Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 May 2018, 17:12   #11
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Een verhaal zoals een ander waarin je vastzit. Je denkt dat je het 'ik' doorzien hebt en het enige dat je doorzien hebt is dat je zelf in de onmogelijkheid blijkt te verkeren om je 'ik' te ontdoen van de schijnwereld waarin het zich begraven heeft, zijn denkbeeldigheid...
Je leest niet maar vult in wat je wilt lezen omdat je de referentie, de aanwijzing mist om denkbeeldigheid te plaatsen. Je stelt het ik niet in vraag maar blaast warm en koud over de meningen die je meent op te vangen of uit je eigen denken opvist.
Gedegen zelfonderzoek is doorzien van ego. Ik doe gedegen zelfonderzoek en heb daarvan geen enkel verhaal te doen. Het doen is doorzien en niet het denken over wat je meent te moeten doen. Er is niemand die in de waan verkeert zich van een schijnwereld te hebben ontdaan. Er is ook niemand die begraven kan worden in denkbeeldigheid. Het doorzien van ego legt geen verklaring af maar is verwerken van onmiddellijkheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En daar je daarzelf in vastzit veralgemeent je dat heel ego-gebonden naar iedereen...
En wat blijkt, vele mensen hebben het er inderdaad moeilijk mee...
Maar wat wil je als we al eeuwen opgesloten zitten in een wereld waar 'schijnen' belangrijker is dan 'zijn'...
Ik heb je de uitleg gegeven waarom we tot daar afgegleden zijn; maar dat doe je dan weer als het zoveelste verhaaltje van een 'ego'...

Je doet maar...
En maak je geen zorgen; ik heb nergens gezegd dat ik levensmoe ben...
Ook hier schiet je gaten in de lucht met je opvatting van wat ego is. Ego is het vasthouden aan denkbeeldigheid. Omdat je aan je gedachten geloof hecht of er belang aan toekent, ontstaan die dwaze opvattingen van vastzitten, afgegleden zijn, opgesloten zitten. Omdat je vasthoudt aan denkbeeldigheid heb je een uitleg voor je geloof en voor de belangen die je nastreeft.
Doorzien van ego is losmaken van denkbeeldigheid. De werkelijkheid is geen verklaring maar is verwerken van onmiddellijkheid.
Nowee is offline  
 

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.