Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 August 2014, 12:05   #781
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wij doen aan zelfonderzoek ook als anderen dat niet doen. Deze mensen zijn voor ons niks anders dan een middel tot......Met andere woorden het is voor ons niet per definitie noodzakelijk dat anderen aan (gedegen) zelfonderzoek doen om ze toch te kunnen gebruiken mbt ons zelfonderzoek. Verder dienen wij wij hier te corrigeren dat wij niet aangeven dat er geen onderzoek zou zijn gedaan, wij zijn niet zo stupide als onze Renoir hier, maar dat het onderzoek waar Renoir van zegt dat hij het afgerond zou hebben o.i., gezien wat hij laat zien, van duidelijk is dat er nog het e.e.a. braak ligt. Echter Renoir geeft aan dat wij daar niks over kunnen zeggen omdat wij, volgens hem, geen gedegen onderzoek hebben gedaan, en daar daarom eerst maar eens aan moeten beginnen voor we recht van spreken hebben. Zoals de oplettende waarnemer nu dus kan zien is de uitspraak die Renoir dus doet met betrekking tot het gegeven dat wij zeggen dat hij eerst maar eens aan zelfonderzoek moet doen voordat wij van onze plek komen, pure projectie.
Laat ik nog eens stipuleren dat het voor mij duidelijk is Vagebond dat je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt, want ik heb het begrip 'gedegen zelfonderzoek' hier op dit forum zelf en voor het eerst geïntroduceerd na het uitzonderlijk gedegen gedaan te hebben (hetgeen wil zeggen zonder het ego te ontzien) en het moet zoals bij de kwantummechanica voldoen aan nauwkeurige en objectieve formulering waarlangs jouw ontwikkeling zich steeds door je kenbaar gemaakt overduidelijk niet loopt.

Je kunt best een zelfonderzoek gedaan hebben, dat ontken ik niet, maar je hebt geen gedegen zelfonderzoek gedaan in de zin zoals ik die gedaan heb want daarvoor ontbreekt het je vanuit mijn point of view (gedegen zelfonderzoek gedaan hebbende) aan inzicht. Dat blijkt al in wat je zegt dat je anderen gebruikt voor eigen onderzoek. Gedegen zelfonderzoek heeft niets uitstaande met anderen.

Dit is niet bedoeld als wedstrijd (voor de ego's die hier ook meelezen) wie het beste is, maar of je op het geziene van iemand aan kunt. Dient degene zijn eigen (ego) belang of dat van jou. Het zou zo moeten zijn dat Waarheid zichzelf onmiddellijk herkent maar helaas werkt het niet zo vanwege dat ego, ego wil het vertrouwen van iemand kunnen genieten. Dus moeten de zieners met elkaar wedijveren om dat vertrouwen. Zie in hoe absurd en omslachtig deze werkwijze is. Dus kom je uit deze twistgesprekken niet uit lees dan niet verder mee en doe gewoon dat gedegen zelfonderzoek.

De rest bekijk ik vanavond wel want ik heb weer wat beters te doen.
Rennie is offline  
Oud 7 August 2014, 12:17   #782
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zal van deze quote slechts nog op de loszittende informatie ingaan en niet op de al onwrikbare overtuigingen. Of de perceptie leeg is en niet van invloed op het geziene kan alleen ieder voor zich weten en daar onderzoek naar doen. Dezerzijds is gedegen zelfonderzoek gedaan en die informatie is paraat, dwz ik hoef niet meer in de perceptie te zoeken naar overtuigingen die het zien kleuren.

Vanuit dat gegeven kijk ik vrij van mijzelf, oftewel schoon, naar anderen en vertel hen wat ik zie. Deze anderen zijn vrij om mee te kijken om te zien waar ego of andere factoren hen dwarszit en leren inzien dat ze gebaat zijn bij een gedegen onderzoek. Maar dat meekijken alleen al wekt, zoals hier te constateren valt, enorme weerstand op.

Vanuit onze opvoeding is ons geleerd te kijken naar ons zelf als naar een gebrek met het consigne om onszelf alsmaar te verbeteren. Het is dus logisch dat het geziene niet welkom wordt ontvangen, sterker nog we worden niet graag gewezen op tekortkomingen en verwijzen het geziene keihard terug naar de ziener. De teneur is dan ook dat men denkt dat we hier bezig zijn met verbeteren.

