Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2012, 10:08   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Twee gesprek Nadje en Mihaela

Er is nu en dan een speelsheid die mij amuseert als wij elkaar hier op het forum opzoeken. Je bent type vrouw met wie ik een vriendschap makkelijk aan zou gaan.

Daarnaast ervaar ik dat er tussen ons snel een gevoel van conflict ontstaat. Voor mij voelt altijd als krachtmeting, handje drukken, onderhuidse vijandigheid.
Het vermoeit me en bij deze nodig ik je uit tot een gesprek om vervolgens niet ieder keer door de draadjes heen elkaar vijandig te benaderen, en allen gesprekken door de waar te gooien door ons gestoei.

Mihaela
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 10:12   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje
Weer mis Mihaela.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Ik vind je houding op het forum wel een verspilling van letters Nadje.
Je houding is continue verdedigend en aanvallend. Je vecht continue om je gelijk te krijgen. Je typt vaak uit geraaktheid en je ontkent dat.
Daarin vind ik jouw ego zeer prominent bezig in de woorden die je schrijft. Het heeft niets met zelfkennis te maken, wat jij of ik hier doen,maar met het in stand houden van ons ego. Ben je daar bewust van Nadje?
Ik gebruikte het woord ''wij'' omdat ik dat bij mezelf ook zie doe, ik doe dat ook maar ik geef het toe. Niet dat ik daardoor verder in ben, want het is pas het begin.
Ik vind jou gebrek aan lef vertonen, door keer op keer alleen maar kreten te slaken, en jezelf anders voordoen dan dat jij in werkelijkheid bent. Hoe ben je in werkelijkheid? Nog slaaf van je ego en impulsen, en dat ontkent jij.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 12:30   #3
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Er is nu en dan een speelsheid die mij amuseert als wij elkaar hier op het forum opzoeken. Je bent type vrouw met wie ik een vriendschap makkelijk aan zou gaan.

Daarnaast ervaar ik dat er tussen ons snel een gevoel van conflict ontstaat. Voor mij voelt altijd als krachtmeting, handje drukken, onderhuidse vijandigheid.
Het vermoeit me en bij deze nodig ik je uit tot een gesprek om vervolgens niet ieder keer door de draadjes heen elkaar vijandig te benaderen, en allen gesprekken door de waar te gooien door ons gestoei.

Mihaela
Ik zie mij geen gesprekken in de war gooien, mijn benadering is er ook geen van vijandigheid. Ik heb geen enkele behoefte om me met jou te meten, laat staan handje drukken o.i.d. Er is voor mij ook geen conflict, hooguit soms wat irritatie en die maak ik dan wel kenbaar. Kortom, de gevoelens die jij in het contact met mij ervaart zijn JOUW gevoelens. Die kun je alleen (bij je)ZELF onderzoeken. Ik herken er niks in en kan er niks mee. En als het je vermoeit zou ik er vooral verder geen energie in steken.

Het moge duidelijk zijn, ik heb geen enkele behoefte om met jou een tweegesprek aan te gaan omdat ik geen enkele openheid ervaar bij jou, dus in mijn optiek is dat paarlen voor de zwijnen. Dat zegt uiteraard van alles over mij. Kort en goed, ik bedank dus vriendelijk voor de uitnodiging, maar daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik me laat weerhouden om op jou te reageren als me dat belieft. Mooie dag verder.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 12:53   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het moge duidelijk zijn, ik heb geen enkele behoefte om met jou een tweegesprek aan te gaan omdat ik geen enkele openheid ervaar bij jou, dus in mijn optiek is dat paarlen voor de zwijnen. Dat zegt uiteraard van alles over mij. Kort en goed, ik bedank dus vriendelijk voor de uitnodiging, maar daarmee wil ik niet gezegd hebben dat ik me laat weerhouden om op jou te reageren als me dat belieft. Mooie dag verder.
Voor mij is dat voldoende te weten. Ik ervaar jou op dit moment dus als geen enkele waarde aan mijn bewustwording toevoegen, dus steek ik voorlopig geen energie meer in.

Ik heb op dit moment geen wensen naar je toe, het voelt voor mij alsof jij, de persoon Nadje, voor mij niet meer bestaat, door je keuze.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Niet-twee Bassie Advaita 10 2 February 2021 20:42
A-Dvaita: geen twee Sam Advaita 2 12 January 2021 22:35


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.