Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 September 2015, 22:44   #23
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, discussie is de bedoeling niet als het om zelfonderzoek gaat. Discussie gaat om gelijk krijgen en winnen en verliezen. Het heeft bij zelfonderzoek geen enkel nut.

Je zegt dat je graag de discussie aan wilt gaan (ik hou het liever op gesprek of dialoog) maar ondertussen ga je vanaf het eerste moment (# 21 en 27) het gesprek uit de weg. Je hebt het over ?met ziektes behept zijn? en ?sektarisch gedrag?. Niet een uitgangspunt om een ?normaal gesprek? mee in te gaan. Zoals je terug kunt lezen gaan mijn reacties over de inhoud.

Ondertussen vertoon je allerlei vluchtgedrag. Dat begint in je ?discussie? met Laurens over de spelling van het woord platform, waarmee je de vorm boven de inhoud stelt. Om je te laten zien wat er dan gebeurt, doe ik later in mijn reacties naar jou een paar keer het zelfde. Dat heeft niks met ?teamspelen? te maken maar is een handreiking.

Er is geen ?team advaita? en van teamspelen is geen sprake, behalve tussen je oren. Je ziet alleen maar wat je wilt zien en vindt daar dan uiteraard de ?bewijzen? bij. Het heeft niets van doen met ?realiteit?, maar met (jouw) perceptie.

Ik zie verder geen aanknopingspunten voor een inhoudelijk gesprek.
Met die laatste zin ben ik het iig volstrekt eens. Ik ga niet in gesprek met iemand die geen discussie wil, maar wil dat ik zijn visie/mening (op den duur) ga overnemen.

De andere zaken die je hier aanroert hebben we al besproken en zijn mij bekend als technieken om iemand een bepaalde kant op te krijgen.
Ook al geen aanknopingspunt voor een inhoudelijk gesprek.

Als je eerlijk zou zijn, dan zou je toegeven dat je team speelt, frame't, jijbakt enz. Eerlijkheid is de basis voor zelfonderzoek. Je zou je zelf er een dienst mee bewijzen. Maar je wilt geen zelfonderzoek, je wilt jouw visie aan mij en de anderen hier opdringen.

Hier dus duidelijk sprake van een 'wie' en niet van een 'wat'?.
Theo is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.