Echter alles is minder waar. We zijn hier bezig met zelfonderzoek en wat ons belemmerd te kunnen zijn 'wat' wij zijn. Wanneer we dat niet kunnen lopen we verkrampt rond met schuldgevoelens en ander ongerief. Dat valt nog te onderdrukken maar zo af en toe barst de bom. Het spreekt vanzelf dat heling alleen kan plaatsvinden in een sfeer die ego toe staat en dat is doorgaans vertrouwen. Echter als ego zelf het probleem is en vertrouwen een voorwaarde dan komen we er niet. We moeten dus eigenlijk om ons zelf, ons ego, heen zien te komen, ego niet de kans geven onze zelfredzaamheid te boycotten.

Wat er dus vóór dat er aan gedegen zelfonderzoek kan worden begonnen nodig is is het doorzien van ego in hoeverre deze het proces van heling tegenwerkt.

In dit gesprek met Vagebond zal voor menigeen de contouren zichtbaar zijn geworden hoe ego tegenwerkt om zelfs maar even mee te kijken. Het werpt alles wat er gezien wordt onmiddellijk terug op de ziener en wat erger is het ego komt daar mee weg door gewoon niet ontvankelijk te zijn voor bijvoorbeeld de ratio. Meekijkende ego's, de achterban van Vagebond, zien als ego zijnde (want die zien niks anders dan egostrijd) een aanval en sympathiseren met Vagebond en steunen haar in de strijd tegen het kwaad. Zojuist een PB van Sterre ontvangen waarin ze verzoekt haar lidmaatschap door te halen op grond van wat hier gebeurd. Het zal duidelijk zijn dat in een ego omgeving de stimulans ontbreekt om ooit aan gedegen zelfonderzoek te beginnen en degene die blijk geeft daar een voorstander van te zijn wordt gezien als een drammer of een het ego bedreigende vijand.

Het is dus duidelijk dat de wens om inzicht te krijgen in jezelf ook bij jezelf moet ontstaan om daar open in te kunnen zijn. Wie niet wil die wil gewoon niet en gaat ook niets bereiken. Ten tweede moet op zijn minst duidelijk zijn dat ego eisen stelt aan de hulp die daarbij geboden wordt. Als ego ge-pleased wil worden is de perceptie werkzaam dat woorden die weliswaar waar zijn en jou zouden moeten bereiken niet kunnen doordringen vanwege deze voorwaarden. Dus kom eerst de weerstand van ego onder ogen. Dat de weerstand in het geval Vagebond uitzonderlijk hoog is is wel duidelijk
Bovenstaande verhaal kunnen wij buiten Renoir's poging het lezende publiek te manipuleren mbt wat zich volgens hem, onder welke voorwaarden, al dan niet bij ene Vagebond voordoet, ons bij de rest volledig aansluiten. Het is alsof wij net zelf schreven WiNk
Vagebond is offline  
Oud 7 August 2014, 12:45   #783
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Bovenstaande verhaal kunnen wij buiten Renoir's poging het lezende publiek te manipuleren mbt wat zich volgens hem, onder welke voorwaarden, al dan niet bij ene Vagebond voordoet, ons bij de rest volledig aansluiten. Het is alsof wij net zelf schreven WiNk
Dat zou zomaar kunnen in theorie en praktijk alleen als je zelf kritisch naar je eigen egoperikelen kunt kijken is uiteindelijk ook dat geen issue kijken. In die zin van dat het niet eens meer van belang is of iemand wat dan ook waar doet. Behalve natuurlijk als je basale welzijn gemoeid is en dan neem je de nodige maatregelen voor zover dat mogelijk is.
Ulla is offline  
Oud 7 August 2014, 14:59   #784
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Laat ik nog eens stipuleren dat het voor mij duidelijk is Vagebond dat je geen gedegen zelfonderzoek gedaan hebt, want ik heb het begrip 'gedegen zelfonderzoek' hier op dit forum zelf en voor het eerst geïntroduceerd na het gedaan te hebben en het moet zoals bij de kwantummechanica voldoen aan nauwkeurige en objectieve formulering waarlangs jouw ontwikkeling zich steeds door je kenbaar gemaakt overduidelijk niet loopt.
Goh ik wist niet dat er eigendomsrecht lag op de woorden 'gedegen onderzoek'. Wij dachten vanwege de eenheid dat een term die de lading goed dekt gewoon te mogen gebruiken, zonder steeds het persoonlijke copyright erbij te moeten vermelden. Wij wisten verder ook niet dat omdat de term 'gedegen onderzoek' niet uit ons persoonlijke vaatje komt dat dan gelijk betekent dat wij geen gedegen zelfonderzoek zouden hebben gedaan of onderzoek in het algemeen zouden hebben gedaan of überhaupt zouden doen. Merkwaardig.....

