Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2017, 11:23   #1
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard verticaal en horizontaal

'Midden in een bijzonder drukke week reed ik naar het noorden om een paar vrienden te ontmoeten. Plotseling werd ik me ervan bewust dat ik door mezelf heen reed. Jarenlang was er helemaal geen zelf geweest, maar daar op die weg was alles mijzelf en reed ik door mezelf heen om te komen waar ik al was. De oneindige leegte waarvan ik wist dat ik die was, maakte zich nu kenbaar als de oneindige substantie van alles wat ik zag.'

Ik heb Suzanne Segals boek altijd gebruikt als een reminder dat iedereen een verticale ervaring kan hebben. En het stroomt nog steeds heen door jou: door al je overtuigingen en onbewuste motieven. Dit noemt Wilber 'het horizontale.' De sleutel is integratie en zelf heb ik enorm veel tijd besteed aan een uitgebreid aantal processen, technieken en conceptuele raamwerken verkennen om dit te kunnen doen. Wilber zegt om zowel 'wijd' te gaan in het ontwikkelen van je persoonlijkheid, als 'hoog' figuurlijk gesproken in bewustzijn . Persoonlijk heb ik niet een spirituele leraar ontmoet die deze integratie heeft kunnen overslaan. Ze mogen je gedachten tot rust kunnen brengen door hun aanwezigheid, ze mogen elegante taal gebruiken of juist stilte, ze mogen gedetailleerde processen voorstaan of juist eenvoudige, je energie gevenof bijzonder charismatisch zijn, uiteindelijk zullen hun onbewuste motieven het altijd winnen. Sega stierf aan een hersentumor voordat ze haar ervaringen volledig kon integreren. Een goede vriend schrijft in het nawoord:
'Door te sterven voordat de integratie kon plaatsvinden, liet Suzanne ieder van ons achter met de opdracht om er zelf achter te komen hoe die vraag beantwoord moet worden.'

Amaranatho
Iona is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.