Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie

Overige religie Gnosis, geschriften

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2011, 12:35   #13
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
(Voor Rob, wat Anja deed was daarom nuttig omdat ze je woorden direct terugwierp op jou zelf maar niet zo werkzaam want dat knaagt zodat je komt met je weerstand zoals 'jij blijft lekker buiten schot' wat niet zo is want jij bent degene die zich centraal heeft opgesteld)
Daar ga ik dan met mijn goede voornemen om met het forum te stoppen ...
Maar deze is nog wel van belang m.i. en misschien ok indirect alsnog een antwoord op de vraag van Glans.

Het gaat niet om het buiten schot blijven of centraal opstellen. Wat dat aangaat is alles geoorloofd, ook al is het misschien niet nuttig.

Cruciaal hierin speelt de kwestie werkelijk te weten wat / wie ik ben. Dat beweegt zich eerst van de overtuiging de persoon te zijn naar het inzicht onpersoonlijk bewustzijn te zijn wat aan alles vooraf gaat. In het feestgedruis van deze ontdekking wordt vaak afstand genomen van wat men eerst meende te zijn, namelijk de persoon. Maar het verhaal is nog niet klaar. Het is geen of / of verhaal, de persoon of bewustzijn ... Te weten bewustzijn te zijn is ook ten volle weten de persoon te zijn die zich in dat bewustzijn manifesteerd! Géén twee! In het licht daarvan is het uitgesloten om bewustzijn te preken en zelf buiten schot te willen blijven. Alleen in de ontmoeting van volledig bewustzijn (met volledig bewustzijn) vindt het wonder plaats.

Grote woorden wellicht, maar je weet wat ik bedoel.
Rob is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spirituele verlichting diane Niet verlicht 147 15 October 2017 14:36
Ego en Het Spirituele Pad (10/7/09) Renoir Overige religie 10 25 June 2010 02:31


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.