik gebruik hier Waarheid en Bewustzijn voor hetzelfde en dat is om dat ze onderling uitwisselbaar zijn.
Da's een goei!
Jij zit dus al 10 jaar te toeteren op je forum dat je wel of geen waarheid herkent in deelnemers, waarin één van je geliefde zinnen in je jargon is: 'waarheid herkent waarheid'.

Jij bewust dan, de andere niet, want jij hebt gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond, de andere niet.
Zo is het ook al meer dan één keer gebeurt dat je beweert waarheid te herkennen in een persoon en dan erop terugkomt. Je trek je herkenning van bewustzijn in de andere dan weer in.
Tjonge, tjonge, wat een egotripper ben jij.

Ik zal ook is waarheid herkennen zie....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Mihaela:...Dat is iets waar jij bij jou zelf kan gaan werken.
Ik doe dat, en als ik dat niet doe, kom ik vanzelf weer tegen.. Jij daarentegen verzuimt, en ontvlucht iedere gelegenheid. Hopelijk doe je dat wel in de privacy, eerlijk naar jezelf kijken, want op het forum doe jij dat niet. Op het forum speel jij een rol, en sommigen mensen hebben het door.
(...)
Correct, sommige mensen hebben Laurens door!

Citaat:
@Laurens: In jouw quotes proef ik als het ware een nogal rigide gemankeerd intellect.

Guido
JaKnIk
kabu is offline  
Oud 24 January 2021, 10:21   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Correct, sommige mensen hebben Laurens door!


JaKnIk
Ik weet dat je leeft bij de gratie van de tegenstellingen en er vervolgens genoegen in schept deze op de spits te drijven. Het doel van dit forum is nog steeds het bewegen tot het aanvangen van gedegen zelfonderzoek. Dat er ook discussies ontstaan over wat realisatie, waarheid, bewustwording en andere verschijnselen inhouden onder gedegen zelfonderzoekers is vanzelfsprekend. Hoewel het over discutabele verschijnselen gaat heb ik graag eenduidigheid over de begrippen en daarom stap ik wel eens in de discussies.

Als niet doende met gedegen zelfonderzoek kun jij hier helemaal niet aan deelnemen. Jouw wijze van bereiken wat je voor ogen staat (realisatie?) lijkt op het stelling nemen met andermans zienswijzen (zoals onder andere dwepen met Balsekar en psychedelica) omdat je daar in geïnvesteerd hebt. Het is egogedrag om een gedane investering niet te willen loslaten en al het andere te verguizen.
 
Oud 24 January 2021, 12:29   #3
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: ...Jouw wijze van bereiken wat je voor ogen staat (realisatie?) lijkt op het stelling nemen met andermans zienswijzen (zoals onder andere dwepen met Balsekar en psychedelica) omdat je daar in geïnvesteerd hebt.
Je vergeet Karl Renz en Diederik Wolsak nog te noemen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@kabu: ...Het is egogedrag om een gedane investering niet te willen loslaten en al het andere te verguizen.
Ik heb geen investeringen en ook geen ego meer.
Het is enkel zoals Guido het eerder schreef...
Citaat:
@katerie: Zo is dat. Verbeelding bemoeit zich met verbeelding, zo lullig en stompzinnig zit 'de wereld' nou eenmaal in elkaar. Iedereen wil zijn/haar grammetjes halen.. middels verbeelding, met recht een marktplaats.

Ben op 7 april. 2017
kabu is offline  
Oud 24 January 2021, 15:19   #4
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Kabu is weer enorm op dreef, in bijna alle draadjes heeft hij weer het laatste woord en zijn aloude patronen zijn zich weer welig en vooral grenzeloos aan het uitleven.

Nog eens tijd voor een timeout?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 January 2021, 15:30   #5
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Kabu is weer enorm op dreef, in bijna alle draadjes heeft hij weer het laatste woord en zijn aloude patronen zijn zich weer welig en vooral grenzeloos aan het uitleven.

Nog eens tijd voor een timeout?
cut the crap, geef jezelf een timeout, probeer het!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 24 January 2021, 15:58   #6
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
cut the crap, geef jezelf een timeout, probeer het!
Oké, goed idee, ik doe mee!

Eens zien wie er het langst zal volhouden...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 24 January 2021, 16:32   #7
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Oké, goed idee, ik doe mee!

Eens zien wie er het langst zal volhouden...
Je maakt geen schijf van kans!
Ik heb 25 jaar geleden al een vastenkuur van drie weken gedaan op vakantie. Enkel water en thee gedronken. Tegelijk ging ik dagelijks mee op restaurant met mijn toenmalige vriendin. Zij at uitgebreid en ik keek ernaar met een kop thee in mijn hand.
En ruiken dat ik deed! Zag dat er allemaal lekker uit wat zij voorgeschoteld kreeg. Ik sprak het uit, zei 'goh, dat ziet er zo lekker uit wat jij allemaal aan het eten bent, dat zou ik ook wel willen opeten', en ik dronk met een glimlach van mijn thee.

Dat is geen kwestie van wilskracht, maar van je verlangen voelen door bewust te ademen in je verlangen waardoor je ze meemaakt, voelt, ervaart, zonder er iets mee te hoeven doen. Die kunst is het gevolg van mijn jarenlange holotropisch ademen therapie à la Stanislav Grof.
'Holotropisch ademwerk' (rebirthing) is een techniek die is bedoeld om zonder drugs een psychedelische bewustzijnstoestand te bereiken. Die techniek beheers ik al 30 jaar en is in de basis een voorbereiding tot meditatie.

Dat mijn beste Dorje, is waar jij de mond van vol hebt, je kan er schijnbaar eindeloos over schrijven hier op het forum als een Belgische selfmade man, maar de praktijk is wat anders.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.