Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 July 2012, 11:33   #31
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Vagebond,

Ik lees je enorme boosheid en verdriet over wat er gebeurd is in jouw ogen. Ik lees ook dat je de erkenning en eerlijkheid mist en die zo graag had willen terugzien. Ik voel enorm met je mee.

Liefs en warmte, Henk
Bigbear, ik heb jou reaktie gebruik om nog even door te rollen. Ik hoop niet dat je me dat kwalijk neem.

Dank voor je meeleven en groetjes V.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 11:38   #32
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je hebt zelf ook geen schroom bij om als een olifant door een porseleinkast heen te denderen, Vagebond.
Rob ik wil nog even zeggen, het schoot me als vraag te binnen nav jou wat je hier boven schreef.

Je zou toch niet willen dat ik als een Glans bv, op eieren zou gaan lopen, bang om anderen cq mezelf te kwetsen/laten zien. Ik ga maar weer even kort door de bocht misschien, kweet niet...

@Voor Glans nav de bovenstaande vraag: Ik je gelezen mbt tot dat op eieren lopen. Ik voel de behoefde tegen je te zeggen: dender gewoon eens als een olifant door de porseleinkast zonder je naderhand schuldig daarover te voelen. Als er schuldgevoel is waar komt dat dan vandaan en is dat dan terecht, waar raakt het bv?

Groetjes
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 11:42   #33
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

@ Ulla ik vond het fijn gisteren nog even wat met je na te praten. Ik heb zelf nog een paar vragen bij wat je schreef maar ze komen nog even niet aan de oppervlakte.

Thanks
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 12:24   #34
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het heeft niet zo mogen zijn, dus staat het nu hier, nog steeds onbenaderbaar voor mij mbt tot andere mensen, want ik zal dit verhaal idd met hand en tand bewaken tot het klaar is. Goed, verder met de volgende
Dit is een zin die mij me is blijven hangen in mijn eigen verhaaltje. Ik vind de felheid ervan uitermate verrassend eerlijk gezegd. Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen.

Ik zou het verhaaltje niet met hand en tand bewaken alsof in dat het niet te wereld in mag. Ik ben er wel fel op, en daar gaat het hier over, dat er geen misbruik en/of vanuit oneigelijke bedoeling ten gelde wordt gemaakt zoals bv Keen dat deed bladiebla ect.

Ach kijk daar komt dan toch ineens de verklaring mbt dat zgn klatergoud te voorschijn. Het ging over Keens eigen hebberigheid, nu snap ik het, hahahahaha.( er is natuurlijk nog steeds geraaktheid want die is niet zomaar weg in dit geval, het heeft even tijd nodig om te zakken )

Nee hoor ik herken er best iets in vanuit mijn eigen verhaaltje het heeft voor mij alleen niet de uitstraling van klatergoud, het heeft voor de uitstraling van gevangenschap als wanneer je valt voor het klatergoud. Het is een beetje een Gollum/Sm?agel verhaaltje vanuit de Lord of the ring.

Nou ja voor ik nog verder afdwaal. Ik zou dus het verhaaltje niet met mijn leven bewaken. Ik wil wel graag dat het verhaaltje pas in de wereld komt wanneer het af is. Zoals een schrijven zijn verhaal pas de wereld inbrengt wanneer het klaar is zodat het zijn vleugels kan uitslaan de vrijheid te gemoet hopelijk goede dingen brengend. Het is dan niet meer van mij zoals het nu als een onrijp kindje gekoesterd nog onder mijn hart ligt.

En uiteindelijk hoe erg is het nu dat er nu al wat van in de wereld is, het zal niet voor niks zijn. En wat ik naar buiten heb gelaten voelt uiteindelijk voor mij nu verder goed alsof ik voor mezelf in elk geval een positieve draai heb kunnen geven aan iets wat voor mij heel negatief en pijnlijk was.

Doet me denken aan de gedachte dat ik Keen eigenlijk nooit ook maar 1 positief woord naar mij heb zien uitspreken. Het was eigenlijk altijd schimpen en naar beneden pogen te trappen. Ik heb het eigenlijk altijd gebruikt om mezelf te helpen, maar ik weet niet of ik ooit wel eens gepoogd heb hem duidelijk te maken hoe negatief hij op me over komt. Nou ja bij deze dan zal ik dan maar zeggen.

Tja dat moest er ook nog even uit denk ik.

Nog iets wat bij me omhoog kwam nav van wat ik geschreven heb omdat ik een flintertje angst voelde voor een evt. schimpscheuten van zowel Ogenblik-sem als van een Keen. Niet doen hé jongens, zelfs niet proberen, want je trapt daarmee wel op mijn ziel en zaligheid en daarmee trap je ook op die van jezelf al wordt die dan niet direct waargenomen. Op de één of andere manier komt het terug bij jezelf, dat is tenminste wel mijn ervaring. Dit schrijven neemt mijn angst niet weg dat er toch weer getrapt gaat worden op enige moment. Het is mijn dingetje waar ik mee zal moeten leren omgaan. Dus thanks alvast bijvoorbaat in het geval dat en ik mogelijk niet meer in staat zal jullie alsnog te bedanken voor de genomen moeite.

