Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 February 2012, 10:06   #1
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard Scheppend vermogen

Veel wordt hier gesproken over dat er geen doener is, niets gedaan kan worden, het leven je overkomt ed. En in hoeverre dat wel of niet waar is.

De vraag die bij mij opkomt, hoe kijken jullie aan tegen het scheppend vermogen van de mens? In hoeverre zijn we in staat om iets te creëren, tot stand te brengen en in hoeverre scheppen we (on)bewust zelf de situaties die we meemaken? Het leven overkomt je, klinkt mij als dat je nergens invloed op hebt. Zijn er misschien ook dingen waar je wel invloed op hebt?

Is er ook een andere kant aan het verhaal?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 10:40   #2
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Veel wordt hier gesproken over dat er geen doener is, niets gedaan kan worden, het leven je overkomt ed. En in hoeverre dat wel of niet waar is.

De vraag die bij mij opkomt, hoe kijken jullie aan tegen het scheppend vermogen van de mens? In hoeverre zijn we in staat om iets te creëren, tot stand te brengen en in hoeverre scheppen we (on)bewust zelf de situaties die we meemaken? Het leven overkomt je, klinkt mij als dat je nergens invloed op hebt. Zijn er misschien ook dingen waar je wel invloed op hebt?

Is er ook een andere kant aan het verhaal?
Zoals ik het ervaar ben ik de enige die creëert, alles zelfs,
het enige feit was dat ik het niet altijd met de creatie eens was.

( Wie wel, vraag een ieder of die tevreden is met zijn huidige situatie, geheid 9 op de 10 keer zullen anders wensen en niet tevreden zijn.)
Zeggen allemaal als ik het over mocht doen deed ik alles anders....maar staan er dan niet bij stil dat die andere vorm andere weerstanden tegen zal komen waardoor ze het weer niet met de creatie eens zijn.( het gezegde: Het gras is altijd groener aan de overkant)

Vandaaruit begint het ingrijpen in situaties om ze weer compleet naar eigen hand te zetten (duel)(leren)
opeens komen onrecht gevoelens om de hoek kijken zoals, als dat niet lukt en "waarom" overkomt mij dat. ( op de vlucht voor pijn. )
Tsja wie zou dat niet doen he, pijn bestrijden.

Zo "denk" je invloed ergens op uit te oefenen.

Overgave aan di? uitkomsten, bracht mij op de kni?en, ZIEN dat niets verandert met ingrijpen en kwam handelen tevoorschijn in wat zich voordoet ongeacht de uitkomst.

Leuk of niet leuk doet er dan niet meer toe, alleen handelen naar vermogen zonder waardeoordeel.

Invloed uitoefenen blijft invloed uitoefenen,
Doen blijft doen,
Cre?ren blijft creëren.

Waardeoordeling ervan, bracht bij mij de verschuiving en rust niets meer in de hand te hebben,qua uitkomsten dan alleen maar handelen opzich.

Levenslessen van het leven zelf, zonder enig interlectueel geneuzel en ontledingen.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:01   #3
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Levenslessen van het leven zelf, zonder enig interlectueel geneuzel en ontledingen.
Dat is wat ik ergens heb gezet:
Het Leven doet zich (voor)en het denken danst erom heen.
(Doet er een dansje omheen)
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:10   #4
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Veel wordt hier gesproken over dat er geen doener is, niets gedaan kan worden, het leven je overkomt ed. En in hoeverre dat wel of niet waar is.

De vraag die bij mij opkomt, hoe kijken jullie aan tegen het scheppend vermogen van de mens? In hoeverre zijn we in staat om iets te creëren, tot stand te brengen en in hoeverre scheppen we (on)bewust zelf de situaties die we meemaken? Het leven overkomt je, klinkt mij als dat je nergens invloed op hebt. Zijn er misschien ook dingen waar je wel invloed op hebt?

Is er ook een andere kant aan het verhaal?
Eigenlijk is het heel simpel, te zien hoe je met je eigen energie energie in beweging kunt zetten. Doe ik vervelend of ook gewoon tegen iemand, zal diegene al naar gelang zijn bewust zijn (en geraakt zijn) ook vervelend of gewoon terug doen. Dat zegt mij al genoeg, dat het niet zo kan zijn, dat wij helemaal niets kunnen doen. Wat niet betekent dat je daarom het gevoel kan hebben alsof zaken je gewoon overkomen. Maar dat heeft dat ook wel weer mee te maken hoe we met zijn allen een wereld gecreëerd hebben die bepaalde dingen tot gevolg hebben. Je hebt ook nog zoiets dan een indirecte werking, waarbij je niet direct aan deelgenomen hebt. Je ervan bewust worden, hoe energie werkt betekent niet dat je daarom altijd direct iets kunt veranderen. Maar het begint gewoon bij jezelf.

