Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 September 2022, 17:08   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Dit is niet het algemeen forum voor de gebruikelijke leden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Quote = Fer

Sam stelt ego vast binnen de natuur. Door naar de natuur te kijken is er het besef dat 'ego' een natuurlijke zaak is.

Normale mensen kletsmeieren niet over een vermeende wereld, maar stellen vast hoe die wereld in elkaar zit. En stellen daarbij 'ego' vast bij alles wat leeft. Er kan nog veel meer over die wereld ontdekt worden, zoals de kosmische principes die daar geldig zijn.

Maar ik zie dat je liever 'de wereld' alvast maar een illusionair karakter toebedeeld, waarmee je vooruitloopt zonder 'de wereld' te onderzoeken.
Dit is niet bedoeld een schaduwforum te zijn van het algemeen forum. Dit volstrekt nutteloze gefilosofeer wil ik achter de schermen houden. Het mag wel even over de verschijnselen in het bestaansrechtelijke gaan maar steeds moet het weer terug geleid kunnen worden naar gedegen zelfonderzoek. Op de allereerst plaats komt de zoektocht naar 'wat' je bent en daarna kun je het, bij gebleven behoefte (wat doorgaans niet meer het geval blijkt te zijn), hebben over de wereld. Jij blijft maar gefixeerd op jou als verschijnsel en toont geen interesse in het aanbod van dit forum.

Fer leest hier niet en zal ook niet reageren. Reacties hier over elders zullen weer worden verwijdert. Je eerste reactie op Sam van een discussie die hier helemaal niet plaats vindt is al verwijdert.
 
Oud 15 September 2022, 20:03   #2
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit is niet bedoeld een schaduwforum te zijn van het algemeen forum. Dit volstrekt nutteloze gefilosofeer wil ik achter de schermen houden. Het mag wel even over de verschijnselen in het bestaansrechtelijke gaan maar steeds moet het weer terug geleid kunnen worden naar gedegen zelfonderzoek. Op de allereerst plaats komt de zoektocht naar 'wat' je bent en daarna kun je het, bij gebleven behoefte (wat doorgaans niet meer het geval blijkt te zijn), hebben over de wereld. Jij blijft maar gefixeerd op jou als verschijnsel en toont geen interesse in het aanbod van dit forum.

Fer leest hier niet en zal ook niet reageren. Reacties hier over elders zullen weer worden verwijdert. Je eerste reactie op Sam van een discussie die hier helemaal niet plaats vindt is al verwijdert.
Ik weet niet wie waar wat leest.

Verder zag ik dat Sam een opmerking maakte die eindelijk eens ergens over ging: ook dieren hebben een ego. Maar dat komt in jouw geloof natuurlijk niet van pas, want dieren denken niet.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 09:10   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik weet niet wie waar wat leest.

Verder zag ik dat Sam een opmerking maakte die eindelijk eens ergens over ging: ook dieren hebben een ego. Maar dat komt in jouw geloof natuurlijk niet van pas, want dieren denken niet.....
Ik heb een scheiding aangebracht tussen leden die niet met gedegen zelfonderzoek bezig zijn en degenen die dat wel doen. Dat onderscheid is bij sommigen maar moeilijk te trekken, maar van degenen die hier op 'Eigen forum beheer' zitten is dat tamelijk duidelijk. Mocht ik me vergissen dan worden ze weer toegelaten op het algemeen forum, zo niet dan blijven ze achter de schermen. Hier op dit forum kunnen alleen die leden lezen die daar lid van zijn en Fer bijvoorbeeld is daar geen lid van. Sam, Rob en Dorje daarentegen zijn lid van beiden, tot duidelijk is dat ze geen voorstander zijn van gedegen zelfonderzoek en blijkt dat ze daar de boel traineren.
 
Oud 16 September 2022, 09:35   #4
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb een scheiding aangebracht tussen leden die niet met gedegen zelfonderzoek bezig zijn en degenen die dat wel doen. Dat onderscheid is bij sommigen maar moeilijk te trekken, maar van degenen die hier op 'Eigen forum beheer' zitten is dat tamelijk duidelijk. Mocht ik me vergissen dan worden ze weer toegelaten op het algemeen forum, zo niet dan blijven ze achter de schermen. Hier op dit forum kunnen alleen die leden lezen die daar lid van zijn en Fer bijvoorbeeld is daar geen lid van. Sam, Rob en Dorje daarentegen zijn lid van beiden, tot duidelijk is dat ze geen voorstander zijn van gedegen zelfonderzoek en blijkt dat ze daar de boel traineren.
Ach ja, je kastenstelsel. Het is me toch wat met dat opdelende ego van je.....ego uit zelfbehoud. Ego wat GZO er door wil drammen. Net zoals we vroeger het geloof kregen opgedrongen.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 09:44   #5
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Klop, En Hij zal de deur openen
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon
Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.

Niets zien te worden, dat is waar zelfkennis over gaat. Niet jezelf en de wereld tot vermeend verklaren. In de realisatie zul je bemerken dat God zijn eigen Wezen in 'de wereld' weerspiegelt wil zien. Als niet-twee kan God namelijk zichzelf niet 'zien'.

P.S. Met God bedoel ik natuurlijk niet de zelf-benoemde Goden Laurens en Boni.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 09:47   #6
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En hoe is de weg? Neem plaats achter de ogen van God (schouwen) , alleen liefde ziet hoe het werkelijk is. God bevindt zich op een plaats die jij niet kan zien.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 09:51   #7
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

En vergeet gedachtenonderzoek, het enige wat in conflict is met je 'denken' is je eigen 'denken' zelf....

Hoe kun je iets onderzoeken als er geen conflict is?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 16 September 2022, 12:04   #8
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
En hoe is de weg? Neem plaats achter de ogen van God (schouwen) , alleen liefde ziet hoe het werkelijk is. God bevindt zich op een plaats die jij niet kan zien.
Beweer jij hier God te zijn? Jij die schouwt met de ogen van God.
Mag dat wel van je geloof?
 
Oud 16 September 2022, 12:00   #9
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Klop, En Hij zal de deur openen
Verdwijn, En Hij zal je doen stralen als de zon
Val, En Hij zal je naar de hemel verheffen
Word niets, En Hij zal je in alles veranderen.

Niets zien te worden, dat is waar zelfkennis over gaat.
Wat is het nou 'niets worden' 'niets zien' of 'niets zien worden?

Citaat:
Niet jezelf en de wereld tot vermeend verklaren. In de realisatie zul je bemerken dat God zijn eigen Wezen in 'de wereld' weerspiegelt wil zien. Als niet-twee kan God namelijk zichzelf niet 'zien'.
Een hardnekkig misverstand dat het hier alsmaar zou gaan om 'verklaren'. Dus nogmaals het is ont'dekken of ontdekken waarvan hier mededeling wordt gedaan.
Veel eerder al ontvouwde ik het idee dat de oppermachtige God iets niet kon namelijk zichzelf ervaren, om dat te kunnen heeft hij de mens geschapen. Maar een of andere Bassie wil God dat genoegen niet doen, die blijft volharden in het geloof een ik te zijn.

Citaat:
P.S. Met God bedoel ik natuurlijk niet de zelf-benoemde Goden Laurens en Boni.....
Dat spreekt vanzelf.
 
Oud 16 September 2022, 12:17   #10
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat is het nou 'niets worden' 'niets zien' of 'niets zien worden?
Niets worden.

Gaat je begrip voor Nederlandse taal achteruit, Laurens?
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.