Citaat:
Je kunt best een zelfonderzoek gedaan hebben, dat ontken ik niet, maar je hebt geen gedegen zelfonderzoek gedaan in de zin zoals ik die gedaan heb want daarvoor ontbreekt het je vanuit mijn point of view (gedegen zelfonderzoek gedaan hebbende) aan inzicht. Dat blijkt al in wat je zegt dat je anderen gebruikt voor eigen onderzoek. Gedegen zelfonderzoek heeft niets uitstaande met anderen.
Zoals je mogelijk hebt waargenomen lopen in de dualistische wereld nog het e.e.a. aan deelgehelen rond (<= deze term komt van de onvolprezen Tandem, die voor zover wij weten, vanwege de eenheid, geen copyright vermelding vereist, wij zullen het hem tzt eens vragen.) die wij onmogelijk kunnen ontlopen tenzij wij op een onbewoond eiland gaan zitten. Dit gebruik maken van......gebeurd slechts bij die mensen die zo'n enorme plaat voor de kop hebben dat zij niet kunnen zien waar wel of niet zelfonderzoek plaats heeft en daarom alles en iedereen maar over een kam scheren, al dan niet met gebruikmaking van wat gemeenplaatsen, want nooit geschoten is altijd mis.
Hierbij toevoegende dat op het moment dat voor ons de gordijnen open gingen niets anders dan onszelf zagen in de dualistische wereld. Wij zagen delen van ons die ontwaakt waren en delen die nog nergens sjoege van hadden en alles wat daar tussen in zit. Iedere van ons is vanwege dat gegeven gedwongen tot onderzoek. En omdat het in alle vormen om onszelf gaat noemen wij dat zelfonderzoek en zelfs zelfhulp.
Goed dit gehad hebbende....

Het punt is Renoir dat jij geen zicht hebt op waar en hoe wij dat gedegen onderzoek gedaan hebben en/of aan het doen zijn, je staat daarbij veel te veel jezelf in de weg. Geen zicht ergens op hebben zit geen blaam in. Waar van uit onze point of view wel blaam in zou kunnen zitten is in het gegeven dat je daarom beweerd dat wij geen gedegen onderzoek gedaan zouden hebben en of er mee bezig zouden zijn. Wij hebben het al vaker naar je benoemd: een beetje meer bescheidenheid en wat minder de loftrompet over jezelf steken zou je sieren Renoir. Maar zoals gezegd het is natuurlijk aan jou of jij bereid bent wat energie te steken in het tackelen van je totaal ongepaste arrogante neigingen. Of deze liever, om wat voor reden dan ook, via ons blijft voeden.
Vagebond is offline  
Oud 7 August 2014, 21:55   #785
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Goh ik wist niet dat er eigendomsrecht lag op de woorden 'gedegen onderzoek'. Wij dachten vanwege de eenheid dat een term die de lading goed dekt gewoon te mogen gebruiken, zonder steeds het persoonlijke copyright erbij te moeten vermelden. Wij wisten verder ook niet dat omdat de term 'gedegen onderzoek' niet uit ons persoonlijke vaatje komt dat dan gelijk betekent dat wij geen gedegen zelfonderzoek zouden hebben gedaan of onderzoek in het algemeen zouden hebben gedaan of überhaupt zouden doen. Merkwaardig.....
Toen ik het schreef wist ik al dat je zou zeggen dat je niet wist dat er eigendomsrecht zat op gedegen zelfonderzoek. Dat zit er ook niet op, het is eveneens niet om te pochen dat ik er de uitvinder van ben (ego ziet altijd ego oftewel zichzelf in anderen weerspiegeld tenzij je weet 'wat' je bent hetgeen weer eens een bewijs temeer is dat je dat niet weet) maar om aan te geven dat ik als ontwerper toch zeker zelf wel zal weten wat 'gedegen zelfonderzoek' inhoudt. Maar ook dit verkeerd interpreteren hoort eveneens weer onder dat zogenaamde vluchtgedrag niet te willen kijken wat er werkelijk mee gezegd is.

