|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
15 April 2017, 23:43 | #1491 |
Geen lid
|
Als je geheel Nederland zou enqu?teren zou je ontdekken dat je tot de kudde behoort (degenen die er net zo over denken als jij). Hier waar gedegen zelfonderzoek wordt gedaan vindt je andere waarden.
|
16 April 2017, 00:31 | #1492 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Dat aanwijzen van je zelf is anders dan naar zichzelf kijken. Er is geen andersom dan wat je jezelf wijsmaakt en als afgescheiden zijn beleeft. Door naar wat-is te wijzen, is er dialoog met wat je bent. Dialoog reikt tot over het eindeloze en tijdeloze zijn. Het omvat alle zijn. Citaat:
16 April 2017, 01:41 | #1493 | |||||
Asprirant lid
|
De arena van projectie
Citaat:
Ik vind je reageren hilarisch en dus lach verwekkend. Citaat:
Blijf vooral wild, hysterisch, prekend en moraliserend om je heen slaan om wat niet recht(matig, vaardig) is volgens jou op dit forum en in de wereld. Daarin liggen je levenslessen verscholen. oei, ja zeg, wat een confrontatie! Ik word totaal door elkaar geschud? van het lachen. Al heeft het ook wel iets triest van hoe je in je projecties blijft steken. Dat zeggen alle zeikerds als Jean d ?Arc en Moeder Theresa?s. Citaat:
Dit forum, de wereld, is een projectie van jouw geest. ?Wat, ik projecteren? Helemaal niet, jullie doen dat!? Roept Miha dan? Citaat:
Jouw onophoudelijk zeiken en (aan)klagen op dit forum over hoe destructief, en onbewust hier gehandeld wordt verteld mij iets anders. Het verteld mij dat jij vastzit in een vicieuze cirkel, ook wel een arena te noemen. De arena van projectie... Mihaela's arena. Citaat:
Al is bij stil gestaan Miha? 'Zelfafwijzing'. You should, you shouldn't... De wereld zou moeten, de wereld zou niet mogen... Zo praat je ook tegen jezelf. Dat is jouw innerlijke constante dialoog met je gedachten. De enige relatie die je hebt is de relatie met je gedachten. En dat is nogal een arena zeg.
God is alles & goed. Wijziging aangebracht door katerie op 16 April 2017 om 02:05. |
|||||
16 April 2017, 02:22 | #1494 | |
Asprirant lid
|
Bericht aan alle Jean d'Arc's en konsoorten als Mihaela:
"Voor diegenen die voor vrijheid hebben gestreden, nu is het jouw beurt om vrij te zijn". Citaat:
16 April 2017, 09:37 | #1495 |
Actuaris
|
|
16 April 2017, 10:44 | #1496 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Alle aandacht waaraan wij 'ego' besteden is ons ding zijn, ons lichaam zijn (samen met het ding zijn als geest zijn, als bewust zijn). Het lichaam, de menselijke verschijning is echter de verschijning waaraan wij zodanig hechten omdat bij verlies ervan al het andere verloren is. Ja, verloren en niet zomaar verdwenen. Om dat verlies is de oproep van Mihaela een schreeuw. En terecht. Als menselijke wezens zitten wij vast aan de wereld en niets van wat wij doen en denken kan daar iets aan veranderen. Nochtans is onze menselijke verschijning als begin een geschenk van zijn. Iedereen loopt op een gegeven moment vast in zijn. Wij hebben reeds lang door dat wij verloren zijn en niets ons zal komen redden. Gedegen zelfonderzoek verandert daaraan 'niets'. Het is een onderzoek, een experiment naar 'mijn' menselijke verschijning en hoe deze verschijning vastgelopen is en verloren is in deze kosmologie van relativiteit, van afgescheidenheid en confrontatie. Het gedegen zelfonderzoek brengt een aanwijzing van 'doorpakken' met al wat is tot aan het verwerken van 'Ik-Ben-Dat'. Deze aanwijzing is belangrijk omdat zij 'mijn' menselijke verschijning laat afronden in het voorbij gaan aan de wereld, de kosmos, Dat-Alles. Zolang er iets kan aangewezen worden wat kleur heeft en volume, zolang ben je nog niet klaar met de wereld en met je zelf. Wanneer alles wat stroomt en verschijnt doorheen jouw stroomt en verschijnt, dan pas ben je thuis gekomen en heb je de menselijke verschijning afgerond.
16 April 2017, 11:06 | #1497 | |
Actuaris
|
Citaat:
En dan verwordt het leven opnieuw tot een geschenk van zijn. |
|
16 April 2017, 11:33 | #1498 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Goed bezig! Blijf het herhalen tot dat het tot je doordringt. |
|
16 April 2017, 12:08 | #1499 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Het geschenk is de menselijke verschijning met de noodlottige uitwerking van sterven in afgescheidenheid, een compleet verlies van 'mijn zijn'. Het geschenk zit in de 1-heid, de individualiteit van dat verschijnen als 'mijn zijn'. Ondanks dat ik elke dag leef en dus aan het sterven ben, ben ik een eenheid, ben ik het ene wat ik kan zijn als mens, als mij zelf. Thuiskomen is de ontdekking dat het nooit anders is geweest dan vanuit een ander begin. In die zin zal je je opmerking wel bedoeld hebben Marie? Ik zie dit begin van thuiskomen niet als een begin dat is begonnen met 'mijn verschijnen' maar als van ander begin is. Het is onverklaarbaar de diepste werkelijkheid van 'Ik-Ben-Dat', onbepaald en anoniem.
16 April 2017, 13:22 | #1500 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het is dus jouw gevoel Katerie. Als ik gedrag vertoon dat jou bevalt wordt je erdoor geamuseerd, en dan als het niet strookt met jouw beeld van leuk/amusant, vind jij het iets triest hebben. Wie zijn verhaal is het nu? |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|