Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Jiddu Krishnamurti

Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 September 2010, 08:16   #11
alsdan
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 8 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door earthling Bekijk bericht
Dit is ook zeer ver verwijdert van de psychologische revolutie.
Het gaat erom dat men in staat is zichzelf vanaf de wortel te transformeren tot een individu.
Een vraag die Jiddu Krishnamurti continu herhaalde, is dat mogelijk?
Vast en zeker, en dat wist hij ook maar het is aan elk mens zelf dat in zichzelf te verwezenlijken.
Individu betekent zoals jullie wellicht weten onverdeeld, heel, gezond en verantwoordelijk leven in relatie tot het geheel.
Neen, dat wist ik niet. Ik ken Jiddu ook niet

Nu ik weet ook niet of het de bedoeling is van Nathan om het verhaal of visie van Jiddu te vertellen of dat het zijn bedoeling is om zijn eigen verhaal of visie te vertellen vertrekkende vanuit de woorden de psychologische revolutie. En zo dus duidelijk te maken dat er een psychologische revolutie mogelijk is. Maar dat die eigenlijk verschillend is (onder invloed van zijn eigen bevindingen) van Jiddu's verhaal.

Nu ik kan wel volgen dat het verdwijnen van de denker inderdaad een psychologische revolutie is. En ik kan me voorstellen dat de aanwezigheid van de denker juist ongezond en verdeeld is.
Maar zoals gezegd ik ken jiddu niet.
alsdan is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.