Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 March 2018, 12:57   #11
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het zwijgen tussen ons

Voor ik het gedegen zelfonderzoek ontdekte dacht ik dat ik wel zo het een en ander wist (zoals elk al doet) van zelfonderzoek en hoe dat in vele systemen en tradities wordt verklaard en uitgelegd, welke boeken de weg wijzen en waar het zout voor de patatten wordt bedeeld.

In de ontdekking van het gedegen zelfonderzoek ben ik zelf gaan zien en moet bekennen dat als ik het gedegen zelfonderzoek als een leertijd zou beschouwen, ik aan het begin daarvan sta. Maar goed, ik beschouw het niet als een leerproces maar als onmiddellijkheid.
Nu wil ik graag iets schrijven over het gedegen zelfonderzoek maar dan moet ik tot mijn spijt vaststellen dat jullie niet de lezers zijn waarvoor ik schrijf. Het gedegen zelfonderzoek en het schrijven daarover is voor iedereen geschikt maar niet voor jullie die menen dat je als lezer iets van mij begrijpt. Jullie vervelen zich door mij, door wat ik schrijf, jullie ergeren er zich aan en misschien schamen jullie zich voor mij door mijn gebruik van woorden, maar één ding is zeker, jullie vervelen zich want anders zouden jullie mij negeren en links laten liggen en mij helemaal niet opmerken. Jullie zouden zelfs niet op dit forum verschijnen maar ergens anders jullie zelf bewijzen.

Maar ik moet iets over het gedegen zelfonderzoek schrijven want het is zo wonderlijk en zo groot dat ik niet kan besluiten er niet over te schrijven. Ook al is het een schande dat ik het gedegen zelfonderzoek niet kan verklaren of er een uitleg van kan geven, ik wil er toch over schrijven opdat het in die paar ogen die het willen lezen en voorbij die ongeoorloofde inquisitie kijken, zelf zien uit dit wonder en die grootheid van onmiddellijkheid. Ik schrijf als iemand die deelgenoot is en aan bekenden geen verklaring moet afleggen.

Het zwijgen tussen ons is een ongeoorloofde inquisitie waardoor de ene persoon de ander en de wereld dwingt in denkkaders en belevingswerelden. Dit zwijgen wil ik laten rusten tussen ons. Het is geen voornemen waaraan geloof moet worden gehecht daar het in elk schrijven over gedegen zelfonderzoek wordt bewezen.
Het is parels voor de zwijnen werpen en ook wordt gezien dat dat voor jezelf niet minder van toepassing was. Ooit scheen het onmogelijk het zelf te zien en was er alleen maar gissen, invullen, proberen vaak met de beste bedoelingen zelf die achteraf ook maar illusie bleken te zijn. De openbaring van als dat gewoon gezien kan worden is met geen pen te beschrijven.
Ulla is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
...hoe de schoorsteen nog beter rookt jan Advaita 3 15 June 2011 23:07


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.