Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Hans Laurentius
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Hans Laurentius Na elf jaar satsangs gegeven te hebben is hij sinds april 2009 gestopt. Sinds 2012 zijn er weer bijeenkomsten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 May 2010, 13:02   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Hans is een toffe peer *

Hans Laurentius is wel een toffe peer, liever lui dan moe maar zo heeft iedere gek zijn gebrek.

Wat voor hem pleit is dat hij de voortrekkers die zijn cultus propageerden om er zelf beter van te worden doorzag en een halt toeriep. Ik heb op het forum van spirituele adolescenten rond Hans Laurentius gezeten waar de een nóg gerealiseerder dan de ander probeerde te zijn. Maar op de vraag of ik eens een dagje kon meelopen met een gerealiseerde reageerde alleen een zeeuwse die, na veel heen en weer getouwtrek wanneer ik kon komen, Kundalini problemen bleek te hebben.

Zij was een zelfbevrijde vrouw en ik een man en dat kon wel eens ontaarden in een overdaad aan aantrekkingskracht waartegen mijn relatie niet zou zijn bestand.

Het is er dus niet van gekomen, dus ik weet nog steeds niet wat een gerealiseerde zoal uitvreet in het leven.

Maar Hans kun je er niet van betichten, zoals Djihi Marianne om het lijden van de volgeling nodeloos jarenlang te rekken.
Hij komt onmiddelijk to the point en daarmee is het dan ook gedaan.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2010, 21:06   #2
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zij was een zelfbevrijde vrouw en ik een man en dat kon wel eens ontaarden in een overdaad aan aantrekkingskracht waartegen mijn relatie niet zou zijn bestand.
Mischien zou je dat eens nader kunnen toelichten? Ga je situaties (lees aantrekkelijke vrouwen) uit de weg, uit vrees dat je relatie daar niet tegen bestand is? Hoe moet ik dat zien?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2010, 22:20   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
Mischien zou je dat eens nader kunnen toelichten? Ga je situaties (lees aantrekkelijke vrouwen) uit de weg, uit vrees dat je relatie daar niet tegen bestand is? Hoe moet ik dat zien?
In deze beschrijving vertolkte ik haar mening.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2010, 22:28   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
In deze beschrijving vertolkte ik haar mening.
En jouw mening?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2010, 22:38   #5
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nada Bekijk bericht
En jouw mening?
Dat ik dat onzin vond vanzelfsprekend.
Wat zou dat er nou toe kunnen doen ?

Ik zag geen enkele belemmering, maar ze bleef maar over dat man en vrouw en die sexuele aantrekkingskracht doorgaan. Ze begon haar aantrekkingskracht steeds meer in de weg te zetten en voerde mannen op die hun handen niet konden thuishouden.

Ik zei alleen maar we zien wel wat er van komt, maar dat kon van haar niet.

Die correspondentie is zo'n maand of twee doorgegaan en het zag er alsmaar verder naar uit dat dat bezoek aan haar niet zou plaatsvinden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2010, 22:54   #6
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Ik zag geen enkele belemmering, maar ze bleef maar over dat man en vrouw en die sexuele aantrekkingskracht doorgaan. Ze begon haar aantrekkingskracht steeds meer in de weg te zetten en voerde mannen op die hun handen niet konden thuishouden.

Ik zei alleen maar we zien wel wat er van komt, maar dat kon van haar niet.

Die correspondentie is zo'n maand of twee doorgegaan en het zag er alsmaar verder naar uit dat dat bezoek aan haar niet zou plaatsvinden.
Wat me het eerst opvalt in dit bericht: ...ze begon haar aantrekkingskracht steeds meer in de weg te zetten......

De aantrekkingskracht tussen jou en die ander begon haar in de weg te zitten en ze zette haar eigen aantrekkingskracht in. Zo lees ik dat dan. Grappig.

Verder begrijp ik dat het bezoek (nog) niet heeft plaats gevonden? Het is geen issue meer?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Hans Laurentius Ogenblik-sem Hans Laurentius 42 29 November 2011 21:09


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.