Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 March 2021, 00:23   #1
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Overbevolking *

Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:16   #2
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Stop met denken... onderzoek 'jezelf'....
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:38   #3
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Stop met denken... onderzoek 'jezelf'....
Stop met schrijven wat anderen moeten doen... Onderzoek 'jezelf' tot je bij niet-zelf uitkomt.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 01:51   #4
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

De wereld is overbevolkt als we kijken naar voorraden....
Is Corona de roep van moeder aarde?
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 02:13   #5
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
De wereld is overbevolkt als we kijken naar voorraden....
Ik zie geen overbevolking globaal bekeken. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat al die unieke mensen er niet zouden mogen zijn of voorkomen hadden moeten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Is Corona de roep van moeder aarde?
Stop met religieus gezwets over 'Moeder Aarde.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 10:35   #6
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Als je zegt 'overbevolking' dan heb je het over een populatie, over veel mensen tegelijk in een bepaald gebied. Juist omdat het er zoveel zijn zorgt dat voor problemen.
Hoe zie jij het verband tussen de problemen van overbevolking en bewustzijn? Ik zie niet direct hoe je die twee met elkaar in verband brengt.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 11:10   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Dat is een kwestie van evenwicht van de natuur. Dat is het bestaan, het leven zelf, en niet iets wat bewustzijn regelt. Wanneer er ergens overpopulatie is zorgt de natuur zelf weer voor evenwicht door het sterftecijfer te verhogen. De natuur kan dat prima zelf daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij mensen werkt overpopulatie in de hand dat ze onverdraagzaam worden en elkaar te lijf gaan, met oorlogen als gevolg. Nu de mens beschaafd is geworden en talrijk zorgt de natuur gewoon voor minimalisatie door virusverspreiding. Allemaal prima geregend, niks om je druk over te maken.
  Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 13:16   #8
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking. Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn? Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
Dat is als je van het gedacht uitgaat dat elke mens pas bestaat vanaf zijn geboorte... Voor mij is alles dat is, is en vergaat niet... het transformeert enkel...
Dus overbevolking is wel degelijk overbevolking en het is de dwaasheid zelve het maar te laten doorwoekeren totdat de mensen, uit dwaze overlevingszucht elkaar beginnen de kop in te slaan...
Overbevolking kan, want het is al te laat om het te voorkomen, op een beschaafde manier enkel terug gedrongen worden door aan geboortebeperking te doen... Dat weigeren, en hierin dragen de zogezegde godsdiensten, die alles behalve dienstig zijn aan een al of niet bestaande God, een enorme zware verantwoordelijk...
Dat alleen al zou, blijven ze weigeren zich aan te passen, voldoende reden zijn om ze te verbieden...
Dus wat is, is, ook wat vandaag als mens naar voren komt... en bestond dus al voor zijn geboorte en zal na zijn dood ook verder blijven bestaan... en u maakt zich dan ook nodeloos ongerust te denken dat door geboortebepering wat is niet zou zijn...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 March 2021, 17:16   #9
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Mijn eerste draadje hier naast mijn voorstel topic. Men hoort wel is van overbevolking.
Ja, hoor ik ook wel eens. Ik heb dat eens hard geroepen in de woestijn waar niemand me hoorde. Dus vroeg ik me af of die bewering eigenlijk wel klopte.

Citaat:
Dat houdt mij bezig, want hoe kan het als elk mens uniek is dat er dan mensen over, te veel, zouden zijn?
Inderdaad, er is niemand die klaagt over een teveel aan getallen, die net als mensen uniek zijn maar waar er veel te veel van zijn. Ik weet niet of iemand dat de laatste tijd nog de cijfers bijgehouden heeft maar het schijnt met de dag meer en meer te worden. Vol is vol toch?

Citaat:
Maakt 'bewustzijn' dan vergissingen? Hierover wil ik graag van gedachten wisselen.
In bewustzijn is er een buurvrouw in het huisje naast me komen wonen. Ik vind dat heel duidelijk een vergissing. Waar heeft bewustzijn me nu weer mee opgezadeld, als de bevolking dan toch uitgedund moet worden dan kan een deur verder aangevangen worden.

Wijziging aangebracht door Peer op 4 March 2021 om 18:40.
Peer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 March 2021, 14:15   #10
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Als je zegt 'overbevolking' dan heb je het over een populatie, over veel mensen tegelijk in een bepaald gebied. Juist omdat het er zoveel zijn zorgt dat voor problemen.
Hoe zie jij het verband tussen de problemen van overbevolking en bewustzijn? Ik zie niet direct hoe je die twee met elkaar in verband brengt.
Volgens mij is overbevolking een mythe. Het niet zo dat mensen 'zich voortplanten als konijntjes', maar dat ze 'niet langer sterven als vliegen'. De meest verrassende revolutie in de meest revolutionaire 20e eeuw was er een van gezondheid. Waar een eeuw geleden bijna elke ziekte iemand binnen een paar dagen kon doden, worden deze ziekten nu routinematig genezen. Waar ooit iemand kon hopen in de jaren 60 te leven, leven ze nu routinematig tot ver in de jaren 70, 80 en zelfs 90.
Is de medische vooruitgang dan een achteruitgang want een onevenwicht in de natuur veroorzakend? Nee, elke mens die geboren wordt behoort hier te zijn. Ook diegenen die langer leven dankzij de medische vooruitgang behoren hier nog te zijn omdat bewustzijn (God) dat zo wil.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.