Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 December 2011, 12:52   #1
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard Non-Duality & PsychoTherapy.

Non-Duality & PsychoTherapy - How they Conflict, Interrelate, and Co-Operate
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 14 December 2011, 13:31   #2
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Free Awareness - Don't Land in Any Philosophical 'Truths'
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 14:19   #3
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

What About Inner Work and Inquiry?

Het is zoals het is, alles is perfection, er hoeft niets verandert te worden, alles is goed.

Ja dat klinkt zo mooi.

Maar na 385 autorijlessen en nog steeds niet overweg te kunnen met de versnelling begin ik toch wel een beetje te twijfelen.

De instructeur zegt steeds wel; 'je moet het zus en zo doen want zo werkt een versnelling' maar ik doe het liever op mijn manier want alles is perfect en goed en er hoeft niets verandert te worden.

Maar ja, dat beetje twijfelen is ook zoals het is en is helemaal perfect.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 16:21   #4
hypothese
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 12 December 2011
Berichten: 0
Standaard hallo aardige

Zou je nog eens kunnen vertellen hoe het allemaal begonnen is, en of er verschillende fasen zijn en dus een evolutie, vanaf dat beginpunt.
Soms lijkt het alsof al die wijzen elkaar tegenspreken en verbeteren, maar het lijkt ook dat dit voortkomt uit het feit dat ze in een andere fase zitten.

Waar richt jij je bewustzijn op ? Is daar een verandering in waar te nemen. Bv. dat het steeds beter en makkelijker gaat ?
Heb je nooit een off-day, waar de verwarring en niet in balans zijn sterker is dan op andere dagen ?
hypothese is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 16:27   #5
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hypothese Bekijk bericht
Soms lijkt het alsof al die wijzen elkaar tegenspreken en verbeteren, maar het lijkt ook dat dit voortkomt uit het feit dat ze in een andere fase zitten.
Het aardige, aardige, is dat die wijzen elkaar zodanig tegenspreken dat je aardig bij jezelf uitkomt en ze verder maar aardig laat kletsen.

Want soms kletsen ze zich binnen hun eigen zienswijze nog aardig klem.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 16:29   #6
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
What About Inner Work and Inquiry?

Het is zoals het is, alles is perfection, er hoeft niets verandert te worden, alles is goed.

Ja dat klinkt zo mooi.

Maar na 385 autorijlessen en nog steeds niet overweg te kunnen met de versnelling begin ik toch wel een beetje te twijfelen.

De instructeur zegt steeds wel; 'je moet het zus en zo doen want zo werkt een versnelling' maar ik doe het liever op mijn manier want alles is perfect en goed en er hoeft niets verandert te worden.

Maar ja, dat beetje twijfelen is ook zoals het is en is helemaal perfect.
En??

Ben je 't met dit gefilmde filmpje dan niet (helemaal) eens?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 17:07   #7
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
En??

Ben je 't met dit gefilmde filmpje dan niet (helemaal) eens?
Blikje, ik ben het zelfs met mijn eigen woorden niet eens.

De pest is dat alles draait om diegene die in een bepaalde fase zit.

Iedere leraar gebruikt maar een foefje om je ergens te krijgen, het foefje is geen waarheid, moet geen methode worden. Ik hoor dat deze goede man gelukkig op zijn tijd wel zeggen.

Als bv eigenwaarde en schuldgevoel nog speelt dan helpt het niet om te zeggen; kluns, doe nou eens wat ik zeg en trap eerst de koppeling in en schakel dan pas. Neen dan zeg je dat het goed gaat en dat het nu eenmaal lastig is en dat het even wennen is.

Zo zie ik dat ook met de teachings, aan een ego wat zich perfectioneert of schuldig voelt heb je niets.

Maar dat wil niet zeggen dat als ons trillingsnivo zich vehoogt, wat een natuurlijke werkzaamheid is (valt over te redetwisten natuurlijk), het beschermingsmechanisme (ego) verdwijnt, dat bepaalde dingen in het menselijk leven verdwijnen. Zoals boos worden, verdriet, verveling, ikke ikke ikke, schuldgevoel, etc.

Ik heb het dus niet zo op mensen die beweren dat alles goed en perfect is en dat er niets gedaan hoeft te worden.

Al zou het uit mijn mond kunnen rollen als ik iemand zoals mezelf voor me zou hebben die vanuit controle (is niet helemaal waar) maar bleef spitten en spitten.

Blikje, hoe weet jij dat je bij jezelf uitkomt en niet bij je voorkeuren/overtuigingen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 15 December 2011, 18:51   #8
hypothese
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 12 December 2011
Berichten: 0
Standaard Hallo aardige

http://www.youtube.com/watch?v=-i1xPuCjWwE

Aardige zou je dit eens kunnen toelichten, hoe het wel en niet is. De valkuilen en hoe het juist is ?
hypothese is offline   Met citaat reageren
Oud 16 December 2011, 09:10   #9
Mara
Asprirant lid
 
Mara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Als je probeert gade te slaan hoe je je voelt, voel je je waarschijnlijk niet goed.
Als je in 'flow' bent, opgaat in hetgeen je aan het doen bent, is er geen behoefte om je af te vragen hoe je je voelt.

Door je bewust af te vragen hoe je je voelt schep je een scheiding tussen waarnemer en waargenomene en dat veroorzaakt, wrijving, weerstand, conflict.
Dit conflict blijft duren zolang je je afvraagt hoe je je voelt, omdat het net dat is wat het conflict veroorzaakt.

Een ander, zeer paradoxaal, punt is dat je simpelweg nooit te weten kunt komen hoe je je voelt!
Je kunt alleen te weten komen hoe je je voelde! Daarom vraag je je nooit af of je gelukkig bent op het moment dat je gelukkig bent.
Als er onlustgevoelens zijn wil dat zeggen dat er een of andere vorm van weerstand is: verveling, angst, woede, weg willen van wat is.
Mara is offline   Met citaat reageren
Oud 16 December 2011, 09:33   #10
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Blikje, hoe weet jij dat je bij jezelf uitkomt en niet bij je voorkeuren/overtuigingen.
Dat weet je pas als de eerste fundamentele overtuigingen van het "menszijn" onderuit gegaan zijn.
Dan komen noodzakelijkerwijs de tegengestelde het systeem binnen.
Daarna gaat 't onvermijdelijk verder zoals 't verder gaat.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advaita en non-dualiteit in de praktijk Rob Hans Laurentius 40 21 August 2014 20:50
Western masters of non duality. Rennie Overige religie 120 19 October 2012 23:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.