Dus nog maar weer eens even stipuleren dat degene die het op een bepaalde wijze gedaan heeft en dat 'gedegen zelfonderzoek' noemt kan dus aan de hand van het behaalde resultaat (het zelf verworven inzicht) zien of iemand anders dat zelfde 'gedegen zelfonderzoek' gedaan heeft. Daarnaast heb ik aangegeven dat als je leert van een ander zijn onderzoek dat niets met gedegen zelfonderzoek te maken heeft want gedegen zelfonderzoek heeft niets met anderen van doen. Ergo je hebt geen gedegen zelfonderzoek gedaan, klaar uit.

Citaat:
Zoals je mogelijk hebt waargenomen lopen in de dualistische wereld nog het e.e.a. aan deelgehelen rond (<= deze term komt van de onvolprezen Tandem, die voor zover wij weten, vanwege de eenheid, geen copyright vermelding vereist, wij zullen het hem tzt eens vragen.) die wij onmogelijk kunnen ontlopen tenzij wij op een onbewoond eiland gaan zitten.
En vervolgens dan deze vondst ironisch blijven doorvoeren dat er copyright op 'gedegen zelfonderzoek' zit, angstvallig vermijdende dat je leest wat er staat en de eigen perceptie (die dus voor geen meter klopt) volgend. Wederom een staaltje van vluchtgedrag Vagebond waar je hele oeuvre van is vergeven. Er is niets met je te beginnen.

Citaat:
Hierbij toevoegende dat op het moment dat voor ons de gordijnen open gingen niets anders dan onszelf zagen in de dualistische wereld. Wij zagen delen van ons die ontwaakt waren en delen die nog nergens sjoege van hadden en alles wat daar tussen in zit. Iedere van ons is vanwege dat gegeven gedwongen tot onderzoek. En omdat het in alle vormen om onszelf gaat noemen wij dat zelfonderzoek en zelfs zelfhulp.
Goed dit gehad hebbende....
Zo min als je een 'beetje zwanger' kunt zijn kun je ook niet een beetje ontwaakt zijn. Je bent ontwaakt of bent dat niet. Zelfhulp of zelfredzaamheid is het vinden van noodoplossingen voor een misplaatste aangenomen identiteit in de vorm van een ego dat de neiging heeft van zichzelf uit te gaan en ook de wereld als zodanig ziet.

Citaat:
Het punt is Renoir dat jij geen zicht hebt op waar en hoe wij dat gedegen onderzoek gedaan hebben en/of aan het doen zijn, je staat daarbij veel te veel jezelf in de weg. Geen zicht ergens op hebben zit geen blaam in. Waar van uit onze point of view wel blaam in zou kunnen zitten is in het gegeven dat je daarom beweerd dat wij geen gedegen onderzoek gedaan zouden hebben en of er mee bezig zouden zijn. Wij hebben het al vaker naar je benoemd: een beetje meer bescheidenheid en wat minder de loftrompet over jezelf steken zou je sieren Renoir. Maar zoals gezegd het is natuurlijk aan jou of jij bereid bent wat energie te steken in het tackelen van je totaal ongepaste arrogante neigingen. Of deze liever, om wat voor reden dan ook, via ons blijft voeden.
Je hebt gelijk ik heb geen zicht op het onderzoek dat je gedaan hebt en heb ook niet de kwalificatie om dat als niet gedaan te beschouwen want het is helemaal géén gedegen zelfonderzoek. Wat je doet of gedaan hebt is maar gewoon een of ander onderzoek dat je 'gedegen zelfonderzoek' bent gaan noemen. Je bleek al niet capabel te zijn te kunnen zien waar ik sta, maar ik was misleid door dat 'gedegen', je hebt helemaal geen 'gedegen' zelfonderzoek gedaan. Dus hierbij mijn excuses dat ik je voor vol(leerd) heb aangezien nu je gewoon wat blijkt te priegelen in de psychologische marge.

