Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 November 2012, 13:31   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Afkoelperiode Vagebond.

Op het moment dat Vagebond in de afkoel-periode gaat wens ik me dat ik daar ook deel aan neem.
Toen de sfeer opgewekt en veel felheid ontstond onderling de forumleden voelde ik me ook opgewekt, boos, fel, en nog meer gevoelens die voor afkoeling vragen.
Mijn gedachten waren ook niet vredig en harmonieus naar de mensen die in het conflict betrokken waren, dus vind ik niet correct dat alleen 1 persoon gestraft wordt hoeveel voor mij duidelijk heel veel mensen aan deel namen.
Omdat wij nog steeds op niveau van straf, schuld, en gerechtswaardigheid functioneren op dit forum, vind ik rechtvaardig om deel te nemen aan de straf. Mijn gedachten en gevoelens waren niet anders dan de reactie van Vagebond of Nadje of Rob of ieder ander forumlid die aan het conflict deelnam.

Laat je me weten wanneer haar straf ingaat kan ik dat met haar ondergaan, als dit al gaande is wil ik alsnog inhalen!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 13:56   #2
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Op het moment dat Vagebond in de afkoel-periode gaat wens ik me dat ik daar ook deel aan neem.
Toen de sfeer opgewekt en veel felheid ontstond onderling de forumleden voelde ik me ook opgewekt, boos, fel, en nog meer gevoelens die voor afkoeling vragen.
Mijn gedachten waren ook niet vredig en harmonieus naar de mensen die in het conflict betrokken waren, dus vind ik niet correct dat alleen 1 persoon gestraft wordt hoeveel voor mij duidelijk heel veel mensen aan deel namen.
Omdat wij nog steeds op niveau van straf, schuld, en gerechtswaardigheid functioneren op dit forum, vind ik rechtvaardig om deel te nemen aan de straf. Mijn gedachten en gevoelens waren niet anders dan de reactie van Vagebond of Nadje of Rob of ieder ander forumlid die aan het conflict deelnam.

Laat je me weten wanneer haar straf ingaat kan ik dat met haar ondergaan, als dit al gaande is wil ik alsnog inhalen!
Er is aan Vagebond gevraagd geen opmerkingen meer te plaatsen die gerelateerd zijn aan de klacht van een 'vermeende bedreiging'. Er is een verzoek aan de forumleiding gericht om tot de (mede)bevinding te komen dat er sprake was van een bedreiging.

De bevindingen zijn te lezen in Mededelingen Forumbeheer onder het al bestaande kopje 'Berisping voor Vagebond'. Geconcludeerd is dat er geen sprake was van een bedreiging. Daarmee is voor de forumleiding het hoofdstuk 'vermeende bedreiging' afgesloten.

Vagebond laat echter niet na toespelingen te blijven maken op 'vermeende bedreiging' en er is nu gewaarschuwd dat niet meer te doen op straffe van een time out. Dat onderwerp is uitputtend behandeld. Een voortzetting van andere zaken is echter gewoon welkom.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 14:13   #3
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Er is aan Vagebond gevraagd geen opmerkingen meer te plaatsen die gerelateerd zijn aan de klacht van een 'vermeende bedreiging'. Er is een verzoek aan de forumleiding gericht om tot de (mede)bevinding te komen dat er sprake was van een bedreiging.

De bevindingen zijn te lezen in Mededelingen Forumbeheer onder het al bestaande kopje 'Berisping voor Vagebond'. Geconcludeerd is dat er geen sprake was van een bedreiging. Daarmee is voor de forumleiding het hoofdstuk 'vermeende bedreiging' afgesloten.

Vagebond laat echter niet na toespelingen te blijven maken op 'vermeende bedreiging' en er is nu gewaarschuwd dat niet meer te doen op straffe van een time out. Dat onderwerp is uitputtend behandeld. Een voortzetting van andere zaken is echter gewoon welkom.
In mijn beleving is het anders. Er is een conflict geweest waarbij meer mensen onder invloed van triggers elkaar uitdaagde en met elkaar in conflict verkeerde.
Omdat dit een Zelfkennisforum is, en bedoeld is voor bewust- zijn van dat wat in je leeft, vind ik dat de regels anders bekeken mogen worden.
Tijdens het conflict heeft een ieder zich op zijn/haar manier geuit. Als je allen woorden weg laat die getypt zijn tijdens het conflict, en je je alleen op de sfeer richt, kan je er niet omheen dat er spanning, triggers, gevoel van onveiligheid, heen en weer aanwezig waren.
Ik nodig een ieder uit om zichzelf te ontmaskeren en zijn beleving omtrent het conflict onder ogen te zien, en als mensen zichzelf volledig vrij van trigger/geraaktheid/ boosheid/felheid/ongenoegen/teleurstelling.. en welke gevoelens dan ook, zich van kunnen verklaren, omtrent dat wat zich voordeed, dan is het ieder zijn verantwoordelijkheid verder.
Ik ben het er niet mee eens dat er alleen 1 persoon gestraft wordt, hoeveel in mijn beleving de bijdraag van meer mensen het conflict op gang gebracht heeft.
En ik bedoel hier mee ieder persoon die zich bij het gesprek betrok, vanuit geraaktheid, trigger, ideeën of mening of boosheid omtrent wie dan ook..
Omdat ik boosheid ervoer zoals naar Nadje, Rob, Vagebond, O-sem (die ook mee deed nu en dan) Renoir, Maria, Ulla, en zelfs degene die op de achtergrond alleen maar over dachten en voelde... vind ik dus dat niet correct is om 1 persoon te straffen.
Het gaat mij om de sfeer, en de gevoelens,en de reacties, de triggers, de uitgesproken of onuitgesproken gedachten die achter de woorden schuilde tijdens dit conflict dat ge?scaleerd is tot een straf voor 1 persoon.