Genomen moeite....ja ik zag wat licht in de tunnel want ook dit gebeuren hoe pijnlijk ook was voor mij een hulp naar.....Dus in dankbaarheid neem ik voor nu afscheid zelfs van Keen en Ogenbliks-sem. Het ga jullie goed van harte gemeend en met liefde

V.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 12:26   #35
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bigbear, ik heb jou reaktie gebruik om nog even door te rollen. Ik hoop niet dat je me dat kwalijk neem.

Dank voor je meeleven en groetjes V.
Ik neem je dat niet kwalijk. Ik ben er blij om.

Wel je naam volledig schrijven, he?

Liefs, Henk
Bigbear is offline  
Oud 10 July 2012, 12:55   #36
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Ik neem je dat niet kwalijk. Ik ben er blij om.

Wel je naam volledig schrijven, he?

Liefs, Henk
tis mijn eigen naam en daar mag ik mee doen wat ik wil en ik mag bepalen wie mijn naam mag verbasteren en onder welke omstandigheden dat wel of niet mag. Lekker Vaag h?.

Weet je Henk ik vind dat wel leuk om te vertellen, ik heb de naam Vagebond niet voor niks gekozen.

Het gaat om Vagebond van: Lady en de Vagebond, lees het zelf maar even ik ben er van overtuigd dat je tot tranen toe ontroert van zal zijn .

Er zijn mense,n de meeste eigenlijk, die naar hartelust mogen spelen met die naam en ook Ogenblik-sem mag dat wat mij betreft wanneer zij zich leert te gedragen naar mij toe. Want je gaat mij niet afkomen met enkel en alleen ontwijkingen, geen antwoorden durven/kunnen of willen geven en dan beweren dat ik van alles en nog wat aan het ontwijken ben flauwekul.

Ik zie natuurlijk ook wel dat ze mijn naam vanuit haar frustratie verbasterd. Het is niet iets waar ik echt heel kwaad om kan worden. En ik betwijfel zelfs of ik over zou gaan tot het kinderachtig gedrag van haar te rapporteren, want ik ben echt een total softie waar het gaat om begrip hebben mbt hoe mensen met me om gaan. Ik zie al heel snel hoe en waar de vork in de steel zit en denk dan:" ach, en doe ik dat dan niet zelf ook als ik de pee in heb over iets?"

Maar goed zelfs ik moet een keer zeggen:" genoeg is genoeg en klaar is klaar en kijk eens waar je mee bezig bent en over wie je eigenlijk heen aan het lopen bent.

Ik heb het idee dat mensen vaak denken dat ik heel lang kwaad over dingen blijf maar het is meestal juist het omgekeerde. En omdat het het omkeerde is kan ik ook met begrip kijken naar het gespartel wat ik om me heen zie gebeuren.

Het is natuurlijk zo, ik heb een paar ontzettend moeilijke en heftige jaren achter de rug en het is idd zo dat er nog veel geraaktheden zitten waar ik verdrietig van wordt en pijn van heb om het nog maar niet te hebben over mijn eigen hoogstpersoonlijke Anja te hebben want dat roept ook veel op en meer van die bladiebla, en natuurlijk wordt of is dat ook zichtbaar, zelfs onderhuids. Ik kan dat niet voorkomen, want dat is wat er bij mij is. Maar ik wil daar niet op een rot manier op afgerekend worden, dat is dus echt iets wat ik niet wil. Dat emotioneert me dat raakt me, snap je.

Nou ja het is een heel verhaal, zo voelt het voor mij. Ik eindig met de V van Vrede. Ik zag het gisteren in eens, het zo overbekende peace teken uit de jaren '60.

Groetjes V. en thanks
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 13:19   #37
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Heel vaag, Vagebond

Ik begrijp je heel goed. Door je boosheid te uiten schrijf je het van je af en is het voor oke.

Die boosheid kan anderen weer triggeren (zij voelen zich dan weer aangevallen) , zij gaan in de verdediging (of in de aanval) en de cirkel is rond.

De vraag is dus of je het uiten op die manier meer oplevert dan kost. Hoe is dat voor jou?

Liefs Henk
Bigbear is offline  
Oud 10 July 2012, 13:26   #38
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Rob ik wil nog even zeggen, het schoot me als vraag te binnen nav jou wat je hier boven schreef.

Je zou toch niet willen dat ik als een Glans bv, op eieren zou gaan lopen, bang om anderen cq mezelf te kwetsen/laten zien. Ik ga maar weer even kort door de bocht misschien, kweet niet...
Ik wil je mijn privé mening wel geven.