Ik ga daar niet verder met je over in discussie want dat heeft mijn interesse niet. Bedankt voor je geduld en de genomen moeite mij iets duidelijk te maken maar iemand die niet weet 'wat' hij is is niet dienstbaar en gaat teveel op in het zien van de eigen perceptie en dat is altijd ego strijdlustig en zal als gevolg daarvan niet iemand van dienst kunnen zijn. Ik beschouw deze discussie, ook al vanwege dat continue vluchtgedrag, dus als be?indigd.
Rennie is offline  
Oud 7 August 2014, 23:13   #786
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik beschouw deze discussie dus als be?indigd.
Je hebt het opmerkelijk lang volgehouden.
Rob is offline  
Oud 8 August 2014, 11:37   #787
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je hebt het opmerkelijk lang volgehouden.
Het is merkwaardig dat ik pas op het laatst doorhad dat het helemaal niet over 'gedegen' zelfonderzoek ging. Hoewel de verschijnselen er naar waren dat er geen gedegen onderzoek gedaan is heb ik het doen ervan helemaal niet echt betwijfeld. Ik ben, denk ik, geobsedeerd geweest door de gedachte 'deze keer laat ik je niet ontsnappen'.

Hoe het ook zei de dialoog is tot zijn einde gekomen en ego is weer eens ontsnapt, sterker nog het denkt er ongehavend mee te zijn weggekomen en voelt zich nu meer dan voorheen gesterkt in zijn techniek om te kunnen ontsnappen. Lang leve het ego.
Rennie is offline  
Oud 8 August 2014, 12:52   #788
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Toen ik het schreef wist ik al dat je zou zeggen dat je niet wist dat er eigendomsrecht zat op gedegen zelfonderzoek. Dat zit er ook niet op, het is eveneens niet om te pochen dat ik er de uitvinder van ben (ego ziet altijd ego oftewel zichzelf in anderen weerspiegeld tenzij je weet 'wat' je bent hetgeen weer eens een bewijs temeer is dat je dat niet weet) maar om aan te geven dat ik als ontwerper toch zeker zelf wel zal weten wat 'gedegen zelfonderzoek' inhoudt. Maar ook dit verkeerd interpreteren hoort eveneens weer onder dat zogenaamde vluchtgedrag niet te willen kijken wat er werkelijk mee gezegd is.

Dus nog maar weer eens even stipuleren dat degene die het op een bepaalde wijze gedaan heeft en dat 'gedegen zelfonderzoek' noemt kan dus aan de hand van het behaalde resultaat (het zelf verworven inzicht) zien of iemand anders dat zelfde 'gedegen zelfonderzoek' gedaan heeft. Daarnaast heb ik aangegeven dat als je leert van een ander zijn onderzoek dat niets met gedegen zelfonderzoek te maken heeft want gedegen zelfonderzoek heeft niets met anderen van doen. Ergo je hebt geen gedegen zelfonderzoek gedaan, klaar uit.
Excuus dat wij de bedoeling verkeerd interpreteerden, dat kan ieder mens wel eens overkomen, is jou ook niet geheel en al onbekend, menen wij. Dat jij ontwerper bent van de term gedegen onderzoek lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk te zijn. 'Gedegen onderzoek' betekend namelijk gewoon 'grondig onderzoek' niets meer of minder, en dat is toepasbaar op zo'n beetje alles waar je onderzoek op zou kunnen loslaten. Dit gezegd hebbende.....

Om een verkeerde interpretatie nu direct als vluchtgedrag te betitelen, gaat een beetje ver vind je zelf ook niet? Niettemin gaan wij idd een beetje lopen mbt tot wat dat gedegen onderzoek jou heeft opgebracht want God wat zijn wij blij dat wij dat gedegen onderzoek niet zo hebben gedaan als jij, want wanneer wij de resultaten bekijken.....
Wij vinden het dan ook prima dat jij zegt dat wij dat gedegen onderzoek niet zo gedaan hebben als jijzelf, je zult dat vast begrijpen WiNk

Citaat:
En vervolgens dan deze vondst ironisch blijven doorvoeren dat er copyright op 'gedegen zelfonderzoek' zit, angstvallig vermijdende dat je leest wat er staat en de eigen perceptie (die dus voor geen meter klopt) volgend. Wederom een staaltje van vluchtgedrag Vagebond waar je hele oeuvre van is vergeven. Er is niets met je te beginnen.