Laat dit forum, een forum van Zelfkennis en Bewustwoording wezen, en geen kopie van de maatschappij waarin wij leven zijn, wat betreft onbewustheid..!!!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 14:20   #4
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In mijn beleving is het anders. Er is een conflict geweest waarbij meer mensen onder invloed van triggers elkaar uitdaagde en met elkaar in conflict verkeerde.
Omdat dit een Zelfkennisforum is, en bedoeld is voor bewust- zijn van dat wat in je leeft, vind ik dat de regels anders bekeken mogen worden.
Tijdens het conflict heeft een ieder op zijn/haar manier geuit. Als je allen woorden weg laat die getypt zijn tijdens het conflict, en je je alleen of de sfeer richt, kan je er niet omheen dat er spanning, triggers, gevoel van onveiligheid heen en weer aanwezig was.
Ik nodig een ieder uit om zichzelf te ontmaskeren en zijn beleving omtrent het conflict onder ogen te zien, en als mensen zichzelf volledig vrij van trigger/geraaktheid/ boosheid/felheid/ongenoegen/teleurstelling.. en welke gevoelens dan ook, zich van verklaren, omtrent dat wat zich voordeel, dan is het ieder zijn verantwoordlijkheid verder.
Ik ben het er niet mee eens dat er alleen 1 persoon gestraft wordt, hoeveel in mijn beleving de bijdraag van meer mensen dat in gang heeft gebracht.
En ik bedoel hier mee ieder persoon die zich bij het gesprek betrok, vanuit geraaktheid, trigger, ideeën of mening of boosheid omtrent wie dan ook..
Omdat ik boosheid ervoer zoals naar Nadje, Rob, Vagebond, O-sem (die ook mee deed nu en dan) Renoir, Maria, en zelfs degene die op de achergrond alleen maar over dachten ... vind ik dus dat niet correct is om 1 persoon te straffen.
Het gaat mij om de sfeer, en de gevoelens,en de reacties, de triggers, de uitgesproken of onuitgesproken gedachten die achter de woorden schuilen.

Laat dit forum, een forum van Zelfkennis en Bewustwoording wezen, en geen kopie van de maatschappij waarin wij leven, wat betreft onbewustheid..!!!
Dat kan wel zijn, echter wat er wat mij betreft gebeurd is gaat niet verder dan een afgerond geheel van iets dat werd opgevat als bedreiging.
Met de constatering dat dat niet het geval is ben ik er klaar mee.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 14:30   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat kan wel zijn, echter wat er wat mij betreft gebeurd is gaat niet verder dan een afgerond geheel van iets dat werd opgevat als bedreiging.
Met de constatering dat dat niet het geval is ben ik er klaar mee.
Ok, je straft iemand die deel nam aan een conflict. Ik nam daar ook deel aan en ik geef mezelf NU een ban!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 14:33   #6
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Mihaela maak je toch niet druk, Renoir vaart op het kompas van zijn rechtvaardigheidsgevoel en dat gevoel heeft altijd gelijk. Dat jij en ik daar anders over denken is slecht bijkomende en ingecalculeerde schade die volgens zijn rechtvaardigheidsgevoel helemaal oké is, een lijkje 1 of 2 meer.....who care's. Zie ook het topic rechtvaardigheidsgevoel, daar staat e.e.a. uitgebreid beschreven

Ik ga ondertussen even naar het journaal kijken hoe het ondertussen met de wereldvrede staat, of zou er schaatsen op tv zijn ook leuk om naar te kijken

Doei doei X
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 14:39   #7
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, je straft iemand die deel nam aan een conflict. Ik nam daar ook deel aan en ik geef mezelf NU een ban!
Je moet natuurlijk gewoon datgene doen waartoe je je geroepen voelt Mihaela, maar als je het als straf ziet in een conflict zie je het verkeerd. Bekijk het opnieuw maar nu met andere ogen, de mijne, de onrechtvaardige, de boeman, degene die jou onderdrukt, bijvoorbeeld.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 20:34   #8
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Ikke ook, ikke ook.

Toe nou, toe nou.

Ik hoor er ook bij.

Ikke, ikke, ikke.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 21:01   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ikke ook, ikke ook.

Toe nou, toe nou.

Ik hoor er ook bij.

Ikke, ikke, ikke.
Aad de hele meute hangt aan de televisie, ken jij nog een goede mop ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 November 2012, 21:02   #10
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Aad ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.