Niet iedereen is het zelfde. Gelukkig maar.
De een is wat gereserveerder en die zou ik het missen gunnen om eens iets meer het achterste van de tong te laten zien. De ander (waaronder jij m.i.) heeft wat meer het hart op de tong en zou ik het gunnen om iets meer respect voor de medemens op te brengen en iets minder als een olifant door de porselein kast heen te banjeren. Vandaar mijn reactie naar jou, als je als door een wesp gestoken en als een ware drama-queen je ongenoegen naar Keen kenbaar maakt, waar je zelf met enige regelmaat niet anders doet dan het gedrag te laten zien waar je nu tegen ageert. Ik heb persoonlijk geen bezwaar tegen uitdelen, als je ook bereid bent om te incasseren en dan niet meteen gaat lopen piepen.

Tot zover mijn privé mening.
Rob is offline  
Oud 10 July 2012, 13:43   #39
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Goed Rob, thanks voor je Reaktie.

Laten we het eens gaan hebben over van wie dat zgn ongenuaceerde reageren geleerd heb.

Ik heb dat o.a. geleerd van mensen zoals jij Rob, ik heb dat geleerd van mensen zoals Keen, zoals Renoir, zoals ach ik kan nog wel wat namen roepen als ik dat zou willen.

Wie ben jij dan wanneer je zo goed jezelf kent om nu een grote mond over mij te hebben?

Breek me de bek niet open wil je. En dan heb ik het nog niet over een ander forum waar ik ooit eens geschreven heb en waar ik kei-hard op mijn bek gegaan ben vanwege totale ongenuanceerdheid.

Ik heb het al vaker gezegd. Ik was de grootste naieveling ooit mbt het op fora schrijven, ik dacht met mensen te maken hebben die wat verder konden kijken dan hun neus lang was, ik dacht dat ik te maken had met mensen die durfden kijken naar hun eigen geraaktheden. Alles behalve dat bleek de waarheid te zijn. Schimpen en scheuten ben ik tegen gekomen, ik ben tegen gekomen dat mensen elkaar liever kapot zien gaan dan ook maar één positieve vinger uit te steken. Ik ben mensen tegen gekomen die zo zonder ergens een vraag bij te stellen iemand een groep uit sotemieteren. Dat is wat ik tegen gekomen ben, en dan zou ik de kwaaie pier zijn. Laat me toch niet lachen Rob, waar kom jij vandaan?

Ik was niet zo hé Rob en ik ben nog niet zo. Wanneer ergens onrecht gedaan wordt sta ik op mijn achterste benen ongeacht hoeveel pijn iemand mij al dan niet heeft gedaan. Ga daar maar eens bij stil staan, in plaats van zo'n grote mond over mij te hebben wanneer ik me geraakt weet en dat laat zien.

Het waren mannetjes als Keen, als jij, als Renoir die niet wisten hoe snel ze er bij moesten zijn om mij op de vingers te tikken sta daar maar eens bij stil Rob.

Ik ben blij dat jij je prive mening hier nu gegeven hebt want nu kan ik zeggen wat ik van jou denk en hoe ik jou ervaar.

Zelf was ik over het algemeen wat genuaceerder en begripvoller als u mij wilt vergeven, en geen dank.

Jij beste Rob weet niet hoe erg ik mezelf mis in hoe ik ooit was. Ik ben veranderd onder al die hardheid die op mijn pad vond Rob, maar ik vond het op mijn pad dus had ik er mee te dealen. Wanneer jij wat over mij te klagen hebt Rob heb je wat over jezelf te klagen. Want als je mij ziet dan zie jij jezelf en dus heb je commentaar op je eigen ongenuaceerdheid, sta daar maar eens bij stil, dat lijkt mij wijzer te zijn dan je mij te komen beklagen over wat ik laat zien of niet.

Oja en denk nu niet dat ik mezelf schoonpraat want is niet zo hé ik ben mij heel goed bewust van mijn eigen missers, maar dat heb ik wel zelf dwars tussen rotzooi van anderen door tussen stenen moeten wegschrapen. Dus nee Rob breek me de bek niet open wil je.

Voor mij is klaar gewoon klaar en dat is nu. Ik kan niks met schimpen en scheuten en ik heb van Keen nog nooit iets anders gehoord dan schimpen en scheuten als ik zo vrij mag zijn. Keen heeft nu de reaktie waar ie op zat te wachten want wat zij ie ook weer? O ja: vertel eens wat je dwars zit want je laat nog 20% zien wat er in je leeft. Sorry Rob dat het jou niet bevalt h?, echt heel erg sorry.

Jij bewijst nog maar weer eens hier waarom ik niet sta te springen iets van mezelf te laten zien, want in dit soort van gezeik heb ik dus geen zin meer in.

Het ga je goed.
Vagebond is offline  
Oud 10 July 2012, 13:54   #40
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Ik weet hoe jij het ziet. Ik zie het anders.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.