Zo min als je een 'beetje zwanger' kunt zijn kun je ook niet een beetje ontwaakt zijn. Je bent ontwaakt of bent dat niet. Zelfhulp of zelfredzaamheid is het vinden van noodoplossingen voor een misplaatste aangenomen identiteit in de vorm van een ego dat de neiging heeft van zichzelf uit te gaan en ook de wereld als zodanig ziet.
Denk dat je niet helemaal begrijpt, <=hier bedoelen wij mee dat je ons mogelijk verkeerd geïnterpreteerd hebt, wat wij zeiden Renoir of het ontbreekt je aan inzicht om te kunnen bevatten wat wij zeiden, beiden behoort tot de mogelijkheden. Hoe dan ook het is vreemd te noemen dat iemand die beweerd ontwaakt te zijn niet ziet of begrijpt wat wij zeggen. Wij kunnen aan de hand je reaktie dan ook zien tot op welk niveau jij gekomen bent met je gedegen zelfonderzoek, of eigenlijk is het niets meer dan een bevestiging. Dat wil dus zeggen: dat wij te maken hebben met een ego dat van zichzelf uit gaat en ook de wereld als dusdanig ziet. Zoals wij al meerdere keren hebben kunnen opmerken projecteer jij jezelf de wereld in en meent dan vervolgens helder te zien mbt wat zich in de vermeende ander afspeelt, waarbij er vervolgens wordt medegedeeld dat die ander zich niet bewust is van zichzelf en daarom niet kan bevestigen wat de vermeende helderziende heeft waargenomen waaruit dan zou moeten blijken dat die ander geen gedegen onderzoek heeft gedaan ect. Beste Renoir, wij hebben die fase al achter de rug. Wij herkennen de fase waar jij je in bevind omdat wij daar zelf ook in gezeten hebben. Maw jij kunt wat dat betreft ons dan ook niks wijsmaken mbt onszelf. Bovenstaande is niks dus anders dan een projectie van waar je zelf staat mbt jou gedegen zelfonderzoek, zoals gezegd.

Citaat:
Je hebt gelijk ik heb geen zicht op het onderzoek dat je gedaan hebt en heb ook niet de kwalificatie om dat als niet gedaan te beschouwen want het is helemaal géén gedegen zelfonderzoek. Wat je doet of gedaan hebt is maar gewoon een of ander onderzoek dat je 'gedegen zelfonderzoek' bent gaan noemen. Je bleek al niet capabel te zijn te kunnen zien waar ik sta, maar ik was misleid door dat 'gedegen', je hebt helemaal geen 'gedegen' zelfonderzoek gedaan. Dus hierbij mijn excuses dat ik je voor vol(leerd) heb aangezien nu je gewoon wat blijkt te priegelen in de psychologische marge.
Ach ja Renoir een beetje met je eigen tenen spelen is wel grappig natuurlijk, maar eens wordt het tijd dat achter je te laten en door te gaan. Wij gaan, mbt onszelf, gewoon door met ons gedegen onderzoek ongeacht of jij wilt achterblijven omdat je eigen tenen interessanter zijn. Er is een hele wereld out there, die schreeuwt om verlossing, we hebben jou helemaal niet nodig om ons te helpen.

Citaat:
Ik ga daar niet verder met je over in discussie want dat heeft mijn interesse niet. Bedankt voor je geduld en de genomen moeite mij iets duidelijk te maken maar iemand die niet weet 'wat' hij is is niet dienstbaar en gaat teveel op in het zien van de eigen perceptie en dat is altijd ego strijdlustig en zal als gevolg daarvan niet iemand van dienst kunnen zijn. Ik beschouw deze discussie, ook al vanwege dat continue vluchtgedrag, dus als be?indigd.
En hups daar gaat Renoir, met de gebruikelijke afscheidswoorden, weer op de vlucht voor zichzelf, see you later WiNk
Vagebond is offline  
Oud 8 August 2014, 12:53   #789
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is merkwaardig dat ik pas op het laatst doorhad dat het helemaal niet over 'gedegen' zelfonderzoek ging. Hoewel de verschijnselen er naar waren dat er geen gedegen onderzoek gedaan is heb ik het doen ervan helemaal niet echt betwijfeld. Ik ben, denk ik, geobsedeerd geweest door de gedachte 'deze keer laat ik je niet ontsnappen'.