Met nadruk op eigenlijk is het heel simpel, want we maken het zelf veel te ingewikkeld, omdat wij vaak toch nog steeds denken, de ander moet iets veranderen. Wat uiteindelijk ook nog klopt want de ander zijn wij zelf ook weer, die bij zichzelf begint.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:17   #5
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik heb dit ook in het andere lijntje geplaatst en ik heb het al eerder aangehaald, maar hier wordt niet op gereageerd:

Hoe verklaar je dan de kwantum fysics? Heb je al eens gekeken naar de kracht van het denken, naar bijv. Masero Emoto's waterkristallen?
Zijt gij niet als goden, heeft gij niet al het licht in U?
(Nee, niet een deel, maar het volledige Licht).
Misschien is de wereld daarom zoals die is, omdat iedereen vergeet wie die werkelijk is.
Zowel schepper als schepsel.
En geen machteloos wezen.
Terwijl er nergens een centrum te vinden is.


Energy flows where the mind goes....
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:54   #6
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Ik heb dit ook in het andere lijntje geplaatst en ik heb het al eerder aangehaald, maar hier wordt niet op gereageerd:

Hoe verklaar je dan de kwantum fysics? Heb je al eens gekeken naar de kracht van het denken, naar bijv. Masero Emoto's waterkristallen?
Von, ik heb dat verhaal van Emoto inderdaad al een paar keer hier zien staan. Ik ben niet overtuigd ben van het wetenschappelijke ervan. Emoto heeft zijn dokterstitel van een universiteit die geen Officiële universiteit is, de foto?s zijn niet random resultaten maar geselecteerd, dit is even wat ik me van de kritiek erop herinner (artikel van Skepsis). Wat ik nog op wiki las is dat er nog een soort onderzoek is geweest om uit te maken of dit wel wetenschappelijk was, en de uitkomst scheen positief voor Emoto, echter, hij was zelf mede-auteur van het artikel.

Ik voor mij hoef Emoto dus niet te verklaren zolang niet onomstotelijk vaststaat dat het ook zo is.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 12:24   #7
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Von, ik heb dat verhaal van Emoto inderdaad al een paar keer hier zien staan. Ik ben niet overtuigd ben van het wetenschappelijke ervan. Emoto heeft zijn dokterstitel van een universiteit die geen Officiële universiteit is, de foto?s zijn niet random resultaten maar geselecteerd, dit is even wat ik me van de kritiek erop herinner (artikel van Skepsis). Wat ik nog op wiki las is dat er nog een soort onderzoek is geweest om uit te maken of dit wel wetenschappelijk was, en de uitkomst scheen positief voor Emoto, echter, hij was zelf mede-auteur van het artikel.

Ik voor mij hoef Emoto dus niet te verklaren zolang niet onomstotelijk vaststaat dat het ook zo is.
Ok?, Maria, dank je wel voor jouw reactie.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:24   #8
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Je ervan bewust worden, hoe energie werkt betekent niet dat je daarom altijd direct iets kunt veranderen.
Soms doet het niet eens meer toe als je iets (direct of indirect) kan veranderen. Waar je altijd iets in te brengen hebt, is jouw ervaring over dat wat gebeurt. Jouw beleving, en beeld over de gebeurtenissen in je leven, bepaalt jouw ervaring over het leven. Daarin heb je de keuze volgens mij.
En vanuit hoe jij het leven ervaart, jouw beeld erover, en hoe je handelt, schep je dat wat in je vermogen ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Maar het begint gewoon bij jezelf.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:34   #9
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Soms doet het niet eens meer toe als je iets (direct of indirect) kan veranderen. Waar je altijd iets in te brengen hebt, is jouw ervaring over dat wat gebeurt. Jouw beleving, en beeld over de gebeurtenissen in je leven, bepaalt jouw ervaring over het leven. Daarin heb je de keuze volgens mij.
En vanuit hoe jij het leven ervaart, en hoe je handelt, schep je dat wat in je vermogen ligt.
Ja, dat beseffen maakt dat de persoonlijke beleving verandert zonder dat daarom deze daarom onderdrukt hoeft te worden of ontkend hoeft te worden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2012, 11:40   #10
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, dat beseffen maakt dat de persoonlijke beleving verandert zonder dat daarom deze daarom onderdrukt hoeft te worden of ontkend hoeft te worden.
En ik denk dat daar de sleutel ligt, bij het veranderen van je persoonlijke beleving. Daar vanuit veranderd je leven.
Het scheppen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.