Hoe het ook zei de dialoog is tot zijn einde gekomen en ego is weer eens ontsnapt, sterker nog het denkt er ongehavend mee te zijn weggekomen en voelt zich nu meer dan voorheen gesterkt in zijn techniek om te kunnen ontsnappen. Lang leve het ego.
Herkenbaar.
Rob is offline  
Oud 9 August 2014, 12:05   #790
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Ik heb er nog wel lol in merk ik....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is merkwaardig dat ik pas op het laatst doorhad dat het helemaal niet over 'gedegen' zelfonderzoek ging. Hoewel de verschijnselen er naar waren dat er geen gedegen onderzoek gedaan is heb ik het doen ervan helemaal niet echt betwijfeld.
M.i. ging dit gesprek over gedegen zelfonderzoek en gaat het nog steeds over gedegen zelfonderzoek. Wij zijn als gevolg van het weten wat wij zijn en waar wij ons momenteel bevinden nog altijd bezig met onderzoek mbt onszelf. In wereld, dat is waar wij ons bevinden, lopen wij namelijk tegen zaken aan die ons daartoe uitdagen. Zoals eerder aangegeven maakt het daarbij niet uit of een ander nu wel of niet aan zelfonderzoek doet.
O.i is wat Renoir hierboven schrijft dan ook een schrijven van iemand die eerst en vooral naar zichzelf wijs via de buitenwereld. Wat hij o.i. niet door schijnt hebben is dat de buitenwereld niets anders dan een spiegel die vanwege zijn eigenschap niets anders kan hem laten zien wie hij zelf is en waar hij zelf staat. Wanneer Renoir beweerd te weten dat hij weet wat hij is zegt hij dus eigenlijk dat hij in dat moment is waar hij mbt zichzelf zo tegen te keer gaat en niet voor zichzelf wil erkennen.
Kort gezegd, wanneer we dus naar de bovenstaande quote kijken, kunnen we idd stellen dat, omdat Renoir zelf niet aan gedegen onderzoek doet, hij zegt immers dat hij er klaar mee is, het vervolgens, vanwege het spiegeleffect, ook logisch is dat hij niemand bezig ziet zijn met gedegen zelfonderzoek. Hij schreeuwt naar zichzelf dat hij aan gedegen onderzoek moet doen omdat hij niet weet wat hij is, omdat dan vervolgens weer te gaan ontkennen ect ect. Hij gaat hier zo in op dat hij geluiden uit de buitenwereld niet eens kan horen zien voor wat het is.
Iemand zoals Renoir, levende binnen de waan/droom/vermeende werkelijkheid, die bij hoog en bij laag beweerd zelfonderzoek compleet te hebben afgerond, heeft iets voor zichzelf nog niet helemaal helder of heeft iets voor zichzelf te verbergen. Want levende binnen de waan/droom/vermeende werkelijkheid, wil per definitie zeggen dat er nog iets niet is afgerond anders existeerde hij er niet langer in zoals hij er zichzelf in laat zien.

Citaat:
Ik ben, denk ik, geobsedeerd geweest door de gedachte 'deze keer laat ik je niet ontsnappen'.
De denkfout die o.i Renoir hier maakt is te menen dat het over iets buiten hem zelf gaat, namelijk ene Vagebond. In feite had hij tijdens het hele gesprek al niets in handen dat zou kunnen ontsnappen omdat hij meende ene Vagebond bij de kladden te hebben ipv zichzelf. Dat hij geobsedeerd is kunnen wij vervolgens alleen bevestigen....

Citaat:
Hoe het ook zei de dialoog is tot zijn einde gekomen en ego is weer eens ontsnapt, sterker nog het denkt er ongehavend mee te zijn weggekomen en voelt zich nu meer dan voorheen gesterkt in zijn techniek om te kunnen ontsnappen. Lang leve het ego.
Bovenstaande kan Renoir alleen maar zeggen omdat het een gedachte is die in hem zelf als waarheid leeft. We kunnen dus stellen dat het ontkende ego dat in Renoir leeft er meent ongehavend vanaf te zijn gekomen. En dat klopt dan ook, omdat Renoir zijn eigen egoactiviteiten bij hoog en bij laag ontkent en voortdurend op anderen projecteert.

Wanneer het over ons gaat dan kunnen wij zeggen dat hier niks is dat meent ongehavend te zijn. Dat is ook de reden waarom wij nog altijd bezig zijn met zelfonderzoek, ongeacht wat Renoir meent dat waar is voor zichzelf.

Wij laten aan hem wat aan hem is en aan ons wat aan